Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023

Υπόθεση Σιαχίν Σερήφ

 (Άρθρο μου που δημοσιεύθηκε στο imerodromos.gr, στις 14.06.2023)

 

Τρίτη 13 Ιουνίου 2023

Στον Ήφαιστο Κομοτηνής, εδώ και πολλά χρόνια, κείτεται στο κρεβάτι του, ανήμπορος και καθηλωμένος, αφού αδυνατεί να σηκωθεί για να πάει ακόμα και μέχρι την τουαλέτα του σπιτιού του, ο υπέρβαρος κ. Σιαχίν Σερήφ, με βάρος που λέγεται ότι φτάνει περίπου τα τριακόσια εξήντα (360) κιλά.

Δύο χρόνια έχουν περάσει - κατόπιν μακροχρόνιου αγώνα από τη διαδικτυακή κοινότητα «Συνήγορος των ΑμεΑ» που τον υποστηρίζει, και κατόπιν εξώδικης πρόσκλησης – που ο κ. Σιαχίν έλαβε θετική
απάντηση για πιθανή οριστική θεραπεία από το Γενικό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου Πατρών, το οποίο παρήγγειλε ειδικές εξετάσεις, αλλά καμία εξέλιξη δεν έχει υπάρξει από τότε.

Με αποτέλεσμα, φυσικά, η υγεία αυτού του ανθρώπου με πολλαπλές παθήσεις, να επιδεινώνεται όσο περνάει ο καιρός ενώ πολύ συχνά σφαδάζει από τους πόνους, αβοήθητος, αφού για να τον δει ένας γιατρός θα πρέπει πρώτα να κινηθεί γη και ουρανός μέσα από τις κλήσεις, τις διαμαρτυρίες και τις καταγγελίες που κάνουμε, όπου βρούμε, στις υπηρεσίες, στα υπουργεία, στα νοσοκομεία, στα
media, στους πολιτικούς, με επιστολές, ασκώντας μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου μέσω βουλευτών, στους διάφορους θεσμικούς φορείς και γενικά «ενοχλώντας» την κοινωνία ώστε να ευαισθητοποιηθεί γι’ αυτόν τον άνθρωπο που έχει μείνει εγκαταλελειμμένος στη μοίρα του…

Δύο πράγματα χρειάζεται:

Α): Προσωρινή λύση στο πρόβλημα του για κάθε φορά που πονάει.
Αρκετά συχνά, χρειάζεται έναν γιατρό να πηγαίνει σπίτι του για να τον εξετάσει, για να του χορηγήσει μια παυσίπονη ένεση ή ένα αναλγητικό φάρμακο επειδή σφαδάζει από τους πόνους.
Το νοσοκομείο δηλώνει αναρμόδιο λόγω επειδή υπάγεται στο σύστημα δευτεροβάθμιας υγείας, που σημαίνει ότι παρέχει υπηρεσίες υγείας μόνο στον χώρο του νοσοκομείου, ενώ οι γιατροί των ΤΟΜΥ (Τοπικές Μονάδες Υγείας), που ανήκουν στο σύστημα πρωτοβάθμιας υγείας, είτε είναι μονίμως άφαντοι, είτε δηλώνουν ότι δεν κάνουν κατ’ οίκον επισκέψεις. Δοκιμάστε να τους καλέσετε για να το διαπιστώσετε κι εσείς – αν τους βρείτε!

Β): Οριστική λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει.
Δηλαδή, να χάσει βάρος για να μπορέσει να μετακινείται, κάπως δηλαδή να αυτοεξυπηρετείται, έστω και σε πολύ μικρό βαθμό. Χρειάζεται να τον αναλάβει το Γενικό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου Πατρών που
δέχεται να του κάνει θεραπεία (το μοναδικό ειδικό τμήμα στην Ελλάδα).
Επομένως, οι αρμόδιοι (Υπουργός Υγείας, 4η ΥΠΕ Μακεδονίας και Θράκης, Νοσοκομείο Κομοτηνής, Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, Γενικό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ρίου Πατρών, Πυροσβεστικό Σώμα, Δήμος Κομοτηνής), θα πρέπει να οργανώσουν να γίνει η διακομιδή του ασθενή όπου κρίνεται απαραίτητο για τις αναγκαίες εξετάσεις και θεραπείες.


Ασχολούμαι με τον κ. Σιαχίν από το 2019 και φροντίζω να έχω στενή επικοινωνία μαζί του. Μαζί με τον τέως Διοικητή του Νοσοκομείου Κομοτηνής και με τη βοήθεια του Δήμου, κάποιων τοπικών συλλόγων και με τη βοήθεια εθελοντών πολιτών, καταφέραμε τότε να προμηθεύσουμε με ιδιωτική δωρεά από βιοτεχνία, ειδικό στρώμα για υπέρβαρους, να τον επισκέπτεται «Βοήθεια στο Σπίτι» του δήμου Κομοτηνής, να του δοθούν από δωρεές πολιτών απαραίτητες ηλεκτρικές συσκευές για το σπίτι, π.χ. πλυντήριο, για να διευκολύνεται η αφοσιωμένη σύζυγός του που τον φροντίζει με υπομονή και αγάπη (τον διατηρεί πεντακάθαρο), να του χορηγείται σε συστηματική βάση αναλώσιμο υγειονομικό υλικό, καθώς επίσης να του χορηγηθεί το εξωιδρυματικό επίδομα από το ασφαλιστικό του ταμείο (εδώ βοήθησε ο τέως Διοικητής του νοσοκομείου Κομοτηνής, ο οποίος έστειλε ιατρούς για να εξετάσουν τον κ. Σιαχίν ώστε να του συντάξουν τον Εισηγητικό Φάκελο Παροχών Αναπηρίας που ήταν απαραίτητος για να υποβληθεί αίτηση στο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), το οποίο έστειλε Υγειονομική Επιτροπή για να τον εξετάσει ώστε να αξιολογήσει την αναπηρία του. Ο κ. Σιαχίν έχει βαριά αναπηρία 85% από πολλαπλές παθήσεις λόγω της παχυσαρκίας του. Είναι δηλαδή άτομο με αναπηρία, πράγμα που σημαίνει ότι θα έπρεπε να καλύπτεται και από τα δικαιώματα που ορίζονται από τη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ (Ατόμων με Αναπηρίες), πέρα από τα θεμελιώδη δικαιώματα των ασθενών.

Διάφοροι κύκλοι και άτομα, τα οποία δεν μπορώ να αναφέρω σε δημόσια θέα, κατά καιρούς έχουν επικοινωνήσει μαζί μου για να μου συκοφαντήσουν αυτόν τον άνθρωπο, για να ενοχοποιήσουν το θύμα, για να με πείσουν ότι πρέπει πάψω να ασχολούμαι μαζί του επειδή δεν το αξίζει ή ότι δεν αξίζει τον κόπο.
Μέχρι που άτομο σε υψηλή θέση ευθύνης νοσοκομείου μου είχε πει το εξής, ακριβώς έτσι: «Δεν μπορούμε να ασχολούμαστε με τους υπέρβαρους που θέλουν να καταναλώνουν τέσσερις με πέντε κατσαρόλες φαγητό ημερησίως»!
Ναι, καλά διαβάσατε! Έτσι ακριβώς μου είπε και ήταν και γιατρός!

Μου τον έχουν βγάλει τρελό – ενώ όμως δεν υπάρχει βεβαιωμένη ψυχιατρική πάθηση πέρα από την κατάθλιψη από την οποία εύλογα υποφέρει. Για να μην πω και για τον γιατρό που κατά τη διάρκεια της καραντίνας λόγω της πανδημίας αρνιόταν να πάει σπίτι του αν δεν έκανε πρώτα
rapid test! Μα πώς να έκανε rapid test; Αφού οι φαρμακοποιοί δεν έρχονταν στο σπίτι (και δεν προβλεπόταν κιόλας από τον νόμο)!

Ο πραγματικός λόγος όμως για όλα αυτά τα παράδοξα που διαβάσατε είναι άλλος:
Από την πλευρά του αγώνα που δίνω γι’ αυτόν τον άνθρωπο, εδώ και χρόνια, φαίνεται ότι «χαλάει τη σούπα» πολλών δήθεν κοινωνικών φορέων και κυρίως των κομμάτων.

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Σιαχίν Σερήφ είναι ίσως η πιο ενοχλητική υπόθεση πανελλαδικώς αφού μας υπενθυμίζει την αρχή της αναλογίας κόστους-οφέλους στην υγεία – ή με πιο απλά λόγια:

Μια μόνιμη θεραπεία για τον κ. Σιαχίν θα κόστιζε πολλά χρήματα στη δημόσια υγεία επειδή είναι φτωχός!


Το λεγόμενο "Cost-Benefit Ratio", που είπε ο κ. Πνευματικός, αν και η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν είναι κάτι το καινούργιο, δεν ανακάλυψε ξαφνικά τον τροχό ο καθηγητής Πνευματικός...

Απλά, αυτό είναι το σύστημα που χρησιμοποιείται στις καπιταλιστικές κοινωνίες!
Αυτό που με υπερηφάνεια η Κούβα "ξεβρακώνει", αφού, παρόλο που είναι φτωχή χώρα, μπορεί και προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες υγείας (εμείς ούτε και στα καλύτερα όνειρά μας...) ακόμα και στον πιο φτωχό πολίτη!

Αντίθετα, εμείς πληρώνουμε φόρους, φακελάκια και φροντιστήρια για να έχουμε...Υγεία-Παιδεία-Πρόνοια, κόμματα και Πρωθυπουργούς που εκτοξεύουν φανταχτερές δηλώσεις περί προσβάσεως των πολιτών στο τέλειο εθνικό μας σύστημα υγείας...

Χθες, ασχολήθηκα δέκα ώρες, ασταμάτητα, χωρίς να κάνω διάλειμμα, παρά μόνο για φαγητό, με "αναπάντητες κλήσεις παντού", που έλεγε και η Παπαρίζου στο τραγούδι, για να καταφέρω να τον επισκεφτεί (τον κ. Σιαχίν) ένας γιατρός (ο Θεός να τον έχει καλά τον γιατρό, μουσουλμάνος και γλυκός άνθρωπος) που του σύστησε να πάρει δύο depon επειδή δεν ξέρουν τι άλλο να του χορηγήσουν αφού τον έχουν μετατρέψει σε κινητό φαρμακείο (γι' αυτό είδατε κι εκείνα τα μελανώματα στο στήθος του, τα οποία τον πονάνε, από τα φάρμακα είναι).

Συμπέρασμα: Κάθε φορά που θα πονάει ο Σιαχίν και δεν θα του περνάει με τίποτα ο πόνος θα πρέπει να αφιερώνω δεκάωρα... Για να ζητάω το αυτονόητο, το στοιχειώδες... Για να του δώσουν στο τέλος δύο depon!

Εθνικό Σύστημα Υγείας, κυρίες και κύριοι... Να το χαιρόμαστε! Εμείς το πληρώνουμε, από τους φόρους μας. Με έναν τέως και ενδεχομένως αυριανό Πρωθυπουργό να δηλώνει ότι δεν διαπραγματεύεται την προσβασιμότητα κάθε πολίτη στις καλύτερες υπηρεσίες υγείας... Ναι, ναι... Το διπλό ντεπόν είναι οι καλύτερες υπηρεσίες υγείας.



Πριν από λίγο επικοινώνησα πάλι με τον κ. Σιαχίν.
Πονάει. Εξακολουθεί και πονάει.
Τι να του κάνει το depon;


Με απέραντη εκτίμηση προς τον κ. Νίκο Μπογιόπουλο
που μου ζήτησε να γράψω για τον κ. Σιαχίν.

Ανδρέας Μπαρδάκης,
ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ
δημιουργός της διαδικτυακής κοινότητας «Συνήγορος των ΑμεΑ»
(89.000 μέλη).



Κυριακή 11 Ιουνίου 2023

Τέλος στη μονιμοποίηση των συντάξεων αναπηρίας;

Αναφέρθηκε από μέλος της ομάδας, "Συνήγορος των ΑμεΑ", ότι ο e-ΕΦΚΑ (πρώην ΟΑΕΕ) αρνήθηκε να του οριστικοποιήσει αυτοδίκαια την προσωρινή σύνταξη αναπηρίας - καθώς συμπλήρωσε την απαραίτητη ηλικία (60 έτη), τον απαραίτητο χρόνο συνεχούς συνταξιοδότησης (5 χρόνια) και τον απαραίτητο αριθμό εξετάσεων (2 εξετάσεις) από υγειονομικές επιτροπές - λόγω, όπως του είπαν, ότι οι πρόσφατες διατάξεις του άρθρου 26, Ν. 4997/2022 - κατάργησαν κάθε αντίθετη διάταξη σχετικά με τις συντάξεις αναπηρίας, επομένως καταργήθηκε και το ευνοϊκό μέτρο της αυτοδίκαιας οριστικοποίησης της προσωρινής σύνταξης λόγω αναπηρίας!

Επειδή δεν έχει εκδοθεί σχετική εγκύκλιος για το θέμα, προκειμένου να ενημερωθούμε και να ενημερώσουμε σωστά για το αν πράγματι αληθεύει αυτή η κατάργηση - που θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην κοινότητα των ατόμων με αναπηρίες, αν κι εφόσον ισχύει - έστειλα ερώτημα (βεβαιωμένο ψηφιακά από το Gov.gr για το γνήσιο της υπογραφής μου) στο Υπουργείο Εργασίας, με κοινοποίηση στην Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), προκειμένου να ξεκαθαριστεί αυτό το ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα.

Ακολουθεί η επιστολή.



Σάββατο, 10 Ιουνίου 2023

Προς:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΟΧΩΝ ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Διεύθυνση : Σταδίου 29, 105 59, Αθήνα
Πληροφορίες : Ε.Βουράκη
Τηλέφωνο: 2131516750
Ηλ. Ταχ.: synparoxes@ypakp.gr
Έλαβε αρ. πρωτ. 59531/20-06-2023

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΩΝ
Πληροφορίες : Κ.Παπανικολάου
Τηλέφωνο: 2131516809
Ηλ.Ταχυδρ. : intaffairs@ypakp.gr
Έλαβε αρ. πρωτ. 59532/20-06-2023

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Πληροφορίες : Μ.Βογιατζόγλου
Τηλέφωνο : 2131516746
Ηλ.Ταχυδρ. : proasf@ypakp.gr
'Ελαβε αρ. πρωτ. 58256/15-06-2023 και αρ. πρωτ. 59533/20-06-2023

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΥΡΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣΦΟΡΩΝ
Πληροφορίες : Ε.Ράπτη, Σ.Γιωτάκου, Α.Καραμπλιάνη
Τηλέφωνο : 2131516814,6783,6799
Ηλ.Ταχυδρ. : asfayt@ypakp.gr
Έλαβε αρ. πρωτ. 59534/20-06-2023

Κοινοποίηση:
Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ).
esaea@otenet.gr
Έλαβε αρ. πρωτ. 907/12-06-2023.

Θέμα: Αίτημα για παροχή πληροφοριών σχετικά με κατάργηση της οριστικοποίησης της προσωρινής συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας.

Αξιότιμοι κύριοι,
Μας έχει ανησυχήσει σε μεγάλο βαθμό η αναφορά που έκανε δημόσια, στις 09.06.2023, μέλος της διαδικτυακής κοινότητας «Συνήγορος των ΑμεΑ», σχετικά με απόρριψη του αιτήματός του να μονιμοποιηθεί αυτοδίκαια η συνταξιοδότηση αναπηρίας του, με την (προφορική) αιτιολογία ότι οι διατάξεις σχετικά με τη μονιμοποίηση αναπηρίας, βάσει συμπλήρωσης συγκεκριμένης ηλικίας, συμπλήρωσης συγκεκριμένου χρόνου συνεχούς συνταξιοδότησης και συμπλήρωσης συγκεκριμένου αριθμού εξετάσεων από υγειονομικές επιτροπές, καταργήθηκαν βάσει του άρθρου 11Α, Ν. 4387/2016, όπως προστέθηκε από το άρθρο 26, παρ. 2, Ν. 4997/2022!

Εμείς, απ’ όσο γνωρίζουμε, σχετική εγκύκλιος που να αναφέρει για κατάργηση της οριστικοποίησης της προσωρινής σύνταξης λόγω αναπηρίας δεν υφίσταται. Γι’ αυτό και συμβουλέψαμε το μέλος της ομάδας μας να υποβάλει έγγραφο αίτημα στο ασφαλιστικό ταμείο προκειμένου να ικανοποιηθεί εγγράφως.
Επειδή, όμως, το μέλος, όπως λέει, έλαβε την ίδια, προφορικά πάντα, απάντηση και από το νομικό τμήμα του πρώην ΟΑΕΕ, έχουμε ανησυχήσει ιδιαίτερα και γι’ αυτό απευθυνόμαστε στις υπηρεσίες σας, αφού υπάγονται στο αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να έχουμε μια αντικειμενική απάντηση.

Κατόπιν τούτου,
παρακαλείσθε όπως μας ενημερώσετε αν πράγματι ισχύει ή όχι η κατάργηση της οριστικοποίησης των προσωρινών συντάξεων λόγω αναπηρίας που καθίστανται οριστικές εφόσον, βάσει ν. 2084/1992, άρθρο 25, παρ. 3 (για τους «νέους» ασφαλισμένους):

α) Ο συνταξιούχος έχει συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας του και χρόνο συνταξιοδότησης επτά (7) ετών συνεχώς, κατά τη διάρκεια των οποίων υποβλήθηκε σε τρεις τουλάχιστον εξετάσεις από τις οικείες υγειονομικές επιτροπές.
β) Ο συνταξιούχος έχει συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας του και χρόνο συνταξιοδότησης πέντε (5) ετών συνεχώς, κατά τη διάρκεια των οποίων υποβλήθηκε σε δύο τουλάχιστον εξετάσεις από τις οικείες υγειονομικές επιτροπές.


Όπως επίσης προβλέπονται και από τις διατάξεις του άρθρου 11, Ν. 4331/2015[1], για τους «παλαιούς» ασφαλισμένους.

Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης,

ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ΑμεΑ),
δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας για ΑμεΑ, «Συνήγορος των ΑμεΑ», με περισσότερα από 89.000 μέλη, μέχρι στιγμής.

ΥΓ. Παρακαλώ πολύ, όπως με ενημερώσετε για τον αριθμό πρωτοκόλλησης που θα λάβει το παρόν ως εισερχόμενο μήνυμα.

Email επικοινωνίας: ΧΧΧ



[1] Ν. 4331/2015, Αρθρο 11. Οριστικοποίηση συντάξεων αναπηρίας
1. Οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στη νομοθεσία του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., κατά το άρθρο 18 της υπουργικής απόφασης υπ' αριθμ. 57440/1938, όπως αυτή ισχύει, περί «Κανονισμού Ασφαλιστικής Αρμοδιότητας Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ.» (Β' 33) για την αυτοδίκαιη οριστικοποίηση της χορηγούμενης σύνταξης λόγω αναπηρίας που ισχύουν για τους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους του, εφαρμόζονται και για τους αντίστοιχους ασφαλισμένους Φορέων, Κλάδων και Τομέων Κοινωνικής Ασφάλισης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εφόσον από τις καταστατικές τους διατάξεις ή άλλες διατάξεις της νομοθεσίας δεν υφίσταται σχετική πρόβλεψη.

2. Ο χρόνος συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας και η υποβολή σε εξετάσεις από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές σε χρόνο προγενέστερο της ισχύος της διάταξης της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου συνυπολογίζονται για την κατά τα ανωτέρω οριστικοποίηση της σύνταξης λόγω αναπηρίας.

 Σύμφωνα με τη νομοθεσία που ισχύει στο Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. (άρθρο 18 του 
 Κανονισμού ασφαλιστικής αρμοδιότητας Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.) που με την
 προτεινόμενη ρύθμιση θα εφαρμόζεται και στους ανωτέρω φορείς, οι συντάξεις λόγω αναπηρίας καθίστανται αυτοδικαίως οριστικές όταν ο συνταξιούχος:
- Έχει συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας (το 50ό έτος οι γυναίκες) και έχει συνταξιοδοτηθεί συνεχώς επί 7 έτη κατά τη διάρκεια των οποίων έχει υποβληθεί σε τουλάχιστον 3 εξετάσεις από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές.
- Έχει συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας (το 55ο έτος οι γυναίκες) και έχει συνταξιοδοτηθεί συνεχώς επί 5 έτη κατά τη διάρκεια των οποίων έχει υποβληθεί σε τουλάχιστον 2 εξετάσεις από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές.
- Ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας εφόσον έχει συνταξιοδοτηθεί επί 12 έτη συνεχώς.
- Ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας εφόσον έχει συνταξιοδοτηθεί επί 20 έτη διακεκομμένα αλλά συνεχόμενα τα τελευταία τρία έτη.

Σύνδεσμος με την αναφορά του μέλους: https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/posts/7003204533027533





_______________________________________________________________________
 Σημείωση: Επειδή παρατηρήθηκε απαράδεκτη επίθεση προς το μέλος, που μπήκε απλά να ρωτήσει για τα δικαιώματά του, ακολούθησε παρέμβαση από τη διαχείριση της ομάδας ώστε να αποκλειστεί κάθε μελλοντική επανάληψη του φαινομένου. Στην ομάδα "Συνήγορος των ΑμεΑ" πρέπει κάθε μέλος να μπορεί να αισθάνεται άνεση και ασφάλεια για να ρωτάει οτιδήποτε αφορά τα δικαιώματά του και τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ΑμεΑ).

Επικαιροποίηση 19.06.2023
Επειδή καμία από τις διευθύνσεις δεν ενημέρωσε για τον αριθμό πρωτοκόλλου, υποβλήθηκε αίτημα, με κοινοποίηση προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, για άμεση και χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση χορήγηση του αριθμού πρωτοκόλλου της αρχικής αποστολής, όπως και της παρούσας.

Θέμα: Fwd: Αίτημα για παροχή πληροφοριών σχετικά με κατάργηση της οριστικοποίησης της
προσωρινής συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας.
Από: Ανδρέας Μπαρδάκης <>
Ημερομηνία: 19/6/2023, 12:57 μ.μ.
Προς: protokolo@ypakp.gr, synparoxes@ypakp.gr, intaffairs@ypakp.gr, proasf@ypakp.gr,
asfayt@ypakp.gr, ΕΣΑμεΑ <esaea@otenet.gr>, ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ <kataggelies@aead.gr>


Αξιότιμοι κύριοι,
σας προωθούμε το αρχικό μήνυμα που στείλαμε στις διευθύνσεις σας, στις 10 Ιουνίου 2023, για το οποίο όμως δεν μας ενημερώσατε για τον αριθμό πρωτοκόλλου, όπως σας ζητήσαμε. Παρακαλείσθε, όπως μας ενημερώσετε άμεσα και χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση για τον αριθμό πρωτοκόλλου εκείνου του μηνύματος ως εισερχόμενο έγγραφο, καθώς επίσης όπως μας ενημερώσετε για τον αριθμό πρωτοκόλλου που θα λάβει και το παρόν, το οποίο κοινοποιείται και στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας, η οποία παρακαλείται όπως μας ενημερώσει, επίσης, για τον αριθμό πρωτοκόλλου που θα καταχωρίσει για το παρόν ως εισερχόμενο μήνυμα.

Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης.
Email: <>

-------- Προωθημένο μήνυμα --------
Θέμα:Αίτημα για παροχή πληροφοριών σχετικά με κατάργηση της οριστικοποίησης της
προσωρινής συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας.
Ημερομηνία:Sat, 10 Jun 2023 23:18:51 +0300
Από:Ανδρέας Μπαρδάκης <>
Προς:synparoxes@ypakp.gr, intaffairs@ypakp.gr, proasf@ypakp.gr, asfayt@ypakp.gr
Κοιν.:ΕΣΑμεΑ <esaea@otenet.gr>

Παρακαλώ πολύ, όπως με ενημερώσετε για τον αριθμό πρωτοκόλλησης που θα λάβει το παρόν ως
εισερχόμενο μήνυμα.

Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης.

Συνημμένα:
Αίτημα 10.06.2023.pdf

Νέα ενημέρωση (19.06.2023):

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας απάντησε άμεσα ως εξής:

Σας ενημερώνουμε ότι το έγγραφο που αποστείλατε στον φορέα ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ πρωτοκολλήθηκε στην υπηρεσία Κεντρικό Πρωτόκολλο με τα ακόλουθα στοιχεία:

Αρ. Πρωτοκόλλου: 26354 ΕΙ 2023
Ημ/νια Πρωτοκόλλου: 19/06/2023
Θέμα: Αίτημα για παροχή πληροφοριών σχετικά με κατάργηση της οριστικοποίησης της προσωρινής συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας.
Αρ. Πρωτ. Αποστολέα: 19/6/2023 12:57:43 μμ
Ημ/νια Πρωτ. Αποστολέα: 19/06/2023
 
Η ΕΣΑμεΑ τούτη τη φορά απάντησε άμεσα και με το όνομα της αρμόδιας υπαλλήλου, όπως αρμόζει.

Καλησπέρα σας ,
Ο αριθμός πρωτοκόλλου για το έγγραφο σας είναι 907/12-06-2023.
Από την υπηρεσία πρωτοκόλλου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Ε.Σ.Α.με.Α.

Επικαιροποίηση 20.06.2023
Το μήνυμά μου, της 10/06/2023, προωθήθηκε για πρωτοκόλληση από την Δ/νση Πρόσθετης και Επαγγελματικής Ασφάλισης την 15/06/2023 και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 58256/15-06-2023
   
Το μήνυμά μου της 19/06/2023 έλαβε τους παρακάτω αριθμούς πρωτοκόλλου :

    Δ/νση Παροχών Κύριας Σύνταξης                                       59531/20-06-2023
    Δ/νση Ειδικότερων Θεμάτων Ασφάλισης και Παροχών      59532/20-06-2023
    Δ/νση Πρόσθετης και Επαγγελματικής Ασφάλισης             59533/20-06-2023
    Δ/νση Κύριας Ασφάλισης και Εισφορών                             59534/20-06-2023
 
 
Επικαιροποίηση 13.09.2023

ΟΧΙ! ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ ΠΟΤΕ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ! 

 

Με το νέο γενικό έγγραφο 427668-12.09.2023 που εξέδωσε η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ & ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ του e-ΕΦΚΑ γίνεται ξεκάθαρο πλέον ότι: 

 

Εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι καταστατικές διατάξεις που καθορίζουν τις προϋποθέσεις ασφαλιστικής μονιμοποίησης της συνεχούς συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας, όπως ισχύουν για τους ασφαλισμένους κάθε φορέα κοινωνικής ασφάλισης που εντάχθηκε στον e-ΕΦΚΑ, καθώς και οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 25 του Ν.2084/1992, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του Ν. 3863/2010.


Αυτό δηλαδή απαντάει και στο ερώτημα που έχω υποβάλει στο Υπουργείο Εργασίας μετά από αναφορά μέλους της ομάδας μας "Συνήγορος των ΑμεΑ" ότι ο e-ΕΦΚΑ (πρώην ΟΑΕΕ) αρνήθηκε να του οριστικοποιήσει αυτοδίκαια την προσωρινή σύνταξη αναπηρίας του.
 


Επικαιροποίηση 07.10.2023

Υποβάλαμε αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη, αρ. φακέλου υπόθεσης, 342703, προκειμένου να παρέμβει αφού το Υπουργείο Εργασίας (τέσσερις υπηρεσίες του) δεν απάντησε στο, από 10.06.2023, ερώτημά μας, με θέμα: «Αίτημα για παροχή πληροφοριών σχετικά με κατάργηση της οριστικοποίησης της προσωρινής συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας».
 
Ακολουθεί σύνοψη του κειμένου της αναφοράς μας στον ΣτΠ.
 
7 Οκτωβρίου 2023
Αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη (και με επίκληση στην ειδική αρμοδιότητα που έχει ως «Πλαίσιο Προαγωγής» για την Προαγωγή της εφαρμογής της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ» (Ν. 4488/2017, άρθρο 72).

Θέμα: «Αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτηση πολίτη με αναπηρία, και υπαίτια μη έγκαιρη εξυπηρέτηση υπόθεσής του από το Υπουργείο Εργασίας».


Αγαπητέ Συνήγορε του Πολίτη!
Στις 10 Ιουνίου 2023 έστειλα, με τον ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας (email), επιστολή που σας επισυνάπτουμε με το παρόν -βεβαιωμένη ψηφιακά από το Gov.gr, για το γνήσιο της υπογραφής- με θέμα: «Αίτημα για παροχή πληροφοριών σχετικά με κατάργηση της οριστικοποίησης της προσωρινής συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας».
Απευθύνθηκα στις παρακάτω υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, καθώς επίσης την κοινοποίησα στην Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ):
 
[...]
 
Στις 19.06.2023: Επειδή καμία από τις διευθύνσεις δεν ενημέρωσε για τον αριθμό πρωτοκόλλου, υποβλήθηκε αίτημα, με κοινοποίηση προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, για άμεση και χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση χορήγηση του αριθμού πρωτοκόλλου της αρχικής αποστολής, όπως και της παρούσας.

[...]

(Ενημερώνω τον ΣτΠ για τους αριθμούς πρωτοκόλλων που έλαβα τελικά απ' όλες τις υπηρεσίες και από την ΕΣΑμεΑ)

Αγαπητέ Συνήγορε του Πολίτη!

Επειδή, έχει περάσει ένα μεγάλο διάστημα σχεδόν τεσσάρων μηνών, αλλά το αίτημα δεν έχει ικανοποιηθεί καθώς δεν έχω λάβει απάντηση επί του ερωτήματος. 
 
Επειδή, βάσει του άρθρου 10 του Συντάγματος, η αρμόδια υπηρεσία ή αρχή υποχρεούται να απαντά στα αιτήματα για παροχή πληροφοριών.
 
 Επειδή, σύμφωνα με την αρχή της καλής πίστης (αρχή της χρηστής διοίκησης), η διοίκηση δεν επιτρέπεται να ενεργεί με τρόπο ασυνεπή, αντιφατικό ή κακόπιστο, ώστε να εξαπατά ή να ταλαιπωρεί χωρίς λόγο το διοικούμενο.

Επειδή, βάσει της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ (Ν. 4074/2012), άρθρο 21: «Ελευθερία της έκφρασης και της γνώμης και πρόσβαση στην πληροφορία» και σύμφωνα με το άρθρο 65 του Ν. 4488/2017, «Επικοινωνία ΑμεΑ με διοικητικές αρχές, γλώσσες και μορφές επικοινωνίας»:
1. Τα διοικητικά όργανα και οι αρχές όταν συναλλάσσονται με ΑμεΑ υποχρεούνται να παρέχουν πρόσφορα μέσα επικοινωνίας και πρόσβαση στην πληροφόρηση.

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 33, παρ. 3, της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ:
3. Η κοινωνία των πολιτών και, ιδιαίτερα, τα άτομα με αναπηρίες και οι αντιπροσωπευτικές οργανώσεις τους, θα εμπλέκονται και θα συμμετέχουν πλήρως στη διαδικασία παρακολούθησης.

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 4 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999) «Διεκπεραίωση υποθέσεων από τη Διοίκηση»:
1. α. Οι δημόσιες υπηρεσίες, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου, όταν υποβάλλονται αιτήσεις, οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των ενδιαφερομένων και να αποφαίνονται για τα αιτήματά τους μέσα σε προθεσμία πενήντα (50) ημερών.

Επειδή, σύμφωνα με τον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων (Ν. 3528/2007), άρθρο 107, «Απαρίθμηση πειθαρχικών παραπτωμάτων», παρ. ιγ:
Πειθαρχικό Παράπτωμα είναι και η προδήλως αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτηση των πολιτών και η υπαίτια μη έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Παρακαλείται ο Συνήγορος του Πολίτη όπως παρέμβει και με την ειδική αρμοδιότητα που έχει ως «Πλαίσιο Προαγωγής» προκειμένου να ικανοποιηθεί το αίτημά μου από το Υπουργείο Εργασίας όπως έχει υποχρέωση.

Με εκτίμηση, 
Ανδρέας Μπαρδάκης,

ως άμεσα θιγόμενος πολίτης και ως ακτιβιστής για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας για ΑμεΑ ("Συνήγορος των ΑμεΑ"), η οποία απαριθμεί 95.000 μέλη μέχρι στιγμής.

Υ.Γ. Παρακαλώ κάθε επικοινωνία μαζί μου να διενεργείται αποκλειστικά και μόνο με τον ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας, βάσει Ν. 4727/2020, Ψηφιακή Διακυβέρνηση, άρθρο 29 & άρθρο 34. 
 
Ακολουθεί η επιστολή που έστειλα στις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας.

Επικαιροποίηση 16.05.2024
Επειδή διαπίστωσα ότι ο ΣτΠ είχε αρχειοθετήσει την υπόθεσή μου χωρίς ποτέ να με ενημερώσει για τις δικές του ενέργειες ζήτησα (15.05.2024) να μου παράσχει πληροφορίες σχετικά.

Την επόμενη ημέρα, σήμερα δηλαδή (16.05.2024), μου έστειλε επιστολή, η οποία, ενώ έχει ημερομηνία έκδοσης 10.05.2024, παραδόξως ο ΣτΠ αναγράφει ότι την έχω παραλάβει (όμως ποτέ δεν την παρέλαβα) με ημερομηνία έκδοσης 26.04.2024!





Συνοψίζοντας, ο ΣτΠ μου απάντησε ότι το Υπουργείο έχει εκδόσει (τη γνωστή σ' εμάς για άλλο ζήτημα) Εγκύκλιο, Φ80000/91133/2023 Οδηγίες για τη χορήγηση σύνταξης αναπηρίας από κοινή νόσο,

με την οποία διευκρινίζεται ότι: 

«Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 11Α του ν. 4387, η σύνταξη λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο καταβάλλεται για όσο ισχύει η πιστοποίηση από το ΚΕ.Π.Α..

Εξακολουθούν δε να εφαρμόζονται: (α) οι γενικές και καταστατικές διατάξεις που καθορίζουν τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες οι προσωρινές συντάξεις αναπηρίας καθίστανται οριστικές για τους ασφαλισμένους κάθε φορέα που εντάχθηκε στον e-ΕΦΚΑ, καθώς και (β) η παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 2084/1992»

Παραθέτουμε εδώ:

Νόμος 2084/1992

Αρθρο 25. Προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας 

3. Το δικαίωμα συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας, υφίσταται για όσο χρόνο ορίζεται από τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές, παρατείνεται δε με τις ίδιες προϋποθέσεις ενώ δύναται να ελέγχεται αυτεπαγγέλτως οποτεδήποτε, με την υποβολή του συνταξιούχου σε ιατρική εξέταση από τις ανωτέρω επιτροπές. Οι συντάξεις λόγω αναπηρίας είναι οριστικές για τις περιπτώσεις των ασθενειών που προβλέπονται από ρητή διάταξη, μπορεί δε να είναι οριστικές, εφόσον οι υγειονομικές επιτροπές γνωματεύουν ότι η ανικανότητα είναι μόνιμη. Οι προσωρινές συντάξεις λόγω αναπηρίας καθίστανται οριστικές, μετά και την τελική γνωμάτευση των αρμόδιων Υγειονομικών Επιτροπών εφόσον:
 
α) Ο συνταξιούχος έχει συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας του και χρόνο συνταξιοδότησης επτά (7) ετών συνεχώς, κατά τη διάρκεια των οποίων υποβλήθηκε σε τρεις τουλάχιστον εξετάσεις από τις οικείες υγειονομικές επιτροπές.
 
β) Ο συνταξιούχος έχει συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας του και χρόνο συνταξιοδότησης πέντε (5) ετών συνεχώς, κατά τη διάρκεια των οποίων υποβλήθηκε σε δύο τουλάχιστον εξετάσεις από τις οικείες υγειονομικές επιτροπές.


Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣτΠ


Επομένως, η περίπτωση του φίλου μας, που μας κατήγγειλε την περίπτωση του στην ομάδα μας "Συνήγορος των ΑμεΑ", δικαιώνεται καθώς οι διατάξεις που γνωρίζουμε επαληθεύτηκε ότι ισχύουν κανονικά.

Κυριακή 21 Μαΐου 2023

Επιστολή ενός ακτιβιστή για τα δικαιώματα των ΑμεΑ προς τον θεσμό «Πρόεδρο της Δημοκρατίας»

Την ημέρα των βουλευτικών εκλογών του 2023 έστειλα επιστολή προς τον θεσμό "Πρόεδρο της Δημοκρατίας", στην οποία εξηγώ τους λόγους συνειδήσεως για τους οποίους απέχω σχεδόν κάθε φορά από τη συμμετοχή μου στις κάλπες.

Πρόκειται για την επιστολή ενός ακτιβιστή για τα δικαιώματα των ΑμεΑ, προς τον θεσμό «Πρόεδρο της Δημοκρατίας», με θέμα: «Απέχω από τις εκλογές της Κομματοκρατούμενης Ολιγαρχίας. Σύμφωνα με το ΠΔ 26/2012 πρέπει να ζητήσετε τη σύλληψή μου».

Την επιστολή την βεβαίωσα για το γνήσιο της υπογραφής της στο gov.gr ενώ παράλληλα την κοινοποίησα στον καθηγητή ποινικού δικαίου, κ. Κωνσταντίνο Βαθιώτη, που έχει και τη γιορτή του σήμερα.
Και ναι, όπως το διαβάσατε, ζητώ από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να ζητήσει τη σύλληψή μου αφού σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα που επικαλούμαι προβλέπεται η φυλάκισή μου αφού αρνούμαι συνειδητά να ψηφίσω.

Μπορεί να είναι πέντε σελίδες, αλλά σας υπόσχομαι ότι θα τις διαβάσετε με πολύ ενδιαφέρον.

Πλέον, κανένας δεν θα μπορέσει να μου καταλογίσει ποτέ ότι αδιαφορώ για τα πολιτικά ζητήματα. Απεναντίας... Όλα αυτά τα χρόνια ακτιβισμού έχω αποδείξει ότι προσπαθώ να αναγνωριστεί το δημοκρατικό δικαίωμά μου να είμαι ενεργός πολίτης - κι ας μην ευρίσκεται στο Σύνταγμά τους...

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής.


Το έγγραφο έλαβε τον αρ. πρωτ. 10073/22.5.2023 από το Ιδιαίτερο Γραφείο της Προέδρου της Δημοκρατίας - Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων

Κυριακή, 21 Μαΐου 2023

Επιστολή ενός ακτιβιστή για τα δικαιώματα των ΑμεΑ
προς τον θεσμό «Πρόεδρο της Δημοκρατίας»

pr@presidency.gr, info@presidency.gr, pressoffice@presidency.gr

Κοινοποίηση:
Κωνσταντίνος Βαθιώτης,
καθηγητής Ποινικού Δικαίου.

Θέμα: «Απέχω από τις εκλογές της Κομματοκρατούμενης Ολιγαρχίας. Σύμφωνα με το ΠΔ 26/2012 πρέπει να ζητήσετε τη σύλληψή μου».


Αξιότιμοι κύριοι,
με την παρούσα απευθύνομαι στον θεσμό «Πρόεδρο της Δημοκρατίας», δηλώνοντας ευθέως τα εξής:

Σήμερα, στις 21 Μαΐου 2023, ημέρα εθνικών βουλευτικών εκλογών, δηλώνω ότι απέχω, όπως κάνω τις περισσότερες φορές, από την προσέλευσή μου στις κάλπες, για τους εξής, κυρίως συνειδησιακούς, λόγους:

Αρνούμαι να νομιμοποιήσω ένα πολιτικό σύστημα που αυτοκαθορίζεται ως δημοκρατικό αφού δεν είναι πραγματικά δημοκρατικό, ούτε καν με έμμεσο τρόπο αφού δεν συμπεριλαμβάνει ούτε το στοιχείο της αντιπροσώπευσης.

Σε αντίθεση με το παράδειγμα της Ελβετίας, όπου οι πολίτες μπορούν ανά πάσα στιγμή να παρεμβαίνουν στις πολιτικές αποφάσεις, ως αναγνωρισμένος θεσμός, με τα συνεχή δημοψηφίσματα που διενεργούν, θεσπίζοντας, αλλάζοντας ή καταργώντας νόμους (Συμμετοχική Δημοκρατία, έμμεσης μορφής), στο δικό μας πολιτικό σύστημα οι πολίτες δεν συμμετέχουν στις αποφάσεις που αφορούν άμεσα τη ζωή τους.

Από το 2014 αγωνίζομαι ως ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ΑμεΑ), έχοντας συντάξει πάρα πολλά άρθρα και έχοντας δημιουργήσει από το 2016 τη μεγαλύτερη διαδικτυακή κοινότητα «Συνήγορος των ΑμεΑ», η οποία ξεπερνάει τα 87.000 μέλη, μέχρι στιγμής, με παροχή αδιάκοπης ενημέρωσης προς τα μέλη της για τα δικαιώματά τους, καθώς και με αναρίθμητες καταγγελίες προς τους αρμόδιους κρατικούς φορείς κάθε φορά που τα δικαιώματά τους παραβιάζονται από το ελληνικό κράτος και τις υπηρεσίες τους.

Δεν κερδοσκοπώ, δεν πολιτεύομαι, δεν υποστηρίζω κόμματα, δεν συμμετέχω σε ΜΚΟ.

Είναι προσωπική μου διαπίστωση, όλα αυτά τα χρόνια ακτιβιστικού αγώνα, ότι τα προβλήματα των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) διαρκώς αυξάνονται, σαν τα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας. Αφού κάθε φορά, μέσα από χρονοβόρους αγώνες που δίνουμε για να καταργήσουμε κάποια κρατική παρανομία, που συντελείται εις βάρος μας, ξεφυτρώνουν δύο αδικίες ή ακόμα περισσότερες.

Παραθέτω μερικά παραδείγματα πολιτικής «μισαναπηρικών»[1] πρακτικών:
- Τα προνοιακά επιδόματα αναπηρίας, που για πολλά χρόνια το κράτος παράνομα τα αντιμετώπιζε ως εισοδήματα στη φορολογική δήλωση – χωρίς όμως να φέρουν τα χαρακτηριστικά του εισοδήματος. Για τουλάχιστον τρία χρόνια αγωνιζόμουν ακατάπαυστα, με καταγγελίες, αναφορές, εκπομπές, άρθρα, παρουσιάσεις και ζητώντας παρεμβάσεις, μέχρι να καταργηθεί αυτή η αδικία.

- Η παράνομη ανωνυμία (αδιαφάνεια) των μελών των υγειονομικών επιτροπών του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), τα οποία διενεργούσαν ιατρικές πράξεις[2] χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση και συναίνεση του ασθενούς! Εφαρμόστηκε για σχεδόν δέκα χρόνια μέχρι να καταφέρουμε να καταργηθεί! Για δέκα χρόνια από σκοπιμότητα δεν είχε εκδοθεί ο προβλεπόμενος Κανονισμός Λειτουργίας ΚΕΠΑ, για να λειτουργούν βάσει Μεταξικής Απόφασης του 1938! Η οποία δεν αναγνώριζε θεμελιώδη δικαιώματα και στοιχειώδεις κώδικες της νομοθεσίας αφού δεν υπήρχαν τότε! Θα έπρεπε να ξεσπάσει διεθνές σκάνδαλο. Για τουλάχιστον δύο χρόνια αγωνιζόμουν, πάλι αδιάκοπα, κάθε φορά με καταγγελίες, αναφορές, εκπομπές, άρθρα, παρουσιάσεις και ζητώντας παρεμβάσεις, μέχρι να καταργηθεί και αυτή η αδικία.

 Ενώ φαίνεται ότι εξακολουθούν να διενεργούνται ιατρικές πράξεις – χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση και συναίνεση του ασθενούς – από τους ιατρούς-μέλη των υγειονομικών επιτροπών - ενώ όμως το ΚΕΠΑ (δομή του
e-ΕΦΚΑ) δεν εποπτεύεται από το Υπουργείο Υγείας αφού εποπτεύεται μοναδικά από το Υπουργείο Εργασίας. Διενεργούνται δηλαδή ιατρικές πράξεις μέσα σε δομή του Υπουργείου Εργασίας! Έχει ερωτηθεί δύο φορές ο Υπουργός Υγείας από Βουλευτές και δεν απαντάει! Ενώ δεν βρίσκεται Βουλευτής για να ασκήσει επίκαιρη ερώτηση! Και σ’ αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να ξεσπάσει διεθνές σκάνδαλο - ιδού και ο λόγος που ο Υπουργός Υγείας δεν απαντάει ενώ οι τριακόσιοι της Βουλής του κάνουν πλάτη…

- Υποχρεωτικός εμβολιασμός σε ανήλικα παιδιά με βαριές αναπηρίες ως προϋπόθεση για να γίνονται δεκτά μέσα στις δομές ΚΔΑΠΑμεΑ και ΚΔΗΦ. Για τουλάχιστον επτά μήνες αγωνίστηκα μέχρι να καταργηθεί και αυτή η αδικία εις βάρος ανήλικων παιδιών με βαριές αναπηρίες!

- Άνιση μεταχείριση στις παροχές αντιμετώπισης της ακραίας φτώχειας μεταξύ των μικροσυνταξιούχων αναπηρίας και τους δικαιούχους επιδομάτων αναπηρίας από ΟΠΕΚΑ, αφού οι πρώτοι δεν δικαιούνται το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα ούτε το Κοινωνικό Τιμολόγιο ΔΕΗ, ακόμα κι όταν έχουν ακριβώς την ίδια πάθηση και το ίδιο ακριβώς ποσοστό αναπηρίας με τους δεύτερους! Μετά από καταγγελίες μου στα media και στους αρμόδιους φορείς, παρόλο που καταφέραμε να περάσει το θέμα στην ειδική ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη (για τα ΑμεΑ) και παρόλο που ο ΟΗΕ έχει κάνει συστάσεις προς το ελληνικό κράτος να εξομαλύνει αυτή την ανισότητα, το ελληνικό κράτος αδιαφορεί εις βάρος και ερήμην των πολιτών με αναπηρίες.

- Κάρτα Αναπηρίας: Για 20-25 χρόνια είχε θεσπιστεί χωρίς ποτέ να έχει εφαρμοστεί, με αποτέλεσμα τα άτομα με αναπηρίες να έπρεπε (κι ακόμα δηλαδή) να εκθέτουν σε αδιάκριτα μάτια τα ευαίσθητα δεδομένα της υγείας τους, προκειμένου να μπορούν να έχουν τη στοιχειώδη παραχώρηση της προτεραιότητάς τους στις ουρές αναμονής των κρατικών υπηρεσιών. Αγωνίστηκα μέχρι να μπορέσει να θεσπιστεί η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, για την οποία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η εφαρμογή της.

Τα προβλήματα είναι τόσα πολλά που θα μπορούσα να γεμίσω πολλές σελίδες ακόμα. Οφείλω όμως να καταλήξω στο συμπέρασμα που έχω εξάγει μετά από τόσα χρόνια ακτιβιστικής δράσης.

Συμπέρασμα:
Όλα αυτά τα προβλήματα, που το κράτος δημιουργεί στους πολίτες με αναπηρίες και γενικά στους πολίτες, οφείλονται στην έλλειψη Δημοκρατίας – αφού το κράτος μπορεί να αποφασίζει μονομερώς και ερήμην τους, εις βάρος των θεμελιωδών δικαιωμάτων τους.

Κλασσικό και αξέχαστο παράδειγμα:
Η κύρωση της ΠΝΠ 25.02.2020, με το άρθρο 1, Ν. 4682/2020,
που θέσπισε διατάξεις - δέκα έξι ημέρες πριν την πανδημία, μία ημέρα πριν εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα - με υποχρεωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, με υποχρεωτικούς εμβολιασμούς, φαρμακευτική αγωγή, νοσηλεία, υγειονομική παρακολούθηση, ιατρικό έλεγχο και προσωρινό περιορισμό προσώπων μέσα σε δομές, βασιζόμενες σε εύλογες υπόνοιες για άμεση ή έμμεση μετάδοση καθώς και για όλα τα πρόσωπα που προέρχονται από περιοχές στις οποίες έχει παρατηρηθεί υψηλή μετάδοση της νόσου, δηλαδή για όλον τον κόσμο, και με την ποινή της φυλάκισης σε όποιον δεν συμμορφώνεται, ενώ κανένα κόμμα δεν ψήφισε ΟΧΙ κι ενώ ούτε καν προηγήθηκε συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής πρωτού ψηφιστεί το άρθρο 1, κι ενώ μετά από τρία χρόνια η διάταξη συνεχίζει να είναι σε ισχύ – κι ενώ κανένας πολιτικός δεν απάντησε στις επιστολές των πολιτών σχετικά με τη διάταξη, κι ενώ δεν υπάρχει διαφάνεια αφού οι εισηγήσεις της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, που έχουν το «ακαταδίωκτο», δεν δημοσιεύονται, κι αφού το πολιτικό σύστημα διαχώρισε την κοινωνία σε εμβολιασμένους και «ψεκασμένους», κι ενώ εκβιάστηκαν όσοι επιθυμούσαν να προστατέψουν το θεμελιώδες δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματός τους, αρνούμενοι να γίνουν πειραματάνθρωποι, κι ενώ πολλοί άνθρωποι έχασαν τις δουλειές τους, κι ενώ για τους υγειονομικούς που για ενάμισι χρόνο ήταν σε καθεστώς εκβιαστικής αναστολής χωρίς να προβλέπεται γι’ αυτούς κάποια οικονομική παροχή για να μπορέσουν να θρέψουν τις οικογένειές τους, κι ενώ εφαρμόστηκε λογοκρισία σε όποιον διαφωνούσε, καθώς και ποινική δίωξη σε όποιον επιστήμονα είχε διαφορετική άποψη, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι διαβιώνω πολύ δύσκολα κάτω από το «μαστίγιο» ενός υγειονομικού καθεστώτος τυραννίας.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι εκκρεμεί από τον Απρίλιο του 2021, η αναφορά μου προς τον Συνήγορο του Πολίτη, υπ’ αρ. υπόθεσης, 297177, αφού κάθεται και την κοιτάει αδιάφορα, επειδή έχω καταγγείλει την αδικία που έχω υποστεί, με τα μέτρα τότε του
lockdown, αφού οι γείτονές μου είχαν το δικαίωμα να περπατήσουν μέχρι την παραλία, εγώ όμως δεν μπορούσα ούτε να πάω να ασκηθώ στο νερό, σύμφωνα με τη γνωμάτευση του γιατρού μου, αφού δεν είχα …τα πόδια για να περπατήσω μέχρι εκεί. Ξεκάθαρη διάκριση εις βάρος των ΑμεΑ. Ενώ, ταυτόχρονα, η Κυβέρνηση, δια μέσω του Κυβερνητικού Εκπροσώπου της, ψευδώς διαλαλούσε στα media ότι τα ΑμεΑ εξαιρούνται των μέτρων περιορισμών! [3]

Επειδή όμως δεν είμαι βρέφος ή νήπιο ώστε να συμφωνώ με το να καθορίζουν οι άλλοι τη ζωή μου, οι Ολιγάρχες, που αποφασίζουν για μένα χωρίς εμένα κάθε φορά, αρνούμαι να νομιμοποιήσω με την ψήφο μου το παρόν πολιτικό σύστημα αφού δεν σέβεται ούτε τα πιο αδύναμα μέλη της κοινωνίας μας!

Ενώ, το να συμμετέχω στο πολιτικό σύστημα μόνο και μόνο με το να προσέρχομαι στις κάλπες κάθε τέσσερα χρόνια δεν το κάνει ούτε κατά διάνοια δημοκρατικό. Κάλπες στήνουν ακόμα και τα πιο αυταρχικά καθεστώτα ενώ ποτέ κανένα αυταρχικό καθεστώς δεν έπεσε από εκλογές που εκείνο έστησε.

Μια ακόμα απόδειξη έλλειψης δημοκρατίας είναι και οι διατάξεις που έχουν θεσπιστεί με το Προεδρικό Διάταγμα, υπ’ αρ. 26/2012, με το άρθρο 117, παρ. 1, αφού σύμφωνα με αυτό, ο εκλογέας που αδικαιολόγητα δεν ασκεί το δικαίωμα του εκλέγειν, τιμωρείται με φυλάκιση από ένα μήνα μέχρι ένα έτος. Το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει και τις στερήσεις των αξιωμάτων και θέσεων, που προβλέπονται στο άρθρο 63 του Ποινικού Κώδικα, από ένα μέχρι τρία χρόνια.

Δηλαδή, παρά το ότι μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος, το 2001, το άρθρο 51 του Συντάγματος, παρ. 5, απαγορεύει ουσιαστικά την πρόβλεψη και επιβολή ποινικών, διοικητικών και άλλων κυρώσεων σε περίπτωση αδικαιολόγητης αποχής από τη διαδικασία, σύμφωνα με το ΠΔ 26/2012 θα πρέπει όποιος διαβάζει τώρα αυτό το κείμενο να ζητήσει να συλληφθώ για να αντιμετωπιστώ από τη δικαιοσύνη ως κοινός εγκληματίας του ποινικού δικαίου επειδή αρνούμαι να ασκήσω το εκλογικό μου δικαίωμα!

Το εν λόγω προεδρικό διάταγμα φέρει την υπογραφή του Προέδρου της Δημοκρατίας, από τον οποίο ζητάω άμεσα, είτε να ζητήσει την άμεση προσαγωγή μου στη δικαιοσύνη, είτε να πράξει τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να καταργηθεί το ΠΔ 26/2012 που παραβιάζει το Σύνταγμα, το «δικό σας» Σύνταγμα, δηλαδή, αφού αδυνατώ προσωπικά να το αναγνωρίσω καθώς δεν είναι πραγματικά δημοκρατικό αφού δεν θεσπίζει τον λαό ως τη λαϊκή κυριαρχία που αναλαμβάνει άμεσα τον ρόλο των τριών εξουσιών, Εκτελεστική-Νομοθετική-Δικαστική, μα ούτε καν έμμεσα, δηλαδή με το να συμμετέχει σ’ αυτές. Ολιγαρχία αντί για Δημοκρατία.


Για τους παραπάνω λόγους,
σας δηλώνω ότι αρνούμαι συνειδητά και με θετικό τρόπο να νομιμοποιήσω και να συνεργαστώ με το πολιτικό σύστημα, το οποίο εξαπατάει τους πολίτες όταν επικαλείται το όνομα της Δημοκρατίας - την οποία ο Πρόεδρός της καλείται να προασπίζεται ως θεματοφύλακάς της.

Και όπως λέει και ο καθηγητής ποινικού δικαίου, κ. Κωνσταντίνος Βαθιώτης:
Απέχω, άρα υπάρχω! [4]

Υπάρχω, ναι, αλλά όχι μέσα σε μια Δημοκρατία.


Με εκτίμηση,
προς τον Θεματοφύλακα της πραγματικής Δημοκρατίας και μόνο,

Ανδρέας Μπαρδάκης,
ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ.



[1] Ο μισαναπηρισμός αξιοποιήθηκε ως όρος από τον Mike Oliver το 1990 ενώ αποδόθηκε στην ελληνική γλώσσα από την καθηγήτρια ΑΠΘ, κ. Γιώτα Καραγιάννη. Ο Μάικ Όλιβερ Michael James Hoiles Oliver (3 Φεβρουαρίου 1945 - 2 Μαρτίου 2019) ήταν Βρετανός κοινωνιολόγος, συγγραφέας και ακτιβιστής για τα δικαιώματα των αναπήρων. Ήταν ο πρώτος καθηγητής Σπουδών για την Αναπηρία στον κόσμο και βασικός υποστηρικτής του κοινωνικού μοντέλου για την αναπηρία.


[2] Φυσική-κλινική εξέταση του ασθενούς, σύνταξη γνωματεύσεων-πρακτικών συλλογικών οργάνων της διοίκησης, έγγραφα για τα οποία ο ΕΦΚΑ αρνούνταν να χορηγήσει αντίγραφα σε όσους είχαν εύλογο ενδιαφέρον, έννομο συμφέρον και στα οποία διενεργούνταν επεξεργασία των ευαίσθητων δεδομένων της υγείας τους, αλλαγή των παθήσεων του ασθενούς, μη αναγνώριση των βεβαιωμένων παθήσεων από γνωματεύσεις των ιατρών-θεραπευτών τους, παράνομη συμμετοχή στις δευτεροβάθμιες υγειονομικές επιτροπές (ΒΥΕ) των ίδιων μελών των πρωτοβάθμιων υγειονομικών επιτροπών (ΑΥΕ) κατόπιν προσφυγής των πολιτών στις ΒΥΕ. Δηλαδή, προσέφευγαν στη ΒΥΕ αμφισβητώντας την κρίση της ΑΥΕ για να κριθούν πάλι σε δεύτερο βαθμό από τους ίδιους γιατρούς που τους είχαν αμφισβητήσει την αναπηρία τους ή ακόμα και την πάθησή τους!