Κυριακή 23 Απριλίου 2023

Dentist Pass: Εφαρμόζει άνιση μεταχείριση στον πληθυσμό αφού δεν το δικαιούνται όσοι δεν μπορούν να αγοράσουν κινητό νέας τεχνολογίας NFC ή έχουν τεχνολογική αμάθεια

Ακόμα μία διάκριση ακόμα και σε παροχές υγείας για παιδιά - αφού το Dentist Pass το δικαιούνται μόνο τα παιδιά όσων μπορούν να έχουν κινητό νέας τεχνολογίας.

Εφόσον κανένα κόμμα δεν ψήφισε ΟΧΙ στις παράλογες διατάξεις του άρθρου 3, Ν. 5015/2023, για το Dentist Pass που χορηγείται μοναδικά σε όσους έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν κινητό με τη νέα τεχνολογία NFC και που τα πάνε καλά με την τεχνολογία, δηλαδή με τον χειρισμό smart phones, μοιάζει πολύ σαν η Κομματοκρατία να απευθύνεται στην κοινωνία, λέγοντάς της προκλητικά:

«Ψηφιακό χρήμα (σε ψίχουλα) κι άμα σ΄ αρέσει! Αλλιώς καθόλου χρήμα!»

Ακόμα ένα PASS που τώρα όμως ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ το δικαιούνται ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ NFC ΓΙΑ ΑΝΕΠΑΦΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ!
 
Κομματοκρατία κατά Κοινωνίας - αφού πάλι τα κόμματα διαχωρίζουν τον πληθυσμό σε "έχοντες" και μη "έχοντες", αφού εφαρμόζουν άνιση μεταχείριση εις βάρος των μη εχόντων ούτε τα βασικά, αλλά ούτε και τις γνώσεις, ενώ στους υπόλοιπους πετάνε "ψίχουλα και αποφάγια" για να τους πείσουν να πάνε να τα ψηφίσουν στις ερχόμενες εκλογές.

Πώς ψήφισαν τα κόμματα το άρθρο 3 του νομοσχεδίου του Ν. 5015/2023:

Άρθρο τρίτο ως έχει
ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ

Ν.Δ.: ΝΑΙ
ΣΥΡΙΖΑ: ΝΑΙ
Κίνημα Αλλαγής: ΝΑΙ
Κ.Κ.Ε.: ΠΡΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ: ΠΡΝ
ΜέΡΑ25: ΠΡΝ
 
Ακολουθεί το κείμενο της αναφοράς μου στον Συνήγορο του Πολίτη:
 

Επικαιροποίηση 22.05.2023
ΣΟΚ, συναισθήματα απογοήτευσης και δυσπιστίας προκαλεί η απάντηση του Συνηγόρου του Πολίτη (ΣτΠ) αφού δηλώνει αναρμόδιος (!) παρόλο που του κατήγγειλα ότι παραβιάζονται τα θεμελιώδη δικαιώματα των παιδιών, 6-12 ετών, αφού όποια από αυτά έχουν γονείς που διαβιώνουν σε ακραία φτώχεια και που αδυνατούν να αγοράσουν κινητό νέας τεχνολογίας, ή που μπορεί να έχουν τεχνολογική αμάθεια, ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ από τη συγκεκριμένη ΠΑΡΟΧΗ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ!

Αναρμόδιος ο ΣτΠ παρόλο που έχει την ειδική αρμοδιότητα ως ΦΟΡΕΑΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ! Ενώ έχει και την ειδική αρμοδιότητα ως ΦΟΡΕΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ!

Σε πλήρη αντίθεση και αντίφαση με τον ίδιο του τον εαυτό, αφού στις αναφορές μας - πάλι για παραβίαση θεμελιωδών δικαιωμάτων παιδιών - παρενέβη αποτελεσματικά με επιστολή που έστειλε στην Κυβέρνηση για να της επισημάνει ότι η σχετική νομοθεσία που υποχρέωνε ανήλικα παιδιά με βαριές αναπηρίες να εμßολιάζονται, προκειμένου να γίνονται δεκτά στις δομές ΚΔΑΠΑμεΑ και ΚΔΗΦ, προκαλούσε άνιση μεταχείριση στον ανήλικο πληθυσμό!*

* Σχετικό το άρθρο: «Την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία το ελληνικό κράτος σύμφωνα με έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη εφαρμόζει ΔΙΑΚΡΙΣΗ εις βάρος παιδιών ΑμεΑ».

Για άλλη μια φορά, ο ΣτΠ ενήργησε ως συνήγορος ενός αυταρχικού καθεστώτος που για ακόμα μια φορά παραβιάζει θεμελιώδη δικαιώματα παιδιών - και μάλιστα στην Υγεία!

DENTIST PASS, αλλά μόνο για τα παιδιά όσων έχουν αρκετά χρήματα και τεχνογνωσία!

Ντροπή σου, "Συνήγορε" του Πολίτη!

 
Αρ. πρωτ. 19288/22.04.2023
Φάκελος Υπόθεσης 297177, Κατάσταση: Χρεώθηκε σε νομικό στις 05.05.2023.

Στις 06.05.2023 υποβάλαμε συμπληρωματικό αρχείο, υπ' αρ, πρωτ. 21933/06.05.2023, με το οποίο επισημαίνουμε ότι παραβιάζεται και το άρθρο 2 (Διακρίσεις) της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού (ΟΗΕ).

Από τις διατάξεις του Dentist Pass παραβιάζεται επίσης η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (κυρωμένη με τον Ν. 2101/1992), από τον συνδυασμό των άρθρων 2 και 24.

Α) Άρθρο 2 1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη υποχρεούνται να σέβονται τα δικαιώματα, που αναφέρονται στην παρούσα Σύμβαση και να τα εγγυώνται σε κάθε παιδί που υπάγεται στη δικαιοδοσία τους, χωρίς καμία διάκριση φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων του παιδιού ή των γονέων του ή των νόμιμων εκπροσώπων του ή της εθνικής, εθνικιστικής ή κοινωνικής καταγωγής τους, της περιουσιακής τους κατάστασης, της ανικανότητάς τους, της γέννησής τους ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης.

Β) Άρθρο 24 1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού να απολαμβάνει το καλύτερο δυνατόν επίπεδο υγείας και να επωφελείται από τις υπηρεσίες ιατρικής θεραπείας και αποκατάστασής αναπήρων. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη επιδιώκουν να διασφαλίσουν το ότι κανένα παιδί δεν θα στερείται το δικαίωμα πρόσβασης στις υπηρεσίες αυτές.


Κυριακή 23 Απριλίου 2023*

Αναφορά στον ΣτΠ με θέμα: «Οι διατάξεις για το Dentist Pass αντιμετωπίζουν άνισα τον πληθυσμό καθώς αποκλείουν πλήρως από το δικαίωμα στην παροχή όσους δεν μπορούν να έχουν κινητό νέας τεχνολογίας NFC – αφού δεν προβλέπεται γι’ αυτούς η εναλλακτική λύση της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό!»

Αξιότιμοι κύριοι,
μετά από την απάντησή σας, με το έγγραφό σας, υπ’ αρ. πρωτ. 330850/10234/27.02.2023, στην αναφορά μου, με αρ. υπόθεσης 330850, σύμφωνα με το οποίο ο Συνήγορος του Πολίτη μου δήλωσε ότι παρακολουθεί και συγκεντρώνει τα ζητήματα που έχουν ανακύψει ως προς τη χορήγηση οικονομικών ενισχύσεων για την αντιμετώπιση του αυξημένου κόστους βασικών αναγκών των πολιτών τόσο σε νομοθετικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο τεχνικού σχεδιασμού και υλοποίησης επιφυλάσσεται να τα αξιολογήσει και να τοποθετηθεί συνολικά στο άμεσο μέλλον, πάντοτε εντός του πλαισίου των αρμοδιοτήτων του,
παρακαλείσθε, όπως εξετάσετε υπό το πρίσμα των συνταγματικών δικαιωμάτων των πολιτών τις διατάξεις του άρθρου 3, ν. 5015/2023 και της απορρέουσας από αυτό, ΚΥΑ, αρ. ΓΠ. οικ. 22470, «Υλοποίηση Προγράμματος για τη μεταρρύθμιση της πρωτοβάθμιας υγειονομικής περίθαλψης (dentist pass), (ΦΕΚ Β 2659/21.4.2023), διότι, εφόσον δεν προβλέπουν εναλλακτική λύση για τα άτομα που δεν έχουν στην κατοχή τους συσκευή κινητής τηλεφωνίας νέας τεχνολογίας, επειδή μπορεί να μην έχουν την οικονομική δυνατότητα λόγω του ότι διαβιώνουν σε ακραία φτώχεια, είτε επειδή μπορεί να έχουν τεχνολογική αμάθεια, εφαρμόζουν άνιση μεταχείριση στον πληθυσμό.

Για τους παραπάνω λόγους, επικαλούμαι τα παρακάτω άρθρα του Συντάγματος:

·         Άρθρο 4 «Ισότητα των Ελλήνων», 1. Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. 2. Oι Έλληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

·         Άρθρο 5 «Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία», 1. Kαθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Xώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη.

·         'Αρθρο 25: «Αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου, προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων».

Επίσης, επικαλούμαι την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου:

·         Άρθρο 14 «Απαγόρευση των διακρίσεων»
Η χρήσις των αναγνωριζομένων εν τη παρούση Συμβάσει δικαιωμάτων και ελευθεριών δέον να εξασφαλισθή ασχέτως διακρίσεως φύλου, φυλής, χρώματος, γλώσσης, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων, εθνικής ή κοινωνικής προελεύσεως, συμμετοχής εις εθνικήν μειονότητα, περιουσίας, γεννήσεως ή άλλης καταστάσεως.

Παρακαλώ τον ΣτΠ όπως τοποθετηθεί επί του θέματος.

Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης.

                                             
                                             Σχετικό live, Facebook, 22.04.2022 (Α' μέρος)
 

22.04.2023, Β' μέρος (συνέχεια)

 
* Η αναφορά υποβλήθηκε ξημερώματα Κυριακής 23.04.2023. Ο ΣτΠ την πρωτοκόλλησε με ημερομηνία 22.04.2023 προφανώς επειδή στο σύστημά του δεν είχε αλλάξει ακόμα η ημερομηνία.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Επικαιροποίηση 27/07/2023:

Πέμπτη 27 Απριλίου 2023
Προς: press@synigoros.gr, support_web@synigoros.gr

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ – ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΟΥ ΥΠ’ ΑΡ. 334989.

Αξιότιμοι κύριοι,
επειδή το σύστημα δεν ανοίγει τη δυνατότητα υποβολής συμπληρωματικών αρχείων στην αναφορά μου, παρακαλείσθε, όπως τεθεί υπόψιν χειριστή της Αναφοράς, υπ’ αρ. Φακέλου Υπόθεσης 334989, 22.04.2023 με θέμα:

«ΕΠΕΙΓΟΝ: ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ DENTIST PASS ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΑΝΙΣΑ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΚΑΘΩΣ ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΙΝΗΤΟ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ NFC – ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΓΙ’ ΑΥΤΟΥΣ Η ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ!»

Με το παρόν, επιθυμώ να συμπληρώσω, στην αναφορά μου προς τον ΣτΠ, την εξής παρατήρηση:
Από τις διατάξεις του
Dentist Pass παραβιάζεται επίσης η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (κυρωμένη με τον Ν. 2101/1992), από τον συνδυασμό των άρθρων 2 και 24.

Α) Άρθρο 2
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη υποχρεούνται να σέβονται τα δικαιώματα, που αναφέρονται στην παρούσα Σύμβαση και να τα εγγυώνται σε κάθε παιδί που υπάγεται στη δικαιοδοσία τους, χωρίς καμία διάκριση φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων του παιδιού ή των γονέων του ή των νόμιμων εκπροσώπων του ή της εθνικής, εθνικιστικής ή κοινωνικής καταγωγής τους, της περιουσιακής τους κατάστασης, της ανικανότητάς τους, της γέννησής τους ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης.

Β) Άρθρο 24
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού να απολαμβάνει το καλύτερο δυνατόν επίπεδο υγείας και να επωφελείται από τις υπηρεσίες ιατρικής θεραπείας και αποκατάστασής αναπήρων. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη επιδιώκουν να διασφαλίσουν το ότι κανένα παιδί δεν θα στερείται το δικαίωμα πρόσβασης στις υπηρεσίες αυτές.


Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης.


Υ.Γ. Παρακαλείται ο Συνήγορος του Πολίτη να μου απαντήσει αποκλειστικά και μόνο με τον ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας, βάσει Ν. 4727/2020, Ψηφιακή Διακυβέρνηση, άρθρο 29.

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

Μισαναπηρισμός: Αυξάνονται μισθοί, συντάξεις, επιδόματα - όχι όμως τα επιδόματα αναπηρίας! Απ' το 2011 παραμένουν ίδια!

Ο μισαναπηρισμός αξιοποιήθηκε ως όρος από τον Mike Oliver το 1990 ενώ αποδόθηκε στην ελληνική γλώσσα από την καθηγήτρια ΑΠΘ, κ. Γιώτα Καραγιάννη. Ο Μάικ Όλιβερ Michael James Hoiles Oliver (3 Φεβρουαρίου 1945 - 2 Μαρτίου 2019) ήταν Βρετανός κοινωνιολόγος, συγγραφέας και ακτιβιστής για τα δικαιώματα των αναπήρων. Ήταν ο πρώτος καθηγητής Σπουδών για την Αναπηρία στον κόσμο και βασικός υποστηρικτής του κοινωνικού μοντέλου για την αναπηρία.

Διαλέξαμε αυτόν τον όρο για να περιγράψουμε τη σκόπιμη αποφυγή πολιτικής αντιμετώπισης του υψηλού πληθωρισμού και της ακρίβειας των τιμών στα βασικά αγαθά αφού η Κυβέρνηση, οι πολιτικοί και τα κανάλια δεν κάνουν την παραμικρή αναφορά στο ότι το εξωιδρυματικό επίδομα των παραπληγικών και το επίδομα απόλυτης αναπηρίας, τα οποία είναι συνδεδεμένα με το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη της ΕΓΣΣΕ του 2011 (και "κλειδωμένα" εκεί βάσει νόμου, δηλαδή δεν μπορούν να αυξηθούν αυτοδίκαια αν δεν καταργηθεί η διάταξη που τα συγκρατεί στο η.α.ε. του 2011), καθώς επίσης και για το ότι τα επιδόματα αναπηρίας του ΟΠΕΚΑ δεν πρόκειται να λάβουν αύξηση ούτε και στο έτος 2023 ή τουλάχιστον από την υφιστάμενη κυβέρνηση.

Με απλά λόγια, ενώ τα άτομα της κοινωνίας ωφελούνται από το κράτος προκειμένου να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια και τον πληθωρισμό, που θα παραμείνει υψηλός όπως έχει ανακοινωθεί,  αντίθετα, στα άτομα με αναπηρίες εφαρμόζεται θεσμική διάκριση καθώς τα δικά τους επιδόματα παραμένουν εκτός αυξήσεων - πολιτική διάκρισης και άνισης μεταχείρισης που παραπέμπει ξεκάθαρα σε πρακτικές μισαναπηρισμού αφού την τελευταία φορά που έλαβαν αύξηση τα επιδόματα αναπηρίας ήταν το έτος 2011!




Για τους παραπάνω λόγους αποφάσισα να στείλω την παρακάτω επιστολή (βεβαιωμένη ψηφιακά στο Gov.gr):

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

ΛΙΣΤΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ:

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Email: primeminister@primeminister.gr

ΓΓ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ 
Ιωάννης Μπρατάκος
Email:
gengram@primeminister.gr (απενεργοποιήθηκε)
depminpm@primeminister.gr

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
Email:
ypourgos_erg@yeka.gr

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΔΟΜΝΑ – ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
Email:
welfare@yeka.gr

ΓΓ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ
Γ.Γ. Γεώργιος Σταμάτης
Email:
ggp@yeka.gr

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Συντονιστικός Μηχανισμός στην Κυβέρνηση για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ
(βάσει ν. 4488/2017, άρθρο 69)
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ
Email:
ypep@primeminister.gr

Το έγγραφο έλαβε τον αρ.πρωτ. 121/20-3-2023.


Κοινοποίηση:

- Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία
esaea@otenet.gr 

Θέμα: «Είναι μισαναπηρισμός το να αυξάνονται οι μισθοί, οι συντάξεις και όλα τα επιδόματα, όχι όμως και τα επιδόματα αναπηρίας!»

 Αξιότιμοι κύριοι,
όπως ήδη γνωρίζετε, η εμφάνιση υψηλού πληθωρισμού και η ακρίβεια στις τιμές των βασικών αγαθών εύλογα αντιμετωπίζεται με αύξηση στους μισθούς και στις συντάξεις.
Πράγματι, όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Εργασίας, προβλέπεται η αύξηση του κατώτατου μισθού και ημερομίσθιου στα 780 ευρώ και 34,84 ευρώ αντίστοιχα, από 1ης Απριλίου. Αυτό θα επιφέρει αύξηση σε τουλάχιστον δέκα εννέα (19) επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό.

Καμία όμως αναφορά δεν γίνεται για το εξωιδρυματικό επίδομα και το επίδομα απόλυτης αναπηρίας (παρ. 1, 2, άρθρου 42, ν. 1140/1981), τα οποία συνδέονται με το ημερομίσθιο ανειδίκευτου εργάτη της ΕΓΣΣΕ του 2011[1]. Κι αυτό αποτελεί κατάφορη διάκριση εις βάρος των ατόμων με αναπηρίες.

Κατόπιν τούτου,
ως ενεργός πολίτης, ως άτομο με αναπηρία και με το δικαίωμα που μου παρέχει το άρθρο 33, παρ. 3
[2], της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, να συμμετέχω στην εφαρμογή της Σύμβασης, ζητάω να υπολογιστεί εκ νέου το εξωιδρυματικό επίδομα λαμβάνοντας υπόψη το νέο ημερομίσθιο ανειδίκευτου εργάτη από 01.04.2023, δηλαδή να ωφεληθούν ισότιμα και οι δικαιούχοι του εξωιδρυματικού επιδόματος, διαφορετικά παραβιάζεται το δικαίωμα του άρθρου 5 της Σύμβασης (Ισότητα και μη διάκριση)[3].

Παρομοίως, ζητάω να αυξηθούν και τα επιδόματα αναπηρίας του ΟΠΕΚΑ.
Δεν νοείται να γίνεται αύξηση του κατώτατου μισθού των εργαζομένων της χώρας, αυξήσεις σε όλες τις συντάξεις, σε όλα τα επιδόματα, αλλά να μένουν εκτός αυξήσεων μόνο το εξωιδρυματικό επίδομα των παραπληγικών, το επίδομα απόλυτης αναπηρίας επίσης, καθώς και όλα τα προνοιακά επιδόματα αναπηρίας του ΟΠΕΚΑ. Οι πολιτικοί, οι δημοσιογράφοι και τα κανάλια αποφεύγουν να κάνουν την παραμικρή αναφορά. Τυχαίο, άραγε;
Ενώ, σε άλλα πολιτισμένα κράτη, πράττουν με τη στοιχειώδη λογική των πολιτισμένων κοινωνιών που αναγνωρίζουν ότι τα άτομα με αναπηρία είναι ίσα με όλα τα άτομα και ότι πρέπει να έχουν ίσα οφέλη από τον νόμο - στο ελληνικό κράτος, αντίθετα, φαίνεται ότι τα άτομα με αναπηρίες θεωρούνται δημοσιονομικό βάρος. Αυτό όμως αποτελεί απόδειξη ότι εφαρμόζεται πολιτική μισαναπηρισμού
[4] αφού ξεκάθαρα γίνεται διάκριση εις βάρος των ατόμων με αναπηρίες.

Μα είναι μισαναπηρισμός το να αυξάνονται οι μισθοί, οι συντάξεις και όλα τα επιδόματα, όχι όμως και τα επιδόματα αναπηρίας! Για να μην αναλύσω πάλι[5] και το ότι οι μικροσυνταξιούχοι αναπηρίας δεν δικαιούνται το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και το κοινωνικό τιμολόγιο (ΚΟΤ Α) της ΔΕΗ – σε αντίθεση με τους δικαιούχους των επιδομάτων αναπηρίας του ΟΠΕΚΑ - ενώ μπορεί να έχουν την ίδια ακριβώς πάθηση, αναπηρία και ποσοστό αναπηρίας!

Αυτά συμβαίνουν μόνο στο ελληνικό κράτος…


Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης,

ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ,
δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας για άτομα με αναπηρίες «Συνήγορος των ΑμεΑ».


ΥΓ. Παρακαλώ πολύ,
όπως με ενημερώσετε
για τον αριθμό πρωτοκόλλησης που θα λάβει το παρόν ως εισερχόμενο μήνυμα.

 


[1] ΝΟΜΟΣ 4051/2012, Άρθρο 6, παρ.6:

6. Το καταβαλλόμενο ποσό του εξωιδρυματικού επιδόματος των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 42 του Ν. 1140/1981 , όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καθώς και το ανώτατο ποσό προσαύξησης της σύνταξης των συνταξιούχων ασφαλιστικών οργανισμών αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης λόγω απολύτου αναπηρίας της παραγράφου 3 του ιδίου ως άνω άρθρου υπολογίζονται με το ποσό που αντιστοιχεί στο ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη της 31.12.2011.

[2] ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 4074  ΦΕΚ Α΄ 88/11.04.2012 «Κύρωση της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες και του Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες».
Άρθρο 33, παρ. 3: Η κοινωνία των πολιτών και, ιδιαίτερα, τα άτομα με αναπηρίες και οι αντιπροσωπευτικές οργανώσεις τους, θα εμπλέκονται και θα συμμετέχουν πλήρως στη διαδικασία παρακολούθησης.

[3] Ν. 4074/2012, άρθρο 5 «Ισότητα και μη διάκριση», παρ. 1:
Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν ότι όλα τα άτομα είναι ίσα ενώπιον και σύμφωνα με το νόμο και δικαιούνται, χωρίς οποιαδήποτε διάκριση, ίση προστασία και ίσα οφέλη από το νόμο.

[4] Ο μισαναπηρισμός αξιοποιήθηκε ως όρος από τον Mike Oliver το 1990 ενώ αποδόθηκε στην ελληνική γλώσσα από την καθηγήτρια ΑΠΘ, κ. Γιώτα Καραγιάννη.

[5] Καταγγελία: Άνιση μεταχείριση στα ΑμεΑ, μεταξύ ουσιωδώς όμοιων περιπτώσεων, σε παροχές για την αντιμετώπιση ακραίας φτώχειας (17.08.2020). Πηγή:  https://logistis-amea.blogspot.com/2020/08/blog-post_17.html