Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020

Ζητούμε την παραίτηση τού κ. Ανδρέα Ποττάκη (από τη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη)

Καταγγελία "φωτιά" από τον διεθνολόγο, κ. Γεώργιο Σαρανταυγά, ο οποίος δηλώνει δημοσίως την πρόθεσή του να επιδώσει εξώδικο στον κ. Ανδρέα Ποττάκη καλώντας τον να παραιτηθεί από τη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη. Επίσης, ο κ. Σαρανταυγάς δηλώνει ότι θα καλέσει τη διάσκεψη των Προέδρων που ψήφισαν τον κ. Α. Ποττάκη να τον αποσύρουν από αυτή τη θέση. 

Ακολουθεί η επιστολή του κ. Σαρανταυγά (αποποίηση ευθύνης):


Χαίρε Ανδρέα, σου στέλνω που έχει να κάνει με τρέχουσα δημοσίευσή σου κι αν θες το δημοσιεύεις. Είδα το post σου για το ενημερωτικό δελτίο του ΣτΠ και την αναφορά του σε ιατρικές γνωματεύσεις του ΚΕΠΑ.

Τον ποττάκειο Συνήγορο του Πολίτη δεν μπορούμε να τον ανεχόμαστε άλλο. Εδώ όμως δεν μιλάμε απλά για βρώμα, αλλά για εγκλήματα κατά της πλέον ευάλωτης πολυπληθούς ομάδας πληθυσμού. Πρέπει να πάρει η κεφαλή του ΣτΠ αυτό που της αξίζει, στη γλώσσα που της αρμόζει. Ο ποτάκειος Συνήγορος του Πολίτη είναι αποδεδειγμένα μια ορντινάτσα της πολιτικής συμμορίας που νέμεται την Αναπηρία. Ειδικά αυτός ο Συνήγορος του Πολίτη πρέπει να πάει στο εδώλιο ειδικού δικαστηρίου. Δεν έχει νόημα να περιμένει κάτι η αναπηρία από αυτόν τον πλήρως εξαρτημένο και ελεγχόμενο πλέον προσωποπαγή θεσμό. Όταν, μετά από όσα έχουν γίνει, έρχεται και ονομάζει τις αποφάσεις πιστοποίησης ποσοστού αναπηρίας του ΚΕΠΑ "ιατρικές γνωματεύσεις", τότε είναι εξαιρετικά επικίνδυνος για την πολιτεία και μπερντές του σφαγείου της αναπηρίας.

Αν πάμε αρκετά χρόνια πιο πίσω, το 2013, ο τότε Βοηθός ΣτΠ Ιωάννου σε έγγραφό του (επισυνάπτω το σχετικό απόσπασμα) προς τη Διεύθυνση Αναπηρίας του ΚΕΠΑ αναλύει το χαρακτήρα των γνωματεύσεων αναπηρίας του ΚΕΠΑ και τεκμηριώνει τη θέση ότι οι αποφάσεις αυτές είναι διοικητικές αποφάσεις και όχι ιατρικές πράξεις. Αυτά που λέει τώρα ο Συνήγορος Ποττάκης που τα έμαθε; Αποκλείεται να έμαθε αυτά στην Οξφόρδη. Στην εξωφόδρα της Κουμουνδούρα ναι, διότι αυτή τον τοποθέτησε εκεί που τον τοποθέτησε. Το κακό είναι ότι συνεχίζει να τον κρατάει εκεί και η Πειραιώς. Ετσι είναι όταν είσαι ασπόνδυλος και βολικός με όλους.

Ε λοιπόν, δεν μπορεί να συνεχίζει να μας δουλεύει έτσι ο κ. Ποττάκης. Να βγει στη μάχιμη δικηγορία και να δει πόσα απίδια πιάνει ο σάκος, εκεί που δεν θα έχει καμία ασυλία. Μετά και από αυτό, και δεδομένης της από τον νόμο (4488/2017) υποχρέωσης του ΣτΠ να προστατεύει τα δικαιώματα των ΑμεΑ, είμαι υποχρεωμένος να στείλω εξώδικο στον κ. Ποττάκη και στο μαγαζί του.

Και τον καλώ από τώρα να παραιτηθεί ή μάλλον καλώ τη Διάσκεψη των Προέδρων που τον ψήφισαν για τη θέση αυτή να αποσύρουν άμεσα το αγαπημένο παιδί της αριστερο-κεντρο-δεξιάς από το Θεσμό.

11 Ιουλίου 2020

Γεώργιος Σαρανταυγάς
Διεθνολόγος Σύζυγος Ατόμου με Σύνδρομο Asperger


Ο
Συνήγορος τού Πολίτη (ΣτΠ) έχει αναδειχθεί τα τελευταία τουλάχιστον τέσσερα χρόνια σε σοβαρό πρόβλημα για την αναπηρία. Κι όταν λέμε πρόβλημα, εννοούμε θεσμικό εμπόδιο και κόμβος εκτροπής των δικαιωμάτων των ΑμεΑ. Δεν νοείται, πρωτίστως, Συνήγορος τού Πολίτη με Αναπηρία και Συνήγορος Υγείας τού Πολίτη να κρύβεται πίσω από ασυλίες και να πηγαινοφέρνει σε δημόσιες υπηρεσίες γλυκανάλατες "απόψεις" διαιωνίζοντας την σφαγή στην αναπηρία. Ο Συνήγορος τού Πολίτη απολαμβάνει από τον ν. 3094/2003 ασυλίας για τις πράξεις και τις απόψεις του στο πλαίσιο διαμεσολάβησης επί των αναφορών που λαμβάνει και χειρίζεται. [Ο Συνήγορος του Πολίτη και οι Βοηθοί Συνήγοροι δεν ευθύνονται, δεν διώκονται και δεν εξετάζονται για γνώμη που διατύπωσαν ή πράξη που διενήργησαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Δίωξη επιτρέπεται κατόπιν εγκλήσεως μόνο για συκοφαντική δυσφήμιση, εξύβριση ή παραβίαση του απορρήτου», αρθ. 1 παρ. 2, ν. 3094/2003].

Επί χρόνια, από το 2013, ο ΣτΠ απέφευγε να βγάλει ειδική έκθεση για την πλέον πολυπληθή ευάλωτη κοινωνική ομάδα, τα ΑμεΑ. Το 2017, έρχεται ο νομοθέτης και αναθέτει στο ΣτΠ το ρόλο τού θεματοφύλακα τής Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες. Τον καθιστά, με το νόμο 4488/2017, μαζί με την ΕΣΑμεΑ, Πλαίσιο Προαγωγής τής Σύμβασης. Αυτό σημαίνει ότι ο ΣτΠ και η ΕΣΑμεΑ αποκτούν αυξημένες αρμοδιότητες, υποχρεώσεις συνεργασίας με συναρμόδιους φορείς, υποχρέωση ελέγχου συμβατότητας νομοθετημάτων και πολιτικών με τη Σύμβαση, υποχρέωση να παρακολουθούν την Εφαρμογή τής Σύμβασης μαζί με τα ΑμεΑ, υποχρέωση να λαμβάνουν και να διαχειρίζονται αναφορές σε σχέση με παραβίαση δικαιωμάτων ΑμεΑ, κλπ.

Όταν και αφού ο ΣτΠ ανέλαβε μια τόσο σημαντική αρμοδιότητα θα έπρεπε να αναθεωρηθεί και ο ιδρυτικός του νόμος (3094/2003), ώστε να ισχυροποιηθεί ο ελεγκτικός και παρεμβατικός του ρόλος, αλλά και να περιοριστεί η ασυλία του. Διότι όταν φτάνει το Πλαίσιο Προαγωγής της Σύμβασης να παραβιάζει τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες δημιουργείται μείζον ζήτημα δημοκρατικής τάξης, ξέχωρα από το ηθικό ζήτημα που συνεπάγεται η πολιτικο-διοικητική μεθόδευση ελέγχου των δικαιωμάτων των ΑμεΑ. Ας μην μιλήσουμε, που και αυτό είναι εξόχως σημαντικό, για το γεγονός ότι στον προσωποπαγή θεσμό τού ΣτΠ, τοποθετήθηκε από την Κυβέρνηση Τσίπρα ένα πρόσωπο που δεν πληροί το κριτήριο της Ανεξαρτησίας, καθώς κατείχε προηγουμένως τη θέση τού προϊστάμενου τού νομικού γραφείου του τ. πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.

Εδώ και τέσσερα χρόνια ο ΣτΠ επιμελώς αποφεύγει να αναρτήσει στην ιστοσελίδα του την ειδική και αυξημένη αρμοδιότητά του ως Συνήγορος των ΑμεΑ στο πλαίσιο εκτέλεσης των υποχρεώσεων τού ν. 4488/2017. Το ίδιο κάνει και η ΕΣΑμεΑ. Το καλοκαίρι τού 2019, με πολλή καθυστέρηση, ο ΣτΠ έστειλε την αναφορά του (shadow report) στα Ηνωμένα Έθνη αναφορικά με την κατάσταση της αναπηρίας στη χώρα. Εκεί απέκρυψε το μείζον πρόβλημα της αναπηρίας που είναι το ΚΕΠΑ, η ανωνυμία των ιατρών, η ατιμωρησία και η "συμπεφωνημένη ασυλία" των ιατρών των υγειονομικών επιτροπών από κυρώσεις (ποινικές και πειθαρχικές) όταν κακομεταχειρίζονται και παραβιάζουν τα δικαιώματα των ΑμεΑ. Παρέλειψε να αναφέρει ότι οι Υγειονομικές Επιτροπές είναι διοικητικά όργανα και όχι ιατρικά συμβούλια (σ.σ. εκδίδουν γνωματεύσεις αναπηρίας και όχι ιατρικές γνωματεύσεις). Παρέλειψε να αναφέρει ότι η διαδικασία αξιολόγησης της αναπηρίας από το ΚΕΠΑ είναι τραυματική εμπειρία για τα άτομα με ψυχικές διαταραχές, γεγονός το οποίο έχει ομολογήσει επισήμως το Υπ. Υγείας. Παρέλειψε να αναφέρει πόσες αναφορές έχει λάβει από ΑμεΑ για τα ΚΕΠΑ (κακομεταχείριση, αλλοίωση παθήσεων, μείωση ποσοστών, διαστροφή τής κλινικής εικόνας και μετατροπή δια βίου παθήσεων σε περιορισμένης διάρκειας παθήσεις, επινόηση παθήσεων, εξευτελιστική μεταχείριση ΑμεΑ, άνιση μεταχείριση και διακρίσεις κ.α.). Ο ΣτΠ ακριβώς επειδή είναι ο κύριος αποδέκτης καταγγελιών για τις ανομίες τού ΚΕΠΑ έχει καταστεί χώρος “υγειονομικής ταφής” των ιατρο-διοικητικών εγκλημάτων κατά των Ατόμων με Αναπηρίες που εκτελούνται εντός του ΚΕΠΑ. Και αυτό είναι ξεκάθαρα πολιτική επιλογή. Διότι πολιτική επιλογή ήταν η τοποθέτηση τού κ. Ποττάκη στο ΣτΠ. Δεν είναι δυνατόν να φτιάχνει ψευτοπορίσματα δήθεν ελέγχου καταγγελιών το αναρμόδιο για την αναπηρία Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και να τα στέλνει στην ποινική Δικαιοσύνη και ο κ. Ποττάκης να μην ξέρει που πέφτει η Ευελπίδων. Προκαλούμε τον κ. Ποττάκη να δώσει στατιστικά στοιχεία για τις αναφορές που έχει δεχτεί σχετικά με τα ΚΕΠΑ επί της θητείας του. Τον προκαλούμε επίσης να μας πει εάν έχει στείλει έστω μια από αυτές στον Εισαγγελέα.

Ζητούμε την παραίτηση τού κ. Ανδρέα Ποττάκη, εδώ και τώρα, και την ανάληψη ευθύνης για τις πράξεις και παραλείψεις του από τη Βουλή και την πολιτική ηγεσία.

Τα παραπάνω, μαζί με στοιχεία που αφορούν στο χειρισμό προσωπικής μου υπόθεσης θα αποτελέσουν αντικείμενο τής εξώδικης δήλωσής μου προς την Αρχή του Συνηγόρου τού Πολίτη, το οποίο θα κοινοποιηθεί στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής και στο Υπ. Δικαιοσύνης (Σημείο Αναφοράς CRPD). Παρεμπιπτόντως, οφείλεται μια απάντηση και για τον έτερο θεματοφύλακα των δικαιωμάτων της αναπηρίας, την ΕΣΑμεΑ, καθώς ο “ακομμάτιστος” Πρόεδρός της, καίτοι ο ν. 4488/2017 τού έχει αναθέσει δημόσιο καθήκον και η ΕΣΑμεΑ συμμετέχει στις διοικήσεις πλείστων δημοσίων οργανισμών, κατήλθε ως υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΚΙΝΑΛ, χωρίς προηγουμένως να έχει παραιτηθεί από τη θέση του Προέδρου της ΕΣΑμεΑ. Η γυναίκα τού Καίσαρος πρέπει και να φαίνεται και να είναι τίμια.

12 Ιουλίου 2020

Γεώργιος B. Σαρανταυγάς
Διεθνολόγος
Σύζυγος Ατόμου με Σύνδρομο Asperger

Τρίτη 30 Ιουνίου 2020

Σύνοψη της Αδιαφάνειας στα ΚΕΠΑ - Ενημέρωση προς κυρίους Ν. Αντωνιάδη και Φ. Βόβολη

Αποδεχόμενος την τιμητική πρόταση από τους κυρίους Νικόλαο Αντωνιάδη (νομικός) και Φαίδωνα Βόβολη (ιατρός) να διερευνήσουν σε βάθος την υπόθεση με την αδιαφάνεια στα ΚΕΠΑ, τους έστειλα μια επιστολή που προσπαθεί να περιγράψει το πρόβλημα συνοπτικά, αν και είναι τόσο σκανδαλώδες που ήταν πολύ δύσκολο να μην ξεπεράσει τις πέντε σελίδες σε μέγεθος.


Τρίτη 30 Ιουνίου 2020

Προς αξιότιμους κυρίους:

Καρδιολόγο, Δρ Φαίδων Βόβολη
fedonvovolis@yahoo.gr

Νομικό, κ. Νικόλαο Αντωνιάδη
nikant2@yahoo.gr

Θέμα: Σύνοψη της κατάστασης στο ΚΕΠΑ (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) – Αδιαφάνεια - Ανωνυμία ιατρών – Τρισέλιδα πρακτικά (αποφάσεις αναπηρίας) –  Απουσία πρωτοκόλλησης – μη συμμόρφωση - μισαναπηρισμός.

  Όλα ξεκίνησαν κατόπιν διάφορων καταγγελιών από μέλη της διαδικτυακής μας κοινότητας «Συνήγορος των ΑμεΑ», κι όταν ακόμα ενημερωθήκαμε από δικηγόρο, μέλος επίσης της ομάδας μας, για μήνυση που είχε υποβάλει κατά ιατρών της υγειονομικής επιτροπής ΚΕΠΑ που μείωσε υπερβολικά το ποσοστό αναπηρίας της ηλικιωμένης μητέρας του.
  Παίρνοντας στα χέρια του τα πρακτικά της υγειονομικής επιτροπής (πρακτικά συλλογικών οργάνων της δημόσιας διοίκησης, ν.2690/98, άρθρο 15) διαπίστωσε έκπληκτος ότι για τη ψυχιατρική πάθηση της μητέρας του είχε γνωματεύσει (γνωμοδοτήσει) ιατρός με ειδικότητα ορθοπεδικού! Ο ορθοπεδικός έλαβε επίπληξη από τον ιατρικό του σύλλογο
*. Το γεγονός μας έβαλε σ΄ επιφυλακή καθώς σε μια περίπτωση που έτυχε να έχει συγγενή δικηγόρο αποκαλύφτηκε τέτοια παρανομία. Επομένως, τι μπορεί να συμβαίνει στις χιλιάδες άλλες περιπτώσεις όταν δεν ξέρουμε αν είναι ιατροί και τι ειδικότητας ιατροί είναι αυτοί που μας εξετάζουν στα ΚΕΠΑ.
*Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, αρ. πρωτ. 1574Γ, 28-3-2018

Ερευνώντας το νομικό πλαίσιο για τη διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας στα ΚΕΠΑ του ΕΦΚΑ διαπιστώσαμε τα εξής:


α)
Το έγγραφο που μας δίνουν έχει τον τίτλο «Γνωστοποίηση Αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας», το οποίο αποτελεί μια περίληψη του αποτελέσματος ενώ το υπογράφει ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ιατρικής Αξιολόγησης του ΕΦΚΑ.

β)
Τα τρισέλιδα πρακτικά που ο ΕΦΚΑ βαφτίζει αυθαίρετα «Ιατρικές Γνωματεύσεις», είναι χειρόγραφα κι εμπεριέχουν περισσότερα στοιχεία για τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα της υγείας μας, έτσι όπως τα έχουν επεξεργαστεί οι ιατροί-μέλη των υγειονομικών επιτροπών ενώ φέρουν τον τίτλο «Απόφαση Υγειονομικής Επιτροπής». Σ’ αυτά υπογράφουν τα μέλη των υγειονομικών επιτροπών (Πρόεδρος, Γραμματέας, Μέλη) με τα στοιχεία τους και τις ειδικότητές τους. Ο ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ) μας τα παρέδιδε μόνο αν προσκομίζαμε εισαγγελική παραγγελία, ακολουθώντας την οδηγία μιας εγκυκλίου, η οποία δεν αναρτήθηκε ποτέ και δεν πέρασε ποτέ από το πρόγραμμα «Διαύγεια» ενώ ένα μήνα μετά τη δημοσίευσή της, σε συνέδριο που διοργάνωσε η Ε.Σ.Α.μεΑ, στις 24 και 25 Νοεμβρίου 2014,  ο κ. Ιωάννης Γκιουζέλης, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αναπηρίας - Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας (ΕΛΙΕΑΚΑΠ), παρουσία του τότε υποδιοικητή του ΙΚΑ, κ. Διονύση Πατσούρη, απαντάει ψευδώς σε σχετικό ερώτημα πως στα τρισέλιδα οι ιατροί γνωματεύουν κι υπογράφουν και πως το τρισέλιδο είναι ιατρικό χαρτί και διατίθεται στους ενδιαφερόμενους. Το σχετικό απόσπασμα, εδώ: https://youtu.be/iGa7bz4WWaw?list=PLDa5NaOxse2W_ngS1sknnEBCxb8G2N5oq

Οι προηγούμενες ημερομηνίες όμως της αδιαφανούς
εγκυκλίου (21.10.2014) και της γνωμοδότησης (02.10.2014) του νομικού συμβούλου του ΙΚΑ που δίνει οδηγία να μην κοινοποιούνται τα στοιχεία των ιατρών αποκαλύπτουν ότι οι δηλώσεις των παραπάνω εκπροσώπων του ΙΚΑ (Γικουζέλης-Πατσούρης) ήταν ψευδείς. Ενώ, στην πορεία των πραγμάτων, η Απόφαση υπ’ αρ. 20/2019 (Ιούλιος 2019) της Αρχής Προστασίας Δεδομένων απομυθοποιεί το νομικό πλαίσιο, το οποίο επικαλούταν το ΙΚΑ για να μην μας γνωστοποιεί τα στοιχεία των ιατρών.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Απ.20/2019 της ΑΠΔΠΧ οφείλεται σε καταγγελία του ζεύγους Ματράγκα – Σαρανταυγάς ενώ φαίνεται ότι ο κ. Γκιουζέλης εμπλέκεται άμεσα στην υπόθεσή τους καθώς το ζευγάρι τον έχει μηνύσει.

Η
Απόφαση 20/2019 της ΑΠΔΠΧ κατέρριψε τον "μύθο" περί απαραίτητης εισαγγελικής παραγγελίας καθώς τα τρισέλιδα πρακτικά (αποφάσεις αναπηρίας μας) είναι διοικητικά έγγραφα (και όχι ιατρικά), πρόκειται για πρακτικά συλλογικών οργάνων της δημόσιας διοίκησης, στα οποία διαπιστώσαμε ότι παρανόμως δεν εφαρμόζεται πρωτοκόλληση (!) και στα οποία γίνεται επεξεργασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων της υγείας μας - ενώ ξεκαθαρίστηκε ότι τα στοιχεία των ιατρών δεν αποτελούν προσωπικά δεδομένα. Η ΑΠΔΠΧ μάλιστα επέβαλε την κύρωση της προειδοποίησης στον ΕΦΚΑ. Κοντεύει να συμπληρωθεί χρόνος κι ο ΕΦΚΑ δεν συμμορφώνεται με την απόφαση 20/2019 της Αρχής, χωρίς κανείς να του ζητάει εξηγήσεις, παρά τις καταγγελίες μας!

Στη συνέχεια, κατόπιν των δικών μου καταγγελιών, από τον Αύγουστο του 2019 κι εξακολουθώ να καταγγέλλω, ο Συνήγορος του Πολίτη, επισημαίνει στον ΕΦΚΑ με τρίτη στη σειρά
επιστολή (12.05.2020) ότι θα πρέπει να μας στέλνονται οι τρισέλιδες αποφάσεις αναπηρίας μας όταν το αιτούμαστε με τον ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας (email). Παράλληλα, ο ΣτΠ κάνει παραδοχή ότι τα τρισέλιδα δεν φέρουν αριθμό πρωτοκόλλησης, πράγμα που μόνο τον προβληματίζει!

Εδώ και μήνες,
έχουμε στείλει γύρω στα 90 με 100 μέλη της ομάδας μας, μέχρι στιγμής, αιτήματα, τα οποία κοινοποιούμε σε όλες τις αρμόδιες αρχές, να μας στείλουν με το email τα τρισέλιδα (αποφάσεις αναπηρίας μας). Ο ΕΦΚΑ όμως όχι μόνο δεν μας απαντάει στα αιτήματά μας, αλλά ούτε και στον ΣτΠ δεν απαντάει παρά το ότι του έχει στείλει μέχρι στιγμής τρεις επιστολές.

Προσωπικά έχω υποβάλει καταγγελίες προς:

- Συνήγορο του Πολίτη: Του έχω υποβάλει δύο αναφορές που είναι σε εξέλιξη καθώς ο ΣτΠ έχει στείλει μέχρι στιγμής τρεις αναπάντητες επιστολές στον ΕΦΚΑ ενώ περιμένει και από την ΑΠΔΠΧ να τον ενημερώσει με τις απόψεις της.

- Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Έλαβε απάντηση από τον ΕΦΚΑ, η οποία όμως είναι εκτός νόμου όσον αφορά τον
GDPR. Της έχω υποβάλει και δεύτερη καταγγελία επειδή ο ΕΦΚΑ δεν μου έχει απαντήσει ενώ εξακολουθεί να μην συμμορφώνεται με την απόφαση 20/2019 της ΑΠΔΠΧ.

- Εθνική Αρχή Διαφάνειας:
Έκλεισε την υπόθεση μου κοινοποιώντας στις υπόλοιπες αρχές να ασχοληθούν προβάλλοντας ως αιτιολογία ότι εκείνη παρέλκει να ασχοληθεί αφού ασχολούνται οι άλλοι φορείς! Έχω αιτηθεί να ανοίξει την υπόθεση καθώς παραβιάζεται πλήθος νομοθεσιών που θα πρέπει να ελέγξει ενώ της έχω υποβάλει και 2η καταγγελία για το ότι ο ΕΦΚΑ δεν μου έχει απαντήσει και για το ότι δεν συμμορφώνεται με την απόφαση υπ’ αρ. 20/2019 της ΑΠΔΠΧ. Δεν έχει απαντήσει.

- Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ):
Δήλωσε αναρμόδια.

- Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ως το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς για θέματα σχετιζόμενα με την εφαρμογή της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ (Ν.4488/2017, άρθρο 70). Δεν απαντάει ποτέ.

- Υπουργό Επικρατείας, κ. Γεώργιο Γεραπετρίτη,
ως ο συντονιστικός μηχανισμός στην Κυβέρνηση για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ (Ν.4488/2017, άρθρο 69): Απάντησε τον Σεπτέμβριο του 2019 ότι θα μεριμνήσει ώστε το θέμα που θίγω να ληφθεί υπόψη στα πλαίσια των εργασιών της τεχνικής επιτροπής στην οποία θα εκπροσωπούνται όλα τα Υπουργεία.
 Έκτοτε δεν έγινε απολύτως τίποτα.


Οι λόγοι που ζητάμε τις τρισέλιδες αποφάσεις αναπηρίας μας είναι οι εξής:

- Θα μπορούμε να ελέγχουμε αν έχουμε εξεταστεί από τους ίδιους γιατρούς στις δευτεροβάθμιες υγειονομικές επιτροπές (απαγορεύεται δια νόμου).

- Θα μπορούμε να ελέγχουμε αν γνωμάτευσε για εμάς ιατρός της ειδικότητας που αντιστοιχεί στην πάθησή μας (το αντίθετο απαγορεύεται).

- Θα μπορούμε να ελέγχουμε τις τυχόν διαφοροποιήσεις στην ιατρική εκτίμηση μεταξύ ΚΕΠΑ και των ιατρών θεραπευτών μας καθώς έχουν καταγγελθεί μέσα στη διαδικτυακή μας κοινότητα αρκετές περιπτώσεις όπου οι ιατροί αλλάζουν παράνομα τις παθήσεις μας!


Επίσης, έχουμε ζητήσει μέσω βουλευτή (Μαρία Απατζίδη, 18.05.2020) να μας απαντήσει ο Υπουργός Υγείας αν οι ιατροί των ΚΕΠΑ νομιμοποιούνται να διενεργούν ιατρικές πράξεις, αλλά μέχρι στιγμής
η ερώτηση δεν έχει απαντηθεί.

Ολοκληρώνοντας, έχουμε ζητήσει να εκδοθεί κάποτε η υπουργική απόφαση «Κανονισμός λειτουργίας του ΚΕΠΑ» που προβλέπεται από τον ν. 3863/2010, άρθρο 6, καθώς τα ΚΕΠΑ λειτουργούν βάσει ορισμένων άρθρων του Κανονισμού Ασφαλιστικής Αρμοδιότητας ΙΚΑ, ο οποίος είναι «Μεταξική» απόφαση έτους 1938. Το 1938 όμως δεν υπήρχε το νέο Σύνταγμα, δεν υπήρχαν τα θεμελιώδη δικαιώματα των ασθενών, δεν υπήρχε ο Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας, δεν υπήρχε ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (
GDPR), δεν υπήρχε ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας και δεν υπήρχε η Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ (κυρωμένη με Ν.4074/2012).

Επίσης, ζητάμε να υπάρχει διαφάνεια και προσβασιμότητα στην επικοινωνία με τα ΚΕΠΑ (τηλέφωνα, email) καθώς κι ευκολία αναζήτησης των εγκυκλίων στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ, φαίνεται όμως ότι ο ΣτΠ παραλείπει να δει όλα αυτά τα θέματα που του έχουμε αναφέρει.
 
Κάποτε όμως θα πρέπει να γίνονται σεβαστά από τον ΕΦΚΑ τα δικαιώματα των ΑμεΑ, η προσβασιμότητα στην επικοινωνία και στην πληροφορία που απαιτεί η
CRPD (Ν.4074/2012, Ν.4488/2017),  οι αρχές της χρηστής διοίκησης, της νομιμότητας και της διαφάνειας αφού μόνο οι υγειονομικές επιτροπές του ΚΕΠΑ λειτουργούν με αδιαφάνεια, σε καμία άλλη υγειονομική επιτροπή* δεν απουσιάζουν τα στοιχεία των ιατρών ούτε και η πρωτοκόλληση των γνωματεύσεων ενώ πουθενά αλλού δεν τροποποιούνται οι παθήσεις των εξεταζόμενων.

* Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές, Στρατού (Α.Σ.Υ.Ε.), Ναυτικού (Α.Ν.Υ.Ε.), Αεροπορίας (Α.Α.Υ.Ε.), την Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή της Ελληνικής Αστυνομίας, την Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Πυροσβεστικού Σώματος, καθώς και τις Επιτροπές Απαλλαγών και τις Τριμελείς εξ ιατρών Επιτροπές, οι οποίες εξακολουθούν να ασκούν τις αρμοδιότητές τους μετά τον ν. 3863/2010.


Επίλογος:
Μισαναπηρισμός στις προαναφερόμενες πρακτικές του ΚΕ.Π.Α.
 
Σύμφωνα με το επιστημονικό σύγγραμμα της καθηγήτριας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κ. Γιώτας Καραγιάννη, «Η Αναπηρία στην Ελλάδα της Κρίσης», στη σελίδα 79, Κεφάλαιο 4ο, Κέντρα Πιστοποίησης της Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), αναφέρονται τα εξής:
«Η ιατρική επιτήρηση λοιπόν των σωμάτων των αναπήρων συνέβη μέσω της αφαίρεσης της πρόβλεψης του χρόνου, της κοινοποίησης προσωπικών δεδομένων – ορατών πλέον στον καθένα –, της αμφισβήτησης της βλάβης τους, της προτροπής για μη άσκηση του δικαιώματος της ένστασης και της αποσιώπησης των ονομάτων των γιατρών που γνωματεύουν. Οι πρακτικές αυτές μας παραπέμπουν σε μισαναπηρισμό».

 
Εμείς, στο παραπάνω, θα προσθέσουμε ότι σε μισαναπηρισμό, επίσης, παραπέμπει και η πρακτική άρνησης παροχής πληροφοριών κι επικοινωνίας με ηλεκτρονική ή τηλεφωνική επικοινωνία.

Παράξενες λίστες εμφανίστηκαν από λάθος του συστήματος του ΕΦΚΑ που ενδεχομένως να αποκαλύπτουν παράδοξες πρακτικές.

Πρόσφατα, στις 13.06.2020, γράφτηκαν σχόλια από μέλη της ομάδας μας, σχετικά με κάποιες λίστες του ΚΕΠΑ, όταν άθελά τους απέκτησαν πρόσβαση όταν συνδέθηκαν με τον λογαριασμό τους στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ για να δουν τις γνωστοποιήσεις του αποτελέσματος πιστοποίησης της αναπηρίας τους.
https://www.efka.gov.gr/el/elektronikes-yperesies/elektronikes-yperesies-kepa

Φαίνεται πως κάτι δεν πήγε καλά με την εφαρμογή του ΕΦΚΑ επειδή αμέσως μετά παρέμεινε εκτός λειτουργίας για περίπου δυο εβδομάδες.

Διαπιστώθηκε, λοιπόν, ότι σε λίστες εκατοντάδων ατόμων, τα οποία εξετάστηκαν από τις υγειονομικές επιτροπές εντός των πρώτων εννιά εργάσιμων ημερών του Ιουνίου, τους έχει αποδοθεί το ίδιο ποσοστό αναπηρίας, π.χ. 76%, πράγμα που ενδεχομένως σημαίνει ότι έγινε βάσει υποκειμενικής κρίσης της υγειονομικής επιτροπής κι όχι βάσει του ενιαίου πίνακα προσδιορισμού ποσοστών αναπηρίας κι ότι τους έχει αποδοθεί η ίδια ακριβώς διάρκεια αναπηρίας - χωρίς να έχουν περαστεί ακόμα οι παθήσεις!

Είναι απίθανο να συμβαίνει ένα αυτοματοποιημένο ομαδικό "τσουβάλιασμα" ανθρώπων στο ίδιο ποσοστό και στην ίδια διάρκεια αναπηρίας και μετά να καταχωρίζεται η πάθηση; Χειρισμός που όχι μόνο θα ήταν παράνομος, αλλά θα παραβίαζε και τα δικαιώματα της προσωπικότητας του ατόμου αφού σε τέτοια περίπτωση αντιμετωπίζεται ως "φύρα" στη διαδικασία παραγωγής.

Από τη στιγμή που παράνομα δεν πρωτοκολλώνται οι αποφάσεις αναπηρίας μας όλα είναι δυνατά...

Με άπειρη εκτίμηση,
   Ανδρέας Μπαρδάκης

Ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ,
δημιουργός της διαδικτυακής κοινότητας «Συνήγορος των ΑμεΑ».