Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Μετά από τρία χρόνια συνεχών καταγγελιών και μία μηνυτήρια αναφορά εξακολουθεί ανενόχλητα το κάπνισμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (Πανεπιστημιούπολη 2).

Την ημέρα που κλήθηκα να καταθέσω ως μάρτυρας σε ΕΔΕ που διέταξε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Πανεπιστημιούπολη 2), λόγω των καταγγελιών που κάνω εδώ και τρία χρόνια για μη εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, έκανα μια βόλτα πριν και μετά τη διενέργεια της ΕΔΕ για να διαπιστώσω με λύπη ότι δεν υπάρχει βελτίωση.

Κάποιοι προφανώς δεν θέλουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο να εφαρμοστεί η αντικαπνιστική νομοθεσία ούτε και οι κανονισμοί περί ασφάλειας και υγιεινής για εργαζόμενους και φοιτητές.

Ενώ φυσικά, τα άτομα με χρόνιες παθήσεις, με αναπηρίες και οι εγκυμονούσες πρέπει να γίνουν κι αυτά...καπνός, να εξαφανιστούν, για να γλυτώσουν από το να πάθει η υγεία τους...

Ως ακτιβιστής δεν έχω άλλο δρόμο πλέον πέρα από την εκ νέου αναφορά στις αρμόδιες αρχές και στον Συνήγορο του Πολίτη.



Το βίντεο που κατέγραψα στις 31.01.2020: https://youtu.be/FWOjMOv779A


Η νέα αναφορά στον ΣτΠ έλαβε αριθμό υπόθεσης: 274607/12.02.2020

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Προς: Βλ. Πίνακα Αποδεκτών

Θέμα: Μετά από τρία χρόνια συνεχών καταγγελιών και μία μηνυτήρια αναφορά εξακολουθεί ανενόχλητα το κάπνισμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (Πανεπιστημιούπολη 2).

Στις 31.01.2020 προσήλθα από την επαρχία, στην οποία έχω πρόσφατα μετακομίσει, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Πανεπιστημιούπολη 2, για να καταθέσω ως μάρτυρας σε ΕΔΕ που διέταξε ο Πρύτανης για τη μη εφαρμογή του αντικαπνιστικού λόγω των καταγγελιών που υποβάλω συνέχεια εδώ και τρία χρόνια.



Λίγο πριν και μετά την ΕΔΕ (η οποία διήρκεσε τέσσερις ώρες) έκανα μόνος μου μια αυτοψία και κατέγραψα οπτικό υλικό (βίντεο), με αποδεικτικό ημερομηνίας αποδείξεις λιανικών συναλλαγών ημέρας, διαπιστώνοντας ότι η αντικαπνιστική νομοθεσία εξακολουθεί και δεν εφαρμόζεται στο πανεπιστήμιο αφού είναι φανερή η έλλειψη απαγορευτικής σήμανσης που έχει χρόνια να ανανεωθεί, δεν εφαρμόζεται η διάταξη που υποχρεώνει να αναρτάται απαγορευτική σήμανση ανά 15 τ.μ.

Χαρακτηριστικός ένας κεντρικός διάδρομος μήκους 240 μ., ίσως, που συνδέει τρία κεντρικά κτήρια, αφού βρήκαμε μόνο ένα απαγορευτικό σήμα ενώ τα σταχτοδοχεία στους πάγκους της φοιτητικής παράταξης, που είναι προσκείμενη στο κόμμα της Κυβέρνησης, δεν τα απομακρύνει κανένας υπεύθυνος διαχείρισης των κτηρίων.


Εδώ είναι το βίντεο που κατέγραψα στις 31.01.2020: https://youtu.be/FWOjMOv779A


Στο βίντεο διακρίνονται καθαρά φοιτητές που καπνίζουν ανενόχλητοι ενώ οι υπόλοιποι ανέχονται το παθητικό κάπνισμα σαν να μην αντιλαμβάνονται καθόλου ότι εκθέτει την υγεία τους σε κίνδυνο.


 

Ενώ, στις 20.12.2019, οι υγειονομικοί επιθεωρητές της Περιφέρειας αναφέρουν στην αυτοψία που διενήργησαν ότι υπήρχε σήμανση για την απαγόρευση του καπνίσματος! Κι όμως! Δεν υπάρχει σήμανση εδώ και χρόνια! Μόνο κάτι ξεχασμένες πινακίδες, δυο-τρεις στον αριθμό όλες κι όλες.
https://drive.google.com/file/d/1Y7UUYvhsKXPudz7cFwOj3VgU7c-kigwI/view

Η όλη κατάσταση παραπέμπει σε επικράτηση της παραβατικότητας. Γίνεται ακατανόητο επίσης το ότι στην επίσημη ιστοσελίδα του πανεπιστημίου, ενώ αναρτήθηκε σχετική ανακοίνωση, στις 14.01.2020, με θέμα «Ενημέρωση επί της αντικαπνιστικής νομοθεσίας», δεν έχει σταλεί στα email των φοιτητών, προς ενημέρωσή τους. Αποπειράθηκα προσωπικά να τη στείλω σε όλους, στους φοιτητές και σε όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα, στο συγκεκριμένο email που προβλέπεται για τέτοιες περιπτώσεις, αλλά δεν εγκρίθηκε από τον επόπτη των ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Αυτή την ανακοίνωση, άραγε, μπαίνει να τη δει κανείς;

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων και αρνητικών εντυπώσεων, δηλώνω ότι δεν επιθυμώ με κανένα τρόπο να διαβάλλω, με τις συνεχείς καταγγελίες που κάνω, τα ελληνικά πανεπιστήμια, πόσο άλλο το πανεπιστήμιο που φοιτώ ο ίδιος, θα πρέπει όμως κάποτε να απομακρυνθεί το φαινόμενο της παραβατικότητας και της κακοδιοίκησης αφού με το φαινόμενο του "άρρωστου κτηρίου" λόγω του τοξικού περιβάλλοντος από τον καπνό των τσιγάρων, δεν είναι μόνο η αντικαπνιστική νομοθεσία που δεν εφαρμόζεται...


Δεν εφαρμόζονται επίσης οι κανονισμοί περί υγιεινής κι ασφάλειας για τους εργαζόμενους και τους φοιτητές και για όλους όσους επισκέπτονται το πανεπιστήμιο!


Ενώ παρεμποδίζονται σε μεγάλο βαθμό να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική/επαγγελματική και στην κοινωνική ζωή τα άτομα με σοβαρές χρόνιες παθήσεις και αναπηρίες, καθώς και οι γυναίκες που κυοφορούν.

Εύχομαι κάποτε να μπορούμε κάποτε να απολαμβάνουμε πολιτισμένα πανεπιστήμια, γι' αυτό και τον Οκτώβριο του 2017 απεύθυνα πρόταση στους Πρυτάνεις όλων των πανεπιστημίων για πανεπιστήμια χωρίς καπνό..., αλλά κανείς τους δεν ανταποκρίθηκε.
http://logistis-amea.blogspot.com/2017/10/blog-post_28.html

Σε ερώτημα που είχα υποβάλει στον νυν Πρωθυπουργό, στο
Vouliwatch, με πρόταση να ενθαρρύνει τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ να "περιφρουρήσει" όλα τα πανεπιστήμια της χώρας για την εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας, διαδίδοντας μια νέα πολιτισμένη νοοτροπία, ο κ. Μητσοτάκης μας είχε απαντήσει (16.11.2018) ως εξής:

«Το έχω ξεκαθαρίσει ότι η καθολική εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου θα είναι προτεραιότητά μας, ξεκινώντας από τη Βουλή και τα δημόσια κτήρια, δηλαδή και τα Πανεπιστήμια. Οι φοιτητικές παρατάξεις - που έχουν πάντως τη δική τους αυτονομία - μπορούν να έχουν χρήσιμο ρόλο τον οποίο προσωπικά θα ενθαρρύνω προς αυτή τη κατεύθυνση. Πέραν των όποιων μέτρων ληφθούν πάντως, το μείζον για να επιτευχθεί ένας στόχος που και οι καπνιστές δηλώνουν ότι είναι σωστός, είναι η ατομική ευθύνη κάθε φοιτητή και η ενεργός συμμετοχή ολόκληρης της πανεπιστημιακής κοινότητας».
https://vouliwatch.gr/ask/question/f879e223-25a0-4ccb-b21d-02c48c9605b2
https://vouliwatch.gr/ask/question/8798440c-1801-4b7c-8aa2-9ca047472fcb#bde49c0f


Θα πρέπει λοιπόν ο κ. Πρωθυπουργός να τηρήσει την υπόσχεσή του και να ενθαρρύνει τη φοιτητική παράταξη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προς την κατεύθυνση της νομιμότητας, η οποία χρειάζεται άμεσα να αλλάξει νοοτροπία κάνοντας στροφή 180 μοιρών…

Σ’ αυτό το σημείο, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επισημάνουμε, θέτοντας το υπόψη και του κ. Μητσοτάκη, που ανέφερε με την απάντησή του πως «…το μείζων για να επιτευχθεί ένας στόχος είναι και η ατομική ευθύνη κάθε φοιτητή…», ότι ο Συνήγορος του Πολίτη, έχει τονίσει επανειλημμένως ότι: «…η συνήθεια του καπνίσματος δεν αποτελεί ατομική συμπεριφορά, αλλά ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα δημόσιας υγείας…» και για την αντιμετώπισή του απαιτούνται «…συνεχείς κι επαναλαμβανόμενες ενέργειες…»».

Το έγγραφο που μου έστειλε ο Συνήγορος του Πολίτη, στις 31.07.2019, με το οποίο μου απέστειλε την αλληλογραφία της υπόθεσής μου προκειμένου τυχόν να επανέλθω στη Διοίκηση του Πανεπιστημίου ή στο Υπουργείο Υγείας: 
https://drive.google.com/open?id=1NAbQXR4mRXyJ-auFxqMvA5qNO_uCfNxU
(Επισυνάπτεται με τη παρούσα)

Κατόπιν των ανωτέρω, επειδή το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής συνεχίζει να συμπεριφέρεται σαν Ανώτατο Εκπαιδευτικό «φουγάρο», σας υποβάλω την παρούσα αναφορά για εξακολούθηση παραβάσεων:

α)
της αντικαπνιστικής νομοθεσίας,
β)
των κανονισμών περί υγιεινής κι ασφάλειας για εργαζόμενους, φοιτητές κι επισκέπτες,
γ) των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθώς παρεμποδίζονται άτομα με σοβαρές χρόνιες παθήσεις να συμμετέχουν στη φοιτητική και στην επαγγελματική ζωή,

Για τους παραπάνω λόγους,
αιτούμαι να περάσετε σε ενέργειες λόγω αρμοδιότητας, τέτοιες όπως:


1. Εφαρμογή σχολαστικής ανάρτησης απαγορευτικής σήμανσης ανά 15 τμ σε όλους τους κλειστούς χώρους του πανεπιστημίου, στους διαδρόμους, στα γραφεία, στις αίθουσες, στα κλιμακοστάσια, στις εισόδους, κτλ. (Να δοθεί προσοχή και στο εξής: Οι διατάξεις αναφέρονται σε  ανάρτηση ανά 15 τετραγωνικά μέτρα και όχι ανά 15 μέτρα).

2. Επίβλεψη κι εποπτεία του χώρου από τους φύλακες κι από τους υπεύθυνους διαχείρισης των κτηρίων.


3. Να ελεγχθεί για ποιον λόγο οι υγειονομικοί επιθεωρητές της Περιφέρειας δεν διαπίστωσαν παραβάσεις στην αυτοψία που διενέργησαν στις 20.12.2019 και γιατί δεν εφαρμόζουν τις διοικητικές κυρώσεις στις ήδη βεβαιωμένες παραβάσεις που διαπίστωσαν στα δημόσια κτήρια παρά τη σύσταση που τους έστειλε το Υπουργείο Υγείας για να εφαρμόσουν διοικητικές κυρώσεις όπου βεβαιώθηκε παράβαση. Σχετική η αναφορά: «Αναφορά για ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος από το Τμήμα Υγειονομικού Ελέγχου επειδή αποφεύγει να επιβάλει πρόστιμο σε ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΕΣ παραβάσεις.» http://logistis-amea.blogspot.com/2019/10/blog-post_7.html

4. Να αναζητηθούν επιτέλους οι υπεύθυνοι που επιτρέπουν εδώ και πολλά χρόνια να συνεχίζει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση που βάζει σε κίνδυνο την υγεία των φοιτητών, των εργαζομένων και των επισκεπτών στο πανεπιστήμιο και αν χρειαστεί να τους αποδοθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις, διοικητικές/πειθαρχικές.
Ολοκληρώνοντας, η παρούσα αναφορά, καθώς και αντίγραφο της κατάθεσής μου στην ΕΔΕ που διενεργείται από το πανεπιστήμιο, θα προστεθεί ως αντικείμενο ποινικής διαδικασίας στη μηνυτήρια αναφορά που έχει υποβάλει το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι. https://greekhelsinki.wordpress.com/2019/05/29/1-294/
Επιπλέον θα υποβληθεί και ως τρίτη στη σειρά αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη.


Πιο πρόσφατες καταγγελίες μου:
10.11.2019
Ανώτατο Εκπαιδευτικό «φουγάρο» το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής – ΑΝΑΦΟΡΑ κατά ΠΑΔΑ για εξακολούθηση παραβάσεων:
Περισσότερα στον σύνδεσμο:
http://logistis-amea.blogspot.com/2019/11/blog-post.html

08.09.2019: Αναφορά προς τη Συνήγορο του Φοιτητή του ΠΑΔΑ, ζητώντας τη διαμεσολάβησή της για τη μη συμμόρφωση του ΠΑΔΑ στην εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας. Η ΣτΦ περιορίστηκε μόνο στο να διαβιβάσει την αναφορά μου προς την Πρυτανεία και τίποτα περισσότερο… Παρόλα αυτά, καμία ανταπόκριση δεν υπήρξε εκ μέρους της Πρυτανείας.
Περισσότερα στον σύνδεσμο:
 
http://logistis-amea.blogspot.com/2019/09/blog-post_8.html

30.06.2019: Καταγγελία μου προς αρμόδιες αρχές, με θέμα: «Το κάπνισμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής εξακολουθεί προκλητικά ακόμα και μετά τη μηνυτήρια αναφορά σε Εισαγγελέα Αρείου Πάγου από το ΕΠΣΕ».
Περισσότερα στον σύνδεσμο:
http://logistis-amea.blogspot.com/2019/06/blog-post_78.html

27.05.2019:
Καταγγελία μου προς τις αρμόδιες αρχές και αναφορά προς τον Συνήγορο του Πολίτη, με θέμα: «Η Οδύσσεια ενός φοιτητή ΑμεΑ, ακτιβιστή, που απεγνωσμένα αγωνίζεται για υγιεινό περιβάλλον στο ΠΑΔΑ εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Καπνίσματος».
Περισσότερα στον σύνδεσμο:
http://logistis-amea.blogspot.com/2019/05/blog-post_27.html

Υ.Γ. Παρακαλώ θερμά, όπως με ενημερώσετε, με ηλεκτρονικό μήνυμα, για τον αριθμό πρωτοκόλλου που θα λάβει τούτη η αναφορά καθώς επίσης όπως με κρατήσετε ενήμερο (με τον ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας)* για την πορεία τούτων των καταγγελιών, επιφυλασσόμενος για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου στην περίπτωση ενδεχόμενης παραβίασης καθήκοντος εκ μέρους δημοσίων υπαλλήλων.

*
Σύμφωνα με τον νόμο 2672/1998, άρθρο 14 «Διακίνηση εγγράφων με ηλεκτρονικά μέσα(τηλεομοιοτυπία - ηλεκτρονικό ταχυδρομείο)», παρ. 5, τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μπορούν, με την υποβαλλόμενη αίτησή τους ή το διακινούμενο μήνυμα, να δηλώνουν την προτίμησή τους ως προς το μέσο της απάντησης.

Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης

Φοιτητής στο ΠΑΔΑ, Ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ και για την προστασία από το Παθητικό Κάπνισμα, δημιουργός των διαδικτυακών κοινοτήτων
«ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ  ΑΜΕΑ» και «STOP ΣΤΟ ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ» 


ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ


ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
 κ. Κωνσταντίνος Μητσοτάκης
primeminister@primeminister.gr

ΓΓ Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού
κ. Γρηγόριος – Αλέξανδρος Δημητριάδης
gengram@primeminister.gr

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
Υπουργός, κ. Βασίλειος Κικίλιας
minister@moh.gov.gr

Υφυπουργός, κ. Βασίλειος Κοντοζαμάνης
yfypourgos@moh.gov.gr

ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ rights@moh.gov.gr 

Διαβιβάστηκε λόγω αρμοδιότητας προς:
1) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
2) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Υγιεινής Περιβάλλοντος
ddy@moh.gov.gr

 ΓΓ Υπουργείου
secretary.gen-sec@moh.gov.gr
Έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 23275/26.02.2020

 ΓΓ Δημόσιας Υγείας
secretary.gen.dy@moh.gov.gr
Έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου ΓΓΔΥ 853/13.02.2020

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ
ΔΙΕΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ
tyk@moh.gov.gr
'Ελαβε αρ. πρωτ. 13275 /26-2-2020

ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

(Πρώην Σ.Ε.Υ.Υ.Π.)
seyyp@moh.gov.gr

Γενικό Επιθεωρητή Σ.Ε.Υ.Υ.Π.
gen.ep.seyyp@moh.gov.gr

Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής
gddy@moh.gov.gr

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Υπουργός Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως
minister@minedu.gov.gr

ΓΓ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
κ. Απόστολος Δημητρόπουλος
adimitropoulos@minedu.gov.gr


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Υπουργός, κ. Ιωάννης Βρούτσης
ypourgos_erg@yeka.gr

Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.)
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
ypou89@otenet.gr

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
κ. Γεώργιος Γεραπετρίτης
ypep@primeminister.gr


ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ,
α)
Υπόψη κ. Ανδρέα Ποττάκη

β) Υποβάλλουμε επιπλέον πληροφορίες στην υποβαλλόμενη αναφορά μας, με αριθμό υπόθεσης: 268216/08.10.2019, ενώ επικαλούμαστε και τις προηγούμενες αναφορές μας, με αριθμούς υποθέσεων: 261912/27.05.2019 και 243971/27.04.2018.

Παρακαλούμε θερμά τον ΣτΠ να δει με ευαισθησία τις αναφορές μας και να πρωτοστατήσει για τα θιγόμενα δικαιώματά μας.
press@synigoros.gr, gram_koinonikhs_prostasias@synigoros.gr
(12.02.2020, λάβαμε βεβαίωση ότι το μήνυμά μας προωθήθηκε στο αρμόδιο τμήμα του ΣτΠ)
Η νέα αναφορά στον ΣτΠ έλαβε αριθμό υπόθεσης:
274607/12.02.2020


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

- Περιφερειάρχης Αττικής
κ. Γεώργιος Πατούλης
gperatt@patt.gov.gr
Η αναφορά στο Γραφείο του Περιφερειάρχη Αττικής πήρε αρ. πρωτ. 124415/12.2.2020.

Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας ΔΤ Αθηνών
κ. Λεωτσάκος Ανδρέας
ant.dta@patt.gov.gr

Γραμματεία Αντιπεριφερειάρχη
id.dta@patt.gov.gr

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
ygeiadt1@patt.gov.gr
Έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 1005/12-02-2020.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
prkatanalotidt1@patt.gov.gr
Π
ήρε τον αρ. πρωτοκόλλου 486/13-2-2020



Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Κεντρικό Πρωτόκολλο ΠΑΔΑ,
eprot@uniwa.gr

Έλαβε εμπιστ. αριθμό πρωτοκόλλου ΧΧΧΧΧ/13-2-20

 - κ. Μαργαρίτα Τσουκαλά
mtsoukala@uniwa.gr

Παρακαλώ πολύ, όπως τεθεί υπόψη του κ. Νικόλαου Θαλασσινού.



Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι
Υπόψη εκπροσώπου του, κ. Παναγιώτη Δημητρά,
παρακαλώντας τον να συμπεριλάβει την παρούσα αναφορά ως αντικείμενο ποινικής διαδικασίας στην κατάθεσή μου προς τον αρμόδιο εισαγγελέα.
panayotedimitras@gmail.com


Κοινοποίηση σε:

- Σύλλογος «Ακαπνίστας»
akapnistas@gmail.com

- Σύλλογος «Προστασία από το Παθητικό Κάπνισμα»
info@opensky.gr, freeofsmoke@yahoo.com

- Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος
pisinfo@pis.gr, press@pis.gr 
- Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία
htsinfo@otenet.gr

- Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία
info@cancer-society.gr, proedros@cancer-society.gr

- Υπουργείο Υγείας, Γενική Διεύθυνση Υγείας και Ποιότητας Ζωής
Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων, Τμήμα Β’
exartiseis_b@moh.gov.gr

 https://logistis-amea.blogspot.com

Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

Το υπουργείο αρνείται να εκδώσει διευκρινιστική εγκύκλιο για τη μη προσμέτρηση του Εξωιδρυματικού επιδόματος στα εισοδηματικά κριτήρια για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα!


Εδώ και τρία χρόνια πολλοί υπάλληλοι των υπηρεσιών δεν γνωρίζουν ακόμα ότι το εξωιδρυματικό επίδομα δεν συνυπολογίζεται στα εισοδηματικά κριτήρια για το ΚΕΑ (πλέον Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα).

Αφού επιτύχαμε να έχουμε θετική απάντηση από τον Γ.Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μετά από τριετή αγώνα με δύο αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη και με παρέμβαση από το γραφείο του Πρωθυπουργού, κατόπιν επικοινωνίας μας, φέραμε ερώτημα στη Βουλή, μέσω του βουλευτή κ. Κρίτωνα Αρσένη, για να απαντήσει τελικά αρνητικά η Υφυπουργός Εργασίας στο αίτημά μας να εκδοθεί μια διευκρινιστική εγκύκλιος - παρατείνοντας την ταλαιπωρία των Ατόμων με Αναπηρίες.

Για τους λόγους αυτούς και προκειμένου να πάψει επιτέλους η ταλαιπωρία στην οποία υφίστανται τα ΑμεΑ που έχουν βαριές κινητικές αναπηρίες, δικαιούχοι του εξωιδρυματικού επιδόματος, όπως είναι τα παραπληγικά και τα τετραπληγικά άτομα, περάσαμε σε αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη.



Επικαιροποίηση 16.10.2020
Ο ΣτΠ μας ενημέρωσε ότι απέστειλε στο Υπουργείο Εργασίας προτάσεις, από τον Ιούλιο 2020, για τα προνοιακά επιδόματα "Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα" και "Επίδομα Στέγασης".
Με την πρόταση Β10 ο ΣτΠ πρότεινε την έκδοση σχετικής εγκυκλίου προς αποφυγή σφαλμάτων και διαφορετικής αντιμετώπισης των δικαιούχων του ΚΕΑ.




Επικαιροποίηση 13.02.2020:


Ο βουλευτής κ. Κρίτωνας Αρσένης συνυπέγραψε την αναφορά στο ΣτΠ.



Υποβολή Αναφοράς στον Συνήγορο του Πολίτη
Ημ/νία υποβολής: 06/02/2020 -
Αριθμός Υπόθεσης: 274324


Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

Προς τον Συνήγορο του Πολίτη, υπό την ειδική αρμοδιότητα που του έχει ορισθεί από τον Ν. 4488/2017, άρθρο 72, ως Πλαίσιο Προαγωγής για την εφαρμογή τη Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ.

Θέμα: «Το υπουργείο αρνείται να εκδώσει διευκρινιστική εγκύκλιο για τη μη προσμέτρηση του Εξωιδρυματικού επιδόματος στα εισοδηματικά κριτήρια για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα»

Αξιότιμε Συνήγορε του Πολίτη!
Όπως ήδη γνωρίζετε, σύμφωνα με τον Ν.4389/2016, Άρθρο 235,  την ΚΥΑ υπ’ αρ. Δ13/οικ./33475/1935 και τις τροποποιήσεις από την ΚΥΑ υπ’ αρ. Δ13/οικ./54653/2701 και την ΚΥΑ υπ’ αρ. Δ13/οικ.54652/2700, καθώς και την παρ. 2 ν. 4659/2020, σύμφωνα με την οποία: «Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (Κ.Ε.Α.)», νοείται εφεξής το «Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα»,

στο δηλούμενο εισόδημα δεν περιλαμβάνονται:

α) το επίδομα αναδοχής της διάταξης του άρθρου 9 του ν. 2082/1992 (Α’ 158),
β) τα μη ανταποδοτικά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος,
γ) την οικονομική ενίσχυση που χορηγείται στην περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.δ. 57/1973 (Α’ 149) σε όσους περιέρχονται σε κατάσταση ανάγκης συνεπεία θεομηνίας και λοιπών φυσικών καταστροφών,
δ) καθώς και το επίδομα που καταβάλλεται σε ανέργους δυνάμει της παρ. 5 του άρθρου 30 του ν. 4144/2013 (Α" 88).

 Σε ερώτημα που είχαμε υποβάλει στο Υπουργείο σχετικά με το αν περιλαμβάνεται το εξωιδρυματικό επίδομα που χορηγείται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς στους ασφαλισμένους τους,
η απάντηση* δόθηκε καθυστερημένα, μετά από τρία χρόνια και κατόπιν παρέμβασης από τον Συνήγορο του Πολίτη, από τον Γ.Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σύμφωνα με την οποία: «Όλα τα επιδόματα αναπηρίας (και τα εξωιδρυματικά) δεν υπολογίζονται ως εισόδημα στην αίτηση του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)»

* Έγγραφο που έλαβε αρ. πρωτ. 59945/05.12.2019 από τον Συνήγορο του Πολίτη

 Κατόπιν αυτής της απάντησης, ο Βουλευτής κ. Κρίτωνας Αρσένης μετέφερε ερώτημά μου, ασκώντας μέσο κοινοβουλευτικού ελέγχου (
Επίκαιρη Ερώτηση), προς τον Υπουργό Εργασίας ρωτώντας τον αν προτίθεται να εκδώσει μια διευκρινιστική εγκύκλιο, σε συνέχεια της απάντησης του Γ.Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης, προς τον Συνήγορο του Πολίτη, ώστε να πάψει η κατά το δοκούν αντιμετώπιση του εξωιδρυματικού επιδόματος από τις υπηρεσίες που δεν διαθέτουν μια διευκρινιστική εγκύκλιο κι αγνοούν την απάντηση του Γ.Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Η επίσημη απάντηση στη συζήτηση της Βουλής, δια στόματος Υφυπουργού Εργασίας, ήταν αρνητική, ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας κι ότι δεν χρειάζεται διευκρίνηση για το ζήτημα διότι είναι, λέει, αυτονόητο!

Ο σύνδεσμος με τη συζήτηση εδώ:
https://youtu.be/8ycQ4vi2K9c



Το ζήτημα όμως δεν είναι καθόλου αυτονόητο καθώς:
α) Στις διατάξεις δεν γίνεται καμιά σαφής αναφορά στο εξωιδρυματικό επίδομα παρά μόνο στα μη ανταποδοτικά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος.

β) Το μηχανογραφικό σύστημα για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα (Ε.Ε.Ε.) αντιλαμβάνεται κατά αυτόματο τρόπο το δηλωθέν εξωιδρυματικό στη φορολογική δήλωση ως εισόδημα αφού αυτό δηλώνεται, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΑΑΔΕ, στους κωδικούς 659-660 ή 619-620 του εντύπου Ε1 (δήλωση φορολογίας εισοδήματος). Τα ποσά που δηλώνονται σ’ αυτούς τους κωδικούς θεωρούνται φορολογητέο εισόδημα, απαλλασσόμενο του φόρου εισοδήματος.

Το αποτέλεσμα από αυτό είναι ότι, όταν το ΑμεΑ, δικαιούχος εξωιδρυματικού επιδόματος, υποβάλει ηλεκτρονικό αίτημα για το Ε.Ε.Ε. τότε το αίτημα αυτόματα απορρίπτεται από το σύστημα διότι αναγνωρίζει το ποσό που αναλογεί στο εξωιδρυματικό ως εισόδημα που προσμετράται στα εισοδηματικά κριτήρια για το Ε.Ε.Ε.
Επομένως, το ΑμεΑ, που έχει παραπληγία ή τετραπληγία ή είναι ακρωτηριασμένο στα κάτω άκρα, δηλαδή μπορεί να έχει βαριά κινητική αναπηρία, θα πρέπει να μεταβεί, εν έτει 2020, στο αποκορύφωμα της τεχνολογίας, σε μια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ ή σε ένα Κέντρο Κοινότητας ενώ κυριολεκτικά μπορεί να δυσκολεύεται να πάει ακόμα και στην τουαλέτα του σπιτιού του.

γ) Στη συνέχεια, απουσία κάποιας διευκρινιστικής εγκυκλίου, ο κάθε υπάλληλος μπορεί να κρίνει κατά το δοκούν ότι το εξωιδρυματικό επίδομα δεν συμπεριλαμβάνεται στα μη ανταποδοτικά επιδόματα αναπηρίας καθώς το πιθανότερο είναι να θεωρεί ότι μονάχα τα προνοιακά επιδόματα για ΑμεΑ (ΟΠΕΚΑ) είναι τα λεγόμενα «μη ανταποδοτικά» αφού δεν χρειάζεται κάποιος να εργαστεί για να του χορηγηθούν (ενώ το εξωιδρυματικό επίδομα θεωρείται «τύπου σύνταξης» από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, γι’ αυτό και απαιτείται κάποιος αριθμός ενσήμων για να χορηγηθεί).

Δεδομένου ότι στη διαδικτυακή κοινότητα «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ», η οποία απαριθμεί περισσότερα από 58.000 μέλη, εξακολουθούν να γίνονται, εδώ και τρία χρόνια, αναρτήσεις από ΑμεΑ που έχουν ως μοναδικό εισόδημα το εξωιδρυματικό επίδομα, τα οποία διαμαρτύρονται πως όταν επισκέπτονται τις υπηρεσίες, εκείνες τους απαντούν ότι δεν δικαιούνται το Ε.Ε.Ε. λόγω του εξωιδρυματικού, σχετικό και πολύ πρόσφατο παράδειγμα η χθεσινή ανάρτηση:



Πηγή:
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/permalink/3286703134677710/

(Φυσικά απαντήσαμε στο μέλος να υποβάλει αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη αφού πρώτα πρωτοκολλήσει ένα αίτημα στον ΟΠΕΚΑ ή στο ΚΕΠ).

 Δεδομένου επίσης, ότι σύμφωνα με τη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, θα πρέπει να υπάρχει προσβασιμότητα στην επικοινωνία με τις κρατικές υπηρεσίες, με χρήση των τελευταίων τεχνολογιών καθώς και με το να γίνονται εύλογες προσαρμογές,

ως
άτομο με αναπηρία,
έχοντας εύλογο ενδιαφέρον λόγω του ακτιβισμού που κάνω ως δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας για τα δικαιώματα των ΑμεΑ με το όνομα «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ», βάσει επίσης του δικαιώματος που μου δίνει το άρθρο 33, παρ. 3 της Σύμβασης (
CRPD), κυρωμένης με τον ν. 4074/2012, να εμπλέκομαι και να συμμετέχω πλήρως στην παρακολούθηση εφαρμογής της Σύμβασης,

επιθυμώ την άμεση παρέμβαση από τον Συνήγορο του Πολίτη, υπό την ειδική αρμοδιότητα που του έχει δοθεί ως Πλαίσιο Προαγωγής (ν. 4488/2017, άρθρο 72) προκειμένου να εκδοθεί μια διευκρινιστική εγκύκλιος από το Υπουργείο Εργασίας και να δοθεί μια τεχνική λύση έτσι ώστε ένα ΑμεΑ, παραπληγικό/τετραπληγικό, που λαμβάνει το εξωιδρυματικό επίδομα, να μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά το αίτημά του στην πλατφόρμα
https://keaprogram.gr/ έτσι ώστε να γίνεται η έγκριση κατά αυτόματο τρόπο και χωρίς την ανάγκη να τρέχει σε υπηρεσίες, καθώς επίσης για να λάβουν επαρκή ενημέρωση οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του ΟΠΕΚΑ, των Κέντρων Κοινότητας και των ΚΕΠ.

Ευελπιστώ στην άμεση παρέμβασή σας καθώς δεν βλέπω άλλη λύση στο ζήτημα πέρα από την αποτελεσματική παρέμβαση που δύναται να κάνει το Πλαίσιο Προαγωγής.


Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης

Υ.Γ. Ολοκληρώνοντας, παρακαλώ πολύ για την όποια ενημέρωση να ενημερωθώ με τον ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας επειδή έχω μετακομίσει στην επαρχία και η μετακίνηση στην πιο κοντινή πόλη, για το ταχυδρομείο, μου είναι ιδιαίτερα δύσκολη, ενώ σύμφωνα και με τον νόμο 2672/1998, άρθρο 14: «Διακίνηση εγγράφων με ηλεκτρονικά μέσα (τηλεομοιοτυπία - ηλεκτρονικό ταχυδρομείο)», παρ. 5, τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μπορούν, με την υποβαλλόμενη αίτησή τους ή το διακινούμενο μήνυμα, να δηλώνουν την προτίμησή τους ως προς το μέσο της απάντησης.


Επισυνάπτονται στην αναφορά:


- Η απάντηση του Γ.Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης προς τον Συνήγορο του Πολίτη
- Η επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή με σαφή αναφορά στο ερώτημά μου, με αναφορά στο όνομά μου και στη διαδικτυακή κοινότητα «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ».


 https://logistis-amea.blogspot.com