Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Η απάντηση από το υπουργείο οικονομικών


Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησής μας:

Λάβαμε την απάντηση από τον υπουργό εργασίας


Έχουμε ήδη λάβει την απάντηση και από το Υπουργείο Οικονομικών.

Είναι σαν να δηλώνει αναρμόδιο ή σαν να απαξιώνει να ασχοληθεί...



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ


Αθήνα,13/10/2014 -15:00
Αριθ.Πρωτ: ΓΚΕ 1137729 /1274

ΘΕΜΑ: Η με αριθμ. πρωτ. 1784/2-10-14 αναφορά.
Σε απάντηση της με αριθμ. πρωτ. 1784/2-10-14 αναφοράς που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ. κ. Χρήστος Κατσώτης, Γιάννης Γκιόκας & Γιώργος Λαμπρούλης, σας γνωρίζουμε ότι θα σας απαντήσει το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας, το οποίο είναι συναποδέκτης της αναφοράς.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
Χ. ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ




Για το http://logistis-amea.blogspot.gr/  και το http://logistisamea.blogspot.gr/

©
Ανδρέας  Μπαρδάκης


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg 9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.

https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/

Είστε ευπρόσδεκτοι στο νέο μας φόρουμ "Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ"

http://amea.forumup.gr/







Μπορείτε επίσης να με βρείτε στο Facebook

Τώρα και στο Twitter




Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Λάβαμε την απάντηση από τον υπουργό εργασίας

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpgΑγαπητοί φίλοι,
σε συνέχεια του ερωτήματος

«Δύο κρίσιμες ερωτήσεις όσον αφορά στα άτομα με αναπηρία που ζουν αποκλειστικά και μόνο από το επίδομα της Πρόνοιας, ή από τις παροχές αναπηρίας που δίνονται από τους φορείς ασφάλισης»

που υποβάλαμε στους υπουργούς οικονομικών και εργασίας, μόλις λάβαμε την πρώτη απάντηση από τον υπουργό εργασίας. Αναμένουμε την απάντηση του υπουργού οικονομικών, την οποία θα δημοσιεύσουμε σε επόμενη ανάρτηση.

Σε γενικές γραμμές, κρίνουμε ότι η αναλυτική απάντηση αποτελεί το αποτέλεσμα της εκπληκτικής ικανότητας να μπορεί να μετατρέπει κάποιος μια απολογία σε αυτοπροβολή, καταλήγοντας σε ένα μεγάλο «ΘΑ...».

Εκτιμούμε τον κ. υπουργό για την απάντησή του, την οποία είχε βεβαίως την υποχρέωση να δώσει, ωστόσο, εμείς διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας μέχρι να δούμε, έστω, να ολοκληρώνεται το νέο κανονιστικό πλαίσιο που ξεκίνησε το 2013 και υπολείπεται ένα "μικρό" μέρος ακόμα, με νομοθετήματα που πρέπει: α) να προπαρασκευαστούν, β) να τα καταθέσουν στη βουλή και γ) να τα ψηφίσουν.

Ο νοών νοείτω.

Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης





ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ
ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Ταχ. Δ/νση: Σταδίου 29 Ταχ. Κώδικας:101 10-Αθήνα TELEFAX: 2105203872

Αθήνα 17 Νοεμβρίου 2014
Αριθ. Πρωτ.: 5819
ΠΡΟΣ: Τη Βουλή των Ελλήνων
Δ/νση Κοιν/κού Ελέγχου τμήμα Αναφορών
Αθήνα

Πληροφορίες: Π.Παναγιωτακοττούλου
Τηλέφωνο: 2131516475 e-mail: vpertns@vpakp.qr


ΘΕΜΑ: Αίτημα του κ. Α. Μπαρδάκη.
ΣΧΕΤ: Η με αρ. πρωτ.1784/2-10-2014 ΑΝΑΦΟΡΑ


Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού, που κατατέθηκε στη Βουλή, από τους βουλευτές κ.κ. Χ. Κατσώτη, Γ. Γκιόκα, Γ. Λαμπρούλη, σας πληροφορούμε τα εξής:

Το Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας μέσα από την εφαρμογή της προνοιακής πολιτικής για τα Άτομα με Αναπηρίες αποσκοπεί στην ενίσχυση των ατόμων αυτών για την αντιμετώπιση των αυξημένων και εξειδικευμένων αναγκών που αντιμετωπίζουν εξαιτίας της αναπηρίας τους και στην κοινωνική τους ενσωμάτωση μέσα από την εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής αποκατάστασης.

Αναλυτικότερα εφαρμόζονται 10 προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης στα πλαίσια του επικουρικού και συμπληρωματικού χαρακτήρα της Πρόνοιας σε σχέση με τις παροχές των ασφαλιστικών ταμείων και ανάλογα με το είδος και το ποσοστό αναπηρίας, το ασφαλιστικό καθεστώς κ.τ.λ. Από τα προγράμματα αυτά καλύπτονται όλες οι κατηγορίες αναπηρίας (τυφλοί, κωφοί, άτομα με κινητικές αναπηρίες κ.τ.λ.).

Τα προνοιακά επιδόματα έχουν μη ανταποδοτικό χαρακτήρα και χορηγούνται στους δικαιούχους για την αντιμετώπιση των αυξημένων και εξειδικευμένων αναγκών που προκύπτουν από την αναπηρία τους. Επίσης δεν έχει επέλθει περικοπή στα ποσά χορήγησής τους παρά την κρίσιμη οικονομική συγκυρία.

Η υπηρεσία μας με την υπ'αριθμ. Π3α/Φ.32/Γ.Π.οίκ. 141770/22.12.2011 εγκύκλιο της διευκρινίζει ότι «Δεδομένου του προαναφερθέντος μεγάλου αριθμού δικαιούχων προνοιακών επιδομάτων ΑμεΑ και του επιφορτισμένου έργου των ΚΕΠΑ, σε περιπτώσεις λήξης της γνωμάτευσης των δικαιούχων επιδομάτων, η πληρωμή του επιδόματος αναστέλλεται και δεν διακόπτεται, μέχρι ο ενδιαφερόμενος να προσκομίσει στην αρμόδια υπηρεσία του οικείου δήμου τη νέα γνωμάτευση........ Στις περιπτώσεις αυτές, το επίδομα θα χορηγείται αναδρομικά από την ημερομηνία λήξης της προηγούμενης γνωμάτευσης του δικαιούχου.»

Η αναμόρφωση του κανονιστικού πλαισίου εισάγεται με στόχο τον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων και την εναρμόνισή τους με το νέο πλαίσιο πιστοποίησης αναπηρίας των ΚΕΠΑ αλλά και με τη σύγχρονη αντίληψη περί αναπηρίας γενικότερα.

Όπως είναι γνωστό, έργο των υγειονομικών επιτροπών ΚΕ.Π.Α. είναι η διατύπωση υγειονομικής κρίσης επί της κατάστασης της υγείας των αιτούντων, βάσει των θεσμοθετημένων και επιστημονικώς τεκμηριωμένων διατάξεων του Ε.Π.Π,Π.Α., που επικαιροποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα, η δε εκδοθείσα γνωμάτευση χορηγείται για κάθε νόμιμη χρήση.

Επομένως, υποχρέωση να αποφαίνονται οι υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α. επί ειδικότερων θεμάτων γεννάται μόνο στις περιπτώσεις έκδοσης παραπεμπτικού εγγράφου από τον κατά περίπτωση αρμόδιο Φορέα ή Υπηρεσία του Δημοσίου, στο οποίο διατυπώνονται με σαφήνεια και πληρότητα τα σχετικά με τις επιμέρους διατάξεις της νομοθεσίας τους ερωτήματα που άπτονται αμιγώς της εκφερόμενης υγειονομικής κρίσης.

Επισημαίνεται, ότι τα σημεία παροχής υπηρεσιών ΚΕ.Π.Α. καλούνται να εξυπηρετήσουν το συνολικό πληθυσμό των ατόμων με αναπηρία ανά την επικράτεια (ασφαλισμένων και ανασφάλιστων πολιτών), υπό δυσχερείς συνθήκες για τα δημόσια οικονομικά μεγέθη, με υφιστάμενες ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με διαρκώς αυξητικές τάσεις των νεοεισερχόμενων αιτημάτων που παραλαμβάνονται καθημερινά από τις υπηρεσίες του Ιδρύματος.

Στο πλαίσιο αυτό:

(α) Κατά τη χρονική περίοδο 2012-2013, το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προέβη σε έναν συστηματικό σχεδιασμό λήψης εντατικών μέτρων για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των υπηρεσιών ΚΕ.Π.Α. και τη βελτίωση του χρόνου διεκπεραίωσης των υποβαλλόμενων σε αυτά αιτημάτων, που απέδωσε εξαιρετικά αποτελέσματα μέχρι και τον Νοέμβριο 2013.

Συγκεκριμένα, επήλθε σημαντική μείωση του μέσου χρόνου αναμονής των υπό εξέταση περιστατικών πανελλαδικά, ως εξής:

Στο νομό Αττικής ο μέσος χρόνος αναμονής για τα περιστατικά που αφορούν σε όλες τις ιατρικές ειδικότητες μειώθηκε στους δύο με τρεις μήνες, ενώ για την υπόλοιπη Ελλάδα στους τέσσερις έως έξι μήνες, με εξαίρεση τα νευρολογικά και ψυχιατρικά περιστατικά που ο χρόνος αναμονής τους ενίοτε μπορούσε να ξεπεράσει τους έξι μήνες, λόγω έλλειψης ιατρών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων.

Όσον αφορά στο συνολικό αριθμό των εκκρεμών αιτήσεων τον μήνα Νοέμβριο 2013, αυτός είχε μειωθεί στις 22,000 περίπου, από τις 65.000 που ήταν ο μέσος όρος των συνολικά εκκρεμών αιτημάτων ανά μήνα, κατά τη διάρκεια του πρώτου ενάμιση χρόνου λειτουργίας των ΚΕ.Π.Α. (υπόλοιπο εκκρεμοτήτων προηγούμενου μήνα συν νεοεισερχόμενα αιτήματα μήνα μείον εξετασθέντα περιστατικά).

Οι εκκρεμότητες δε αυτές (22.000) θα είχαν αισίως μηδενιστεί έως το τέλος του έτους, εάν δεν μεσολαβούσαν οι πολύμηνες απεργιακές κινητοποιήσεις των ιατρών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από τους οποίους απαρτιζόταν αποκλειστικά το Ειδικό Σώμα Ιατρών των Υγειονομικών Επιτροπών ΚΕ.Π.Α., οι οποίες διήρκεσαν μέχρι και τον Φεβρουάριο 2014.

Στις 20-02-2014 τέθηκαν σε εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 11 του ν.4239/2014 (ΦΕΚ 43Α720-2-2014), σύμφωνα με τις οποίες οι ιατροί του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. που είχαν ενταχθεί στο Ειδικό Σώμα Ιατρών Αναπηρίας κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν.3863/2010, όπως ισχύουν μετά τη συμπλήρωσή τους με τις διατάξεις των άρθρων 63 και 64 του ν.4144/2013, εξακολουθούν να υπάγονται σε αυτό και να παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την απρόσκοπτη λειτουργία των υγειονομικών επιτροπών ΚΕ.Π.Α. από 7/2/2014 έως 30/9/2014, ανεξάρτητα αν κατά το μεταβατικό αυτό διάστημα συνεχίσουν να υπηρετούν στον Ε Ο.Π.Υ.Υ. ή σε άλλο δημόσιο Υγειονομικό Σχηματισμό (Ε.Σ Υ.) ή επιλέξουν να ασκήσουν ελεύθερο επάγγελμα ή να απασχοληθούν στον ιδιωτικό τομέα ή έχουν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας.

Πρόσφατα δε, με νέα νομοθετική ρύθμιση παρατάθηκε η ισχύς των διατάξεων του προαναφερόμενου άρθρου 11 του ν.4239/2014 μέχρι την σύσταση του νέου Ειδικού Σώματος Ιατρών [άρθρο 18 παρ.7 του ν.4302/2014 (ΦΕΚ 225/τ.Α*/8-10-2014)].

(β) Με αυτά τα δεδομένα και προκειμένου να επέλθει το συντομότερο δυνατόν εξομάλυνση της απρόβλεπτης αυτής κατάστασης εξαιτίας της οποίας προκλήθηκε εκ νέου συσσώρευση μεγάλου αριθμού εκκρεμοτήτων ανά την επικράτεια και κυρίως στα αστικά κέντρα, η αρμόδια Δ/νση Αναπηρίας και Ιατρικής της Εργασίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προέβη και προβαίνει εντατικά στον προγραμματισμό συνεδριάσεων όσο το δυνατόν περισσότερων υγειονομικών επιτροπών, με αποτέλεσμα, αφενός, την τάχιστη επαναφορά του συστήματος εισροών- εκροών (εισερχόμενα και διεκπεραιωμένα αιτήματα) στην πρότερη ισορροπία, σε χρονικό διάστημα μόλις τριών μηνών (Μάρτιος-Μάϊος 2014) και αφετέρου, τη βελτιωμένη απόδοση του παραγόμενου έργου -συγκριτικά με τα προαναφερόμενα αποτελέσματα του φθινοπώρου 2013-, δεδομένης της αύξησης των νεοεισερχόμενων αιτημάτων μηνιαίως από την αρχή του τρέχοντος έτους (ο μέσος όρος νέων αιτήσεων μηνιαίως ανέρχεται σε 11,000 περίπου και ο συνολικά εισερχόμενος όγκος αιτημάτων από 1/1/2014-23/10/2014 σε 104.387),

Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι, στο πρώτο εξάμηνο του 2014 καταχωρήθηκαν στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα ΚΕ.Π.Α. 30% περισσότερες νέες αιτήσεις από το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013 και 45% περισσότερες από τους τελευταίους μήνες του 2012.


Έτσι, ο μέσος χρόνος αναμονής μειώθηκε κατά μέσο όρο στις αστικές περιοχές ανά την επικράτεια σε ενάμιση μήνα για εξέταση από Α.Υ.Ε. και Β.Υ.Ε. περιστατικών όλων των ειδικοτήτων και στις απομακρυσμένες περιοχές σε τρισήμιση, καθώς για τις περιπτώσεις αυτές συγκροτούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα εφεξής ειδικά κλιμάκια ιατρών όλων των ειδικοτήτων που μεταβαίνουν επί τόπου για την εξέτασή τους, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών, αφού δεν απαιτείται πλέον η μετακίνησή τους στα πλησιέστερα αστικά κέντρα.

Περαιτέρω, σας γνωρίζουμε ότι κατά μέσο όρο προγραμματίζονται 1400 υγειονομικές επιτροπές μηνιαίως που εξετάζουν τουλάχιστον 20.000 αιτήματα, ενώ στις 23/10/2014 οι εκκρεμείς αιτήσεις πανελλαδικά ανέρχονται μόλις σε 13.177.

(γ) Επιπλέον, επίκειται σύντομα η ολοκλήρωση των απαιτούμενων ρυθμίσεων, κυρίως μέσω των νέων (ηλεκτρονικών) τεχνολογιών του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, για την αποτελεσματική διαχείριση και οργάνωση του όγκου των ροών που εισάγονται προς επεξεργασία σε καθημερινή βάση.

Στο πλαίσιο αυτό, περιλαμβάνεται και η διαδραστική ηλεκτρονική επικοινωνία μέσω του Ο.Π.Σ./ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και των συμβατών με αυτό μηχανογραφικών συστημάτων όλων των εμπλεκόμενων Φορέων και υπηρεσιών του Δημοσίου, για την ανταλλαγή και άντληση όλων των απαιτούμενων για την πιστοποίηση αναπηρίας πληροφοριών (βάσεις δεδομένων, Μητρώα Αναπήρων κ.λπ.).

Σε πρώτο στάδιο, έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία, από 12/11/2013, η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία πιστοποίησης όλων των Φορέων-Παρόχων αναπηρικών συντάξεων, επιδομάτων και λοιπών προνομίων, προκειμένου αυτοί να αντλούν ηλεκτρονικά τις ιατρικές γνωματεύσεις ΚΕ.Π.Α. για τις αιτήσεις που εκκρεμούν στις υπηρεσίες τους, διασφαλίζοντας τη διαδικασία χορήγησης των σχετικών παροχών, αποτρέποντας την παραβατικότητα και ελαχιστοποιώντας τις μετακινήσεις της ευαίσθητης ομάδας των ατόμων με αναπηρία.

Επίσης, με γνώμονα την περαιτέρω διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρία, σχεδιάζεται νέα εφαρμογή η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στον κάθε ενδιαφερόμενο να καταθέτει ηλεκτρονικά την αίτηση για πιστοποίηση αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α. και να παρακολουθεί τόσο την πορεία της αίτησής του όσο και το οριστικό αποτέλεσμα της υγειονομικής κρίσης που τον αφορά.

Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι, από την έναρξη λειτουργίας των ΚΕ.Π.Α. υπήρξε πάγια εντολή της Διοίκησης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ τα αιτήματα για τη χορήγηση σύνταξης αναπηρίας, τα επιδόματα αναπηρίας και οι κάθε είδους οικονομικές ενισχύσεις των Υπηρεσιών Πρόνοιας, είτε αυτά αφορούν σε απονομή για πρώτη φορά, είτε σε παράταση, να προγραμματίζονται για εξέταση από τις υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α. κατά προτεραιότητα, για λόγους καθαρά βιοποριστικούς.

Σε ό.τι αφορά ειδικότερα τις συνταξιοδοτικές παροχές αναπηρίας, επισημαίνεται ότι οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης που χορηγούν τις εν λόγω παροχές δύνανται, κατά την πάγια ασφαλιστική πρακτική, να παραπέμπουν στα ΚΕ.Π.Α. τις περιπτώσεις παράτασης των συντάξεων αναπηρίας των συνταξιούχων τους δύο με τρεις μήνες πριν από τη λήξη του σχετικού δικαιώματος, ώστε να προγραμματίζονται έγκαιρα οι αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές και να συντομεύεται ο χρόνος αναμονής των δικαιούχων. Εξάλλου, η σχετική δυνατότητα έχει εξαρχής προβλεφθεί στο Ο.Π.Σ./ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Ομοίως, σε κάθε περίπτωση επανεξέτασης ήδη χορηγηθέντος επιδόματος ή οικονομικής ενίσχυσης αναπηρίας, η μέριμνα για την έγκαιρη παραπομπή στα ΚΕ.Π.Α. πριν τη λήξη του ανήκει αποκλειστικά στον αρμόδιο παραπέμποντα φορέα ή υπηρεσία του Δημοσίου. Σημειώνεται περεταίρω ότι, μεγάλο μέρος των υφιστάμενων εκκρεμοτήτων οφείλεται στις επανεισαγωγές περιστατικών για προγραμματισμό εκ νέου στα ΚΕ.Π.Α., για τα οποία έχει ήδη εκδοθεί γνωμάτευση υγειονομικής επιτροπής, μετά από επαναπομπή των ενδιαφερόμενων στα ΚΕ.Π.Α. από υπηρεσίες του Δημοσίου, οι οποίες απαιτούν την επαναδιατύπωση της υγειονομικής κρίσης των υγειονομικών επιτροπών, σύμφωνα με την επί λέξει διατύπωση των κατά περίπτωση παθήσεων που αναφέρουν οι καταστατικές τους διατάξεις, άλλως αρνούνται να προβούν στις σχετικές παροχές αναπηρίας στους δικαιούχου.

Η λύση επί του συγκεκριμένου θέματος, αφορά στον επιβεβλημένο εκσυγχρονισμό των διατάξεων της νομοθεσίας των ανωτέρω υπηρεσιών που αφορούν στις προϋποθέσεις χορήγησης των κατά περίπτωση παροχών αναπηρίας και στην εναρμόνιση αυτών με τα ισχύοντα επιστημονικά δεδομένα του Ενιαίου Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, βάσει του οποίου αποφαίνονται σχετικά οι υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α.

Με τα δεδομένα αυτά, καθίσταται αναπόφευκτο να απαιτηθεί εκ των υστέρων περισσότερος χρόνος για την οριστική μετάβαση από τον κατακερματισμό των προϊσχυόντων συστημάτων στο σκοπούμενο ενιαίο σύστημα πιστοποίησης του βαθμού αναπηρίας. Προκειμένου να συντομευθεί ο χρόνος αυτής της μετάβασης και να καταστεί ο νέος θεσμός λειτουργικά αποτελεσματικός για τους εξυπηρετούμενους πολίτες, την τελευταία διετία δρομολογήθηκαν, τακτές συναντήσεις στελεχών όλων των εμπλεκόμενων φορέων που αφορούν στα καίρια ζητήματα της εναρμόνισης της νομοθεσίας τους σύμφωνα με τα παραπάνω.

Τέλος, όσον αφορά στις αιτήσεις για προνοιακά επιδόματα τα οποία αποτελούν το 75%-80% του συνολικού αριθμού εισερχομένων αιτημάτων στα ΚΕ.Π.Α., σας γνωρίζουμε ότι, από την άνοιξη 2013 συστάθηκαν αντίστοιχες Ομάδες Εργασίας με σκοπό τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου Κανονιστικού Πλαισίου χορήγησης των προνοιακών επιδομάτων, έργο που ολοκληρώθηκε σε ένα σημαντικό βαθμό (υπολείπονται ακόμη κάποιες ρυθμίσεις ως προς τις προϋποθέσεις ιατρικής φύσης χορήγησης των προνοιακών παροχών), με τη σύνταξη σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων που πρόκειται σύντομα να υποβληθούν στο νομοπαρασκευαστικό σώμα προς έγκριση.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

I. ΒΡΟΥΤΣΗΣ



Για το http://logistis-amea.blogspot.gr/  και το http://logistisamea.blogspot.gr/

©
Ανδρέας  Μπαρδάκης


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg 9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.

https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/

Είστε ευπρόσδεκτοι στο νέο μας φόρουμ "Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ"

http://amea.forumup.gr/







Μπορείτε επίσης να με βρείτε στο Facebook

Τώρα και στο Twitter


Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Συμβουλές στους μη έχοντες;

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg Σήμερα το πρωί έλαβα άλλο ένα μήνυμα καθημερινής απελπισίας στην Ελλάδα του 2014...

Φυσικά, επειδή επιθυμούμε να προστατέψουμε τα προσωπικά δεδομένα του φίλου μας, δεν θα δημοσιεύσουμε το όνομά του.


Ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας επειδή με έχει προβληματίσει πολύ.




Καλησπέρα είμαι ο Δ.Ν.
 
Έχω βάλει στην καρδιά μεταλλική βαλβίδα (αορτή) το 1985 και έχω κάνει και 4 (στεφανιαία) στεντ το 2009. 
Παίρνω αντιπηκτικά χάπια και άλλα για πίεση χοληστερίνη και για την καρδιά Lobivon.
 
Με αυτά τα προβλήματα δεν μπορώ να βρω δουλειά.
 
Έπαιρνα επίδομα βαριάς αναπηρίας από το 1990 μέχρι το 2011 έχοντας 67% αναπηρία και τώρα το έκαναν 58%. 
Δεν έκανα ένσταση και το άφησα έτσι. Τώρα έληξε και το 58% και δεν ξέρω τι να κάνω.
 
Να κάνω τα χαρτιά μου από την αρχή;
 
Είμαι πολύ απογοητευμένος, δεν έχω έσοδα από πουθενά και δεν έχω κανένα ένσημο πως να ζήσω;
 
Είμαι στα όρια μου...
 
Δικαιούμαι έστω και ένα μικρο επίδομα από πουθενά;
 
Eίναι θέμα ζωής ...


Κι εδώ τελειώνει το μήνυμα του φίλου μας.
Φυσικά, δεν υπάρχει κάποιο επίδομα που να μπορεί να πάρει. Αν υπήρχε θα το έπαιρνα κι εγώ...

Ελπίζω οι υποσχέσεις περί ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος να μην είναι ψεύτικες, αν και παρ΄όλο που επιθυμώ να διαψευστώ, φοβάμαι ότι πρόκειται για άλλη μια κενή υπόσχεση.

Δεν ξέρω τι να πω...

Το στόμα μου είναι κλειστό, αλλά το μυαλό μου φλυαρεί...

Ανδρέας Μπαρδάκης




http://logistis-amea.blogspot.gr/  και http://logistisamea.blogspot.gr/
©
Ανδρέας  Μπαρδάκης


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg 9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.

https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/


Είστε ευπρόσδεκτοι στο νέο μας φόρουμ "Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ"

http://amea.forumup.gr/





Μπορείτε επίσης να με βρείτε στο Facebook

Τώρα και στο Twitter


Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Έκπτωση ΕΝΦΙΑ στα ΑμεΑ


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg Επιθυμώ να ευχαριστήσω τη Διαδικτυακή Ομάδα Παρέμβασης Λογιστών-Φοροτεχνικών επειδή έχει αναλάβει να παραδώσει την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στα χέρια της Γενικής Γραμματέως Δημοσιών Εσόδων την παρακάτω επιστολή:

Αθήνα 2 Νοεμβρίου 2014
Ερώτημα προς Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων – ΕΝΦΙΑ στα ΑμεΑ

Κατόπιν της έκδοσης της ΠΟΛ.1231/2014 επιθυμώ να σας  υποβάλλω  τα παρακάτω ερωτήματα όσον αφορά την έκπτωση από τον ΕΝΦΙΑ για άτομα με αναπηρία:
Ο Ν. 4223/2013, στο άρθρο 7, παρ.2,  αναφέρει:
«2. Η έκπτωση της προηγούμενης παραγράφου ανέρχεται σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%), εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
α) Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου φορολογικού έτους, σύμφωνα με τις διατάξεις "του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), όπως ισχύουν και κάθε άλλη συναφή κείμενη διάταξη," δεν υπερβαίνει τις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ, προσαυξημένο κατά χίλια (1.000) ευρώ για τον ή την σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος. "Για το έτος 2014, ως συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα λαμβάνεται το συνολικό καθαρό οικογενειακό εισόδημα, το οποίο προκύπτει από την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2238/1994 και κάθε άλλη συναφή κείμενη διάταξη."».

Δηλαδή, ως "φορολογητέο, καθαρό εισόδημα" ο νόμος εννοεί και τα εισοδήματα τα οποία απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος, όπως είναι  λόγου χάρη το εξωιδρυματικό επίδομα, οι μισθοί, συντάξεις και η πάγια αντιμισθία που χορηγούνται σε πρόσωπα που είναι ολικώς τυφλοί, καθώς και σε πρόσωπα που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες, που υπερβαίνει σε ποσοστό το ογδόντα τοις εκατό (80%), καθώς επίσης και το ΕΚΑΣ; Επίσης, προσωπικά αναρωτιέμαι, ως "φορολογητέο εισόδημα" θεωρούνται και τα εισοδήματα τα οποία φορολογούνται αυτοτελώς, ή με ειδικό τρόπο, δηλαδή όλα αυτά τα ποσά τα οποία δηλώνονται στον πίνακα 6;  Δηλαδή, φορολογητέο εισόδημα δεν είναι μόνο αυτό που αποτυπώνεται ως τέτοιο στον πίνακα Γ1 της Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου;
Αν δεν κάνω λάθος, η λέξη φορολογητέος ερμηνεύεται ως εξής: «φορολογητέος < φορολογώ + κατάληξη ρηματικών επιθέτων -τέος
που πρέπει να φορολογηθεί, που υπόκειται σε φορολογία
» (Πηγή Βικιλεξικό).

Φυσικά, για να κατανοήσουμε την έννοια του φορολογητέου εισοδήματος λαμβάνουμε αρχικά υπόψη το άρθρο 7 του ν.4172/2013. Όμως, δεν πρέπει ,όσον αφορά τουλάχιστον την κατηγορία «εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις», να λάβουμε υπόψη και το άρθρο 14 του ιδίου νόμου, καθώς επίσης, όσον αφορά το οικονομικό έτος 2014, να λάβουμε υπόψη και τα απαλλασσόμενα εισοδήματα του άρθρου 6 του ν.2238/1994;

Τελειώνω αυτό το ερώτημα προβάλλοντας το παράδειγμα του εξωιδρυματικού επιδόματος ενός παραπληγικού/τετραπληγικού που είναι τουλάχιστον εννέα χιλιάδες ευρώ ετησίως (καθαρό ποσό) και ο συνυπολογισμός του στο οικογενειακό εισόδημα αποκλείει κάθε δυνατότητα έκπτωσης από τον ΕΝΦΙΑ.
Επίσης, επιθυμώ να υπενθυμίσω ότι τα επιδόματα αναπήρων που δίνονται από την Πρόνοια,  ως γνωστόν δεν φέρουν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του εισοδήματος, γι’ αυτό και δηλώνονται στους κωδικούς 781-782 του εντύπου Ε1, δηλαδή έτσι κι αλλιώς δεν λαμβάνονται υπόψη από την ΠΟΛ.1231/2014.

Ανδρέας Μπαρδάκης , λογιστής.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg 9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.

https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Τα ΚΕ.Π.Α "θεραπεύουν" τις αναπηρίες;

ΚΕ.Π.Α = Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΙΚΑ)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg Φίλοι μου, γεια σας!

Μόλις χθες, είχα ακόμα μία μαρτυρία, από πολίτη με Αναπηρία, ο οποίος μου περιέγραψε τον "Γολγοθά" του με τις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α.

Συνταξιούχος με Σκλήρυνση κατά Πλάκας άνω του 80% και επιδοματούχος εξωιδρυματικού, περνάει πρόσφατα από την Πρωτοβάθμια Επιτροπή και του μειώνει το ποσοστό στο 55%. Κάνει ένσταση στη Δευτεροβάθμια κι εκείνη με τη σειρά της του μειώνει το ποσοστό στο 35%.

Ένας άλλος συμπολίτης μας ανέφερε την περίπτωση της συζύγου του, επίσης με Σκλήρυνση κατά Πλάκας, τουλάχιστον 25 χρόνια, της μείωσαν το ποσοστό κατά πολύ μεγάλη απόκλιση.

Είναι πολλές οι περιπτώσεις, στις οποίες οι Υγειονομικές Επιτροπές τους μειώνουν τα ποσοστά αναπηρίας, τόσο ώστε οι πολίτες με αναπηρίες να χάνουν το εξωιδρυματικό επίδομα, όσο και το πλήρες ποσό της σύνταξης αναπηρίας, έτσι ώστε όταν το ποσοστό τους μειώνεται στα επίπεδα 67%-79,9% δικαιούνται τα 3/4 του πλήρους ποσού κι όταν μειώνεται στα επίπεδα 50%-66,9% δικαιούνται το 1/2 του πλήρους ποσού.

Έτσι λοιπόν, αν υποθέσουμε ότι ένας συνταξιούχος αναπηρίας με ποσοστό 80% και με παραπληγία, ελάμβανε έως τώρα
κύρια σύνταξη αναπηρίας και μαζί με την επικουρική περίπου 580 ευρώ, συν το εξωιδρυματικό επίδομα περίπου 640 ευρώ καθαρά αν αφαιρέσουμε τις κρατήσεις για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τότε έχουμε συνολικό μηνιαίο εισόδημα 1.220 ευρώ. Το ετήσιο εισόδημα είναι 13.440 ευρώ.

Μειώνοντας το ποσοστό του ίδιου ανθρώπου σε επίπεδο κάτω του 80%, ας πούμε 79,9% και κριθεί ότι η πάθησή του δεν εμπίπτει στις διατάξεις για εξωιδρυματικό (το εχουμε παρατηρήσει σε περιπτώσεις με Σκλήρυνση κατά Πλάκας), τότε αυτομάτως η σύνταξη μειώνεται στα 3/4 του πλήρους ποσού, δηλαδή η σύνταξή του θα μειωθεί στα 435 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι το ετήσιο εισόδημά του, εφόσον θα έχει διακοπεί και το εξωιδρυματικό, θα έχει υποστεί απότομη μείωση κατά 65%, δηλαδή το ετήσιο εισόδημα θα διαμορφωθεί στα 5.220 ευρώ (από τα 13.440). 

Αν όμως οι Υγειονομικές Επιτροπές του μειώσουν το ποσοστό σε επίπεδα κάτω του 67%, τότε δικαιούται τη μισή σύνταξη, δηλαδή λιγότερα από 300 ευρώ, χωρίς εξωιδρυματικό κι αν τον μειώσουν κάτω από το 50%, τότε δεν δικαιούται ούτε ασφάλιση, ούτε καν επίδομα από την Πρόνοια κι έτσι το εισόδημα του μειώνεται κατά 100% και γίνεται μηδέν ευρώ.

Είναι γεγονός πια, οι ιατροί που συμμετέχουν στις Υγειονομικές Επιτροπές, με έξτρα αμοιβή για κάθε εξέταση που πραγματοποιούν, μειώνουν κατά πρωτοφανή τρόπο τα ποσοστά αναπηρίας, με μεγάλες αποκλίσεις από προηγούμενα ποσοστά αναπηρίας που είχαν καθοριστεί από τις προηγούμενες υγειονομικές επιτροπές. Αρκετές φορές δε, χωρίς να αιτιολογούν τον λόγο μείωσης των ποσοστών και μη λαμβάνοντας υπόψη τις γνωματεύσεις που έχουν στα χέρια τους οι ασφαλισμένοι, γνωματεύσεις από τους θεραπευτές ιατρούς που τους παρακολουθούν πολλά χρόνια, καθώς επίσης γνωματεύσεις και εξετάσεις από κρατικά νοσοκομεία, υπογεγραμμένες από διευθυντές κρατικών νοσοκομείων.

Επίσης, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αυξάνονται οι ελλειπείς - στην περιγραφή τους -  αποφάσεις ΚΕ.Π.Α όσον αφορά την περιγραφή της πάθησης, απαραίτητο στοιχείο όμως για τον υπολογισμό του ποσοστού αναπηρίας, προκειμένου ο ασφαλισμένος να μπορέσει να δικαιωθεί κάποια παροχή από τη Δημόσια Διοίκηση.

Παραδείγματα: 

1η περίπτωση: Ιατρικός όρος που δεν αναφέρεται πουθενά!
ΕΧΩ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ 9 ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΚΕΠΑ 3 ΦΟΡΑ ΚΑΙ Η ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΛΕΕΙ ΚΙΡΡΩΣΗ ΗΠΑΤΟΣ ΚΑΙ ΨΙΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΓΙΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ
ΚΑΤΕΘΕΣΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΣΕ ΕΠ'ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΑΛΛΑ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ 
ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΜΕ Δ.Ν ΚΑΤΩ ΤΟΥ 30 ΤΩΡΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΨΙΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Η ΠΡΟΝΟΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΚΟΒΕΙ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΑΙ ΕΝΩ ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΙΚΑ ΟΤΙ ΧΡΗΖΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΕΤΕΡΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΥΤΕ ΜΕ ΠΑΡΑΠΛΗΓΙΑ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΜΕ ΔΙΠΛΗΓΙΑ
ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ
 

Η απάντηση μου ήταν:
Δεν ξέρω βέβαια αν έχετε κάνει ένσταση στην Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή.
Είμαι της άποψης ότι κάτι δεν πάει καλά με τη συγκεκριμένη γνωμάτευση, σύμφωνα πάντα με την περιγραφή που μου δίνετε,  διότι ο όρος "Ψυχοσωματική Καθυστέρηση" δεν προβλέπεται από τον Πίνακα με τα Ποσοστά Αναπηρίας (ΦΕΚ Β' 1506 4-5-2012), αλλά ούτε και από τη Διεθνή Στατιστική Ταξινόμηση Νόσων και Συναφών Προβλημάτων Υγείας (ICD-10 ΕΚΔΟΣΗ 2008 - Πηγή: Υπουργείο Υγείας)
Ενημερωτικά, σας λέω ότι είναι πιθανό η απόφαση της Υγειονομικής Επιτροπής να μην είναι σύμφωνα με τις διατάξεις και γι' αυτό πιστεύω ότι είναι καλύτερα, αν η απόφαση αυτή που μου περιγράφετε είναι της Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής, να επικοινωνήσετε άμεσα με τον Συνήγορο του Πολίτη.


2η Περίπτωση, δημοσιευμένη στο φόρουμ μας: Φυσική παρουσία με το στανιό...
Η μητερα μου εχει περασει κεπα με ποσοστο αναπηριας 85% λογω νευρολογικου συνδρομου απο πολυομυελιτιδαι(μεταπολυομυελιτιδικο συνδρομο) και καρκινο του πνευμονα με μερικη εκτομη ΑΡ πνευμονα και χημειοθεραπειες και ακτινοθεραπειες λογω μεταστασων στο μεσοθωρακιο.
Η αποφαση βγηκε με μεγαλη καθυστερηση στις 15/5/2014 με αναδρομικη ισχυ απο 1/5/13 και ισχυ για 2 χρονια ως 1/4/15.
Ειναι με συνταξη χηριας απο τον ΟΑΕΕ απο το 1996 και εκανα αιτηση για επιδομα συμπαραστασης.Η αιτηση εγινε μαρτιο προσκομησα τον μαιο την γνωματευση κεπα η οποια δεν ανεγραφε αν δικαιουται το επιδομα και υπηρεσιακα το εστειλαν απο ιουνιο στα κεπα να απαντησουν και σημερα με πηραν τηλεφωνο να ξαναπαει η μητερα μου την τριτη για να την κρινουν ενω μου ειπε η ιδια η γραμματεας οτι κανονικα η παρουσια της δεν χρειαζεται αλλα να παει........για ποιο λογο????????Εξαρχης απο τον ΟΑΕΕ μου ειπαν οτι ειναι γραφειοκρατικο το θεμα και ολα θα γινουν υπηρεσιακα.Εγω τωρα τι κανω?Γιατι να πρεπει να ξαναταλαιπωρηθει???Τα κεπα ειναι και 25χλμ απο το σπιτι....Υπαρχει καπου που να αναφερει οτι πρεπει να την δουν ξανα?Αυτο ψαχνω για να πρωτοκολλησω στα κεπα ερωτημα σχετικο.Μεχρι να βγει η αποφαση για το αν το δικαιουται θα εχει ληξει η αποφαση αναπηριας η θα εχει πεθανει......
Αν ξερει καποιος κατι σχετικο η εχει καποιο εγγραφο για το τι υσχυει ας το αναρτησει παρακαλω...
Σε αλλο ποστ θα σας περιγραψω τον γολγοθα για να περασουμε ΚΕΠΑ τον γολγοθα για να παρει ενα επιδομα αεροθεραπειας 200 ευρω ετησιως....και αλλα πολλα ευτραπελα με την συνταξη της, το εκας που δεν εχει παρει αν και εχουν περασει 12 μηνες απο την αιτηση και τελειωμο δεν εχει......και ολα αυτα που εχει μια κορη και μπορει και τρεχει ολη μερα...γιατι αλλιως..... 


 Είχα απαντήσει στην κυρία ότι σύμφωνα με την Εγκύκλιο ΙΚΑ Π51/14 22-5-2013 δεν έχει υποχρέωση η μητέρα της να παρίσταται με τη φυσική της παρουσία:

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ

* 1.Διευκρινιστικό ερώτημα Φορέα επί οριστικοποιημένης Γνωμάτευσης Υγειονομικής Επιτροπής

Όταν μετά την έκδοση της «Γνωστοποίησης αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας», ο φορέας παραπομπής επανέρχεται με διευκρινιστικό ερώτημα επί της ιατρικής κρίσης, το σχετικό έγγραφο καταχωρείται ως θέμα εγγράφου Υπηρεσιακό Σημείωμα( κωδικός 020), συσχετίζεται με τον τηρούμενο στο αρχείο ιατρικό φάκελο και η περίπτωση θα επανεισάγεται στην αρμόδια Υ.Ε. χωρίς τη φυσική παρουσία του ασφαλισμένου.

Η ίδια διαδικασία θα ακολουθείται σε περιπτώσεις που ζητείται διευκρίνιση επί της απόφασης από τη Διεύθυνση Αναπηρίας.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας (οριστικοποίηση), θα κοινοποιείται η νέα Γνωμάτευση κατά τα γνωστά (επιστροφή επικυρωμένου αντίγραφου της χειρόγραφης πρωτότυπης Γνωμάτευσης στον παραπέμποντα φορέα, **εφόσον ζητηθεί, κοινοποίηση στον ασφαλισμένο σχετικής εκτύπωσης Γνωστοποίηση αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας κ.λπ.).

Το αποτέλεσμα:
Καλησπερα!
Μια ενημερωση με νεα απο το μετωπο!
Μερος 1ο....Αφου μου τηλεφωνησαν μερικες μερες πριν να μου ζητησουν την παρουσια στα κεπα και τους απαντησα οτι θα δω...μου ξανατηλεφωνουν ανημερα της κρισης και μου λενε σε μια ωρα να ειστε εδω....τους απαντησα οτι βαση της εγκυκλιου που μου παραθεσατε δεν χρειαζεται φυσικη παρουσια και η υπαλληλος με πολυ εκνευρισμενη φωνη μου ειπε αφηστε τα αυτα....θα γραψω οτι δεν παρουσιαστηκατε...ελατε σε ενα μηνα να παρετε την αποφαση και μου το εκλεισε.....
Μερος 2ο...σημερα...
Η επιτροπη εγινε 23/9 και περασα σημερα να ρωτησω αν βγηκε η αποφαση...η απαντηση ηταν σε ενα μηνα ξαναελατε....τους ρωτησα αν μπορουν να κοιταξουν αν βγαλανε απαντηση γιατι μου ειπαν οτι απο την στιγμη που δεν παρουσιαστηκε μπορει να ξαναβγει ημερομηνια σε 2 μηνες παλι......για να αναγκστει να παρουσιαστει.......
Τους λεω ευχαριστω πολυ και παω στο πρωτοκολλο και τους καταθετω μια αιτηση με συννημενο χαρτι με την εγκυκλιο αναγραφοντας να μου δωσουν γραπτη απαντηση που ενω αναφερεται οτι γινεται κριση χωρις τη φυσικη παρουσια προσωπου γιατι μου ζητηθηκε αυτη και ζητησα και κοινοποιηση της νεας αποφασης.Το πρωτοκολλο ειναι διπλα στα κεπα(γλυφαδας) οποτε η υπαλληλος μου ζητησε να το αφησω απευθειας εκει.Με το που το εδωσα στην υπαλληλο με ρωτησε τι ειναι αυτο?και της ειπα μια αιτηση για να μου απαντησουν εγγραφως σε ενα ερωτημα μου...παραξενευτηκε και το διαβασε αμεσσα .....δεν εχω ξαναδει τετοια αντιδραση απο δημοσιο υπαλληλο.Αρχισε να φωναζει και να λεει τι πραγματα ειναι αυτα και σχεδον μου το πεταξε στα μουτρα....μετα μου ειπε οτι η κριση των γιατρων για την φυσικη παρουσια η οχι του ασθενους ειναι υπερανω καθε νομου.....
και τελος μου ειπε να το στειλω στην διοικηση και οχι στο τμημα κεπα γιατι ειναι αναρμοδιο να απαντησει....
Της ειπα οτι αν ειναι αναρμοδιο τμημα να απαντησουν να μου το δωσουν εγγραφως και αυτοι υπηρεσιακα να το στειλουν στο αρμοδιο τμημα να μου απαντησει..... περιττο να γραψω την απαντηση της υπαλληλου....
Εφυγα λεγοντας τους αν αυτοι τηρουσαν τον νομο και σεβοντουσαν αναπηρους ανθρωπους και ποιο πολλοι ανθρωποι εμπαιναν στον κοπο να ζητησουν τα αυτονοητα το δημοσιο θα ηταν ενα καλυτερο μερος για ολους.....
Αυτα συγγνωμη για το μεγαλο ποστ θα ενημερωσω οταν και αν παρω απαντηση......

Η απάντησή μου:
Η συμπεριφορά τους προς τους πολίτες είναι απαράδεκτη.
Επί τόπου τηλέφωνο στο 1500 (ΚΕΠ), ή στον Συνήγορο του Πολίτη για καταγγελία.
Επίσης, δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα το τηλέφωνο 1564 "Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης"


3η Περίπτωση: Απόφαση-κλασέρ...

Θελω την γνωμη σας σε κατι γιατι εχω απελπιστει και κουραστει πολυ. αφορα τα κεπα
θα σας τα πω οσο πιο απλα μπορω

περναω το παιδι μου επιτροπη τον μαρτη του 2014 και μετα απο εναν μηνα παιρνω απαντηση 
ΒΑΡΙΑ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΔΕΙΚΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ 30 ΓΙΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ

κανω υπηρεσιακο σημειωμα για να το παρω εφ ορου  ζωης λογω του οτι ανηκουμε στις 43 μη αναστρεψιμες. 

ξαναπαερναω μετα απο 3 μηνες και το παιρνω!
ξεχνανε ομως να γραψουν τον δεικτη νοημοσυνης! 
και η προνοια θεωρει ακυρη την γνωματευση και μου ειπε οτι θα σταματησει το επιδομα
ξανακανω νεο υπηρεσιακο λοιπον να γραφτει ο δεικτης και τα δυο χαρτια να γινουν ενα
ξαναπερναω επιτροπη. 
μολις εμαθα οτι βαλανε τον δεικτη αλλα δεν εγραψαν την παθηση!!!!!!!!!!!!!!!
ΙΜΑΡΤΟΝ! τωρα εχω 3 γνωματευσεις.
 η μια λεει την παθηση και τον δεικτη αλλα οχι το εφ ορου
η αλλη λεει μονο παθηση χωρις δεικτη
η τριτη λεει δεικτη χωρις παθηση
ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΕΤΑΡΤΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ? πως θα μπορεσω να τους εξηγησω οτι η προνοια τα θελει ολα σε ενα χαρτι και οχι σε κλασερ ολοκληρο?
θελω την γνωμη σας...

Πραγματικά, ακόμα σπάω το κεφάλι μου να βρω τι απάντηση να δώσω...

Επίλογος:
Τι πραγματικά συμβαίνει με τους ιατρούς που συμμετέχουν στις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α;
Πώς εξηγείται το γεγονός να "θεραπεύονται" οι πολίτες με αποδεδειγμένες μακροχρόνιες ή βαριές αναπηρίες, οι οποίες δεν έχουν εμφανίσει βελτίωση (ενώ, αντιθέτως, σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζουν επιδείνωση), κάθε φορά που εξετάζονται από τις υγειονομικές επιτροπές;

Κλείνουμε αυτό το άρθρο αναρτώντας το σχετικό διάταγμα που καθορίζει τις αμοιβές των ιατρών που συμμετέχουν στις υγειονομικές επιτροπές, παρακαλώντας από τους αναγνώστες να μας ενημερώσουν, αν γνωρίζουν, κατά μέσο όρο πόσες εξετάσεις γίνονται καθημερινά σε ένα ΚΕ.Π.Α,
προκειμένου να υπολογίσουμε σε ημερήσια βάση την αμοιβή των ως δια μαγείας, μάλλον, θεραπευτών ιατρών.

Ν.4038/2012 άρθρο 26
1. Η παρ. 5 του άρθρου 6 του ν.3863/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

«α) Η ειδική αποζημίωση που προβλέπεται από τις διατάξεις των παραγράφων 7 και 10 του άρθρου 6 του ν.2556/1997 όπως ισχύει, καθορίζεται ως εξής:

Ι) Για τους ιατρούς των υγειονομικών επιτροπών, για κάθε κρινόμενο περιστατικό για το οποίο εκδίδεται οριστική γνωμάτευση, σε εννέα (9) ευρώ για τον Πρόεδρο και έξι (6) ευρώ για κάθε μέλος. Για την κατ' οίκον εξέταση περιστατικών αναπηρίας, η ειδική αποζημίωση ανέρχεται σε ποσό ίσο με το τριπλάσιο της ως άνω αμοιβής. Τα ανωτέρω ποσά προσαυξάνονται κατά 2,5 ευρώ ανά περιστατικό που εξετάζεται εκτός έδρας του εξεταστού ιατρού.
ΙΙ) Για τους εισηγητές ιατρούς των υγειονομικών επιτροπών, στο ποσό των τριών (3) ευρώ ανά περίπτωση.

Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης

http://logistis-amea.blogspot.gr/  και http://logistisamea.blogspot.gr/
©
Ανδρέας  Μπαρδάκης


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg 9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.

https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/

Είστε ευπρόσδεκτοι στο νέο μας φόρουμ "Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ"

http://amea.forumup.gr/






Μπορείτε επίσης να με βρείτε στο Facebook

Τώρα και στο Twitter