Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

Το κάπνισμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής εξακολουθεί προκλητικά ακόμα και μετά τη μηνυτήρια αναφορά σε Εισαγγελέα Αρείου Πάγου από το ΕΠΣΕ.

Αυτό το Πανεπιστήμιο δεν καταλαβαίνει τίποτα... ούτε από καταγγελίες, ούτε από ελέγχους, ούτε από συστάσεις, ούτε από το ότι έχουν βεβαιωθεί τρεις παραβάσεις μέχρι τώρα (αναμένουμε να επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις), ούτε καν κι από μηνύσεις!


Ένα από τα σταχτοδοχεία ιδιοκτησίας του Πανεπιστημίου


Ως αποδεικτικό ημερομηνίας χρησιμοποιήσαμε εφημερίδα ημέρας.
Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019.

30 Ιουνίου 2019

Επιστολή προς του αποδέκτες της λίστας παρακάτω, η οποία προστίθεται στην αναφορά που έχει υποβληθεί στον Συνήγορο του Πολίτη με Αριθμό Υπόθεσης: 261912

Θέμα: Το κάπνισμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής εξακολουθεί προκλητικά ακόμα και μετά τη μηνυτήρια αναφορά σε Εισαγγελέα Αρείου Πάγου από το ΕΠΣΕ.

Ιούνιος 2019:
Βίντεο, με αποδεικτικά ημερομηνίας (18, 19 και 20 Ιουνίου), που προβάλλουν ότι το κάπνισμα και τα σταχτοδοχεία ιδιοκτησίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Πανεπιστημιούπολη 2, εξακολουθούν, παρά τις συστάσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους φορείς, παρά τη μηνυτήρια αναφορά σε Εισαγγελέα Αρείου Πάγου, παρά τους υγειονομικούς ελέγχους, παρά τα δημοσιεύματα, παρά τις καταγγελίες που γίνονται συστηματικά από τον Οκτώβριο του 2017 και παρά τις αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη.

Βίντεο με ημερομηνίες 18,19 και 20 Ιουνίου 2019


Ο σύνδεσμος που οδηγεί στο βίντεο: https://youtu.be/_bx2R2YUeZo?list=PLDa5NaOxse2W_ngS1sknnEBCxb8G2N5oq

Κατόπιν τούτου, απευθυνόμενος σε κάθε αρμόδιο φορέα, επειδή εμποδίζομαι πολύ σοβαρά να φοιτήσω στο Πανεπιστήμιο αφού εκτίθεται η υγεία μου σε κίνδυνο, σας ζητώ, αφού πράξετε τις απαραίτητες ενέργειες, κατά αποτελεσματικό τρόπο, όπως έχετε υποχρέωση, έτσι ώστε να πάψει οριστικά η παρανομία στο Πανεπιστήμιο, να μου στείλετε διαβεβαίωση ότι μπορώ να πάω να φοιτήσω χωρίς να μπει η υγεία μου σε κίνδυνο.


Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης

Φοιτητής στο ΠΑΔΑ,
Ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ και για την προστασία από το Παθητικό Κάπνισμα,
Δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας για τα ΑμεΑ
«ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ»,
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/

Δημιουργός της διαδικτυακής κοινότητας
STOP ΣΤΟ ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ
https://www.facebook.com/groups/2248803318568242/

Κυπελάκι ως αυτοσχέδιο τασάκι σε πάγκο φοιτητικής παράταξης



Λίστα αποδεκτών της παρούσας επιστολής:

Προς:
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
κ. Αλέξιο Τσίπρα
primeminister@primeminister.gr

ΓΓ Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού
κα Γιαννούλα Πεππέ
generalsecretarypm@primeminister.gr

- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:
α) κ. Κώστα Γαβρόγλου
minister@minedu.gov.gr
β) ΓΓ Υπουργείου, κ. Ηλία Γεωργαντά
gengram@minedu.gov.gr
γ) Με θερμή παράκληση να διαβιβαστεί και στη Δωδεκαμελή επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, αρμόδιας για την μελέτη ζητημάτων που αφορούν στην ακαδημαϊκή ελευθερία, στην ειρήνη και στην παραβατικότητα στους χώρους των Α.Ε.Ι.

- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ:
α) κ. Ανδρέα Ξανθό,
minister@moh.gov.gr
β) ΓΓ Υπουργείου, Γεώργιο Γιαννόπουλο
secretary.gen-sec@moh.gov.gr
γ) ΓΓ Δημόσιας Υγείας, Ιωάννης Μπασκόζος
secretary.gen.dy@moh.gov.gr
δ) Τμήμα Υγειονομικών Κανονισμών
 
tyk@moh.gov.gr
ε) ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ - Διεύθυνση Ψυχικής Υγείας.
exartiseis@moh.gov.gr
Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής
gddy@moh.gov.gr
Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων, Τμήμα Β’
- ΣΕΥΥΠ - ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Γενικό Επιθεωρητή Σ.Ε.Υ.Υ.Π.
gen.ep.seyyp@moh.gov.gr

- ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ,
α) κ. Ανδρέα Ι. Ποττάκη
(Υποβάλλουμε νέα αναφορά ενώ επικαλούμαστε και την προηγούμενη υποβαλλόμενη αναφορά μας, Ημ/νία υποβολής: 27/04/2018, Αριθμός Υπόθεσης: 243971. Τον παρακαλούμε θερμά να πρωτοστατήσει για τα θιγόμενα δικαιώματα όπως αναφέρονται παρακάτω).
press@synigoros.gr
β) κα Μαρκετάκη Αικατερίνη
marketaki@synigoros.gr

- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
α) Περιφερειάρχη Αττικής,
gperatt@patt.gov.gr
β) Αντιπεριφερειάρχη Δυτικού Τομέα Αθηνών,
ant.dta@patt.gov.gr
γ) Δ/ΝΣΗ ΥΓ.ΕΛΕΓΧΟΥ - ΠΕΡΙΒ.ΥΓΙΕΙΝΗΣ Δυτικού Τομέα ΠΕΡ. ΑΤΤΙΚΗΣ prkatanalotidt1@patt.gov.gr
Έλαβε αρ. πρωτ.
2652/01-07-2019
δ) Προϊστάμενο Διεύθυνσης, κ. Γιανναρη  Κωνσταντίνο
giannaris.konstantinos@patt.gov.gr
ε) ΤΜΗΜΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Προϊστάμενο Τμήματος, κ. Παναγιωτακόπουλο Γεώργιο
gpanagiotakopoulos@patt.gov.gr
στ) ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
κ. Φουρλαρη Γεώργιο
gdym@patt.gov.gr


- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

κ. Πάνο Κορφιάτη, Ειδικό Γραμματέα Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.)

gsepe@ypakp.gr
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
asfaleiaygeia@ypakp.gr
Περιφερειακή Διεύθυνση Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Αθηνών
ypou89@otenet.gr 
Έλαβε τον αριθ. πρωτ.:278785/01-07-2019.

- ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Γραφείο Γ. Γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, κα Μαρία Γιαννακάκη
 
ggdad@justice.gov.gr

 - Υπουργοί Επικρατείας
 
κ. υπουργό, Αλέξανδρο Φλαμπουράρη
 και την ομάδα της Καθημερινότητας
ypep.co@ypep.gr   kathimerinotita@ypep.gr

κ. υπουργό, Χριστόφορο Βερναδάκη

Υπεύθυνο Παρακολούθησης του Συντονιστικού Μηχανισμού για την Αναπηρία,
κ. Χαράλαμπο Χριστόπουλο
c.christopoulos@ypep.gr

- Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣαμεΑ)
(Προκειμένου να πάρει θέση υπεράσπισης για τα άτομα με αναπηρίες και σοβαρές χρόνιες παθήσεις επειδή: α) είναι τα περισσότερα ευάλωτα στο παθητικό κάπνισμα, β) συναντούν, λόγω του τοξικού περιβάλλοντος από τον καπνό των τσιγάρων, σοβαρό εμπόδιο να συμμετέχουν σε ισότιμη βάση στην επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ζωή, σε ίση βάση με τους άλλους - εκτός αν φορούν προστατευτικές μάσκες – κατά παράβαση της σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ΑμεΑ.
esaea@otenet.gr
- Παρατηρητήριο θεμάτων αναπηρίας της ΕΣΑμεΑ
epeaek2@esaea.gr 

Κοινοποίηση σε:
– Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι
panayotedimitras@gmail.com
– Σύλλογος «Ακαπνίστας»
akapnistas@gmail.com
– Σύλλογος «Προστασία από το Παθητικό Κάπνισμα»
info@freeofsmoke.gr
- κ. Βασίλειο Οικονόμου, Βουλευτή, Τομεάρχη Υγείας ΝΔ
b.oikonomou@parliament.gr


https://logistis-amea.blogspot.com/

Τα τρία ψεύδη της ΑΑΔΕ για τα προνοιακά επιδόματα των ΑμεΑ

Επειδή όπου υπάρχει αυθαιρεσία αναγκαστικά υπάρχει κι ένα τουλάχιστον ψέμα, εμείς θα παρουσιάσουμε τρία ψέματα που καταφέραμε να εντοπίσουμε στα επιχειρήματα που έχει αντιπαραθέσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον Συνήγορο του Πολίτη (ΣτΠ).

Σημείωση: Ψέμα, (λογ. Ψεύδος) = Κάθε τι που δεν είναι αληθινό, λόγος που σκοπίμως δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.


 Τα τρία ψεύδη της ΑΑΔΕ για τα προνοιακά επιδόματα των ΑμεΑ

Ψεύδος 1ο (το γελοίο):
12.04.2016. Η ΓΓΔΕ, πριν ακόμα αντικατασταθεί από την ΑΑΔΕ, με Δελτίο Τύπου είχε διευκρινίσει: «Τα προνοιακά επιδόματα των ΑμεΑ συμπεριλαμβάνονται στις κατηγορίες εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις».

Η αλήθεια όμως είναι ότι η παραπάνω δήλωση μόνο γέλιο μπόρεσε να προκαλέσει αφού αποτελεί αστείο να λες ότι τα προνοιακά επιδόματα των ΑμεΑ προέρχονται από την εργασία.
Ωστόσο, όταν αυτό ειπώνεται με Δελτίο Τύπου από τη ΓΓΔΕ δεν είσαι σίγουρος αν πρέπει να γελάσεις ή να ανησυχήσεις, ειδικά όταν ανήκεις στις ευάλωτες ευπαθείς ομάδες εν καιρώ μνημονίων και οικονομικής ύφεσης.

Ψεύδος 2ο (η διαστρέβλωση): 
Η ΑΑΔΕ διαστρέβλωσε το νόημα εγκυκλίου που είναι ακόμα σε ισχύ:

 Η ΑΑΔΕ διευκρίνισε ότι η ΠΟΛ 1094/2015, σύμφωνα με την οποία τα ποσά που καταβάλλονται ως οικονομική ενίσχυση-βοήθημα σε ευπαθείς οικονομικές ομάδες (μεταξύ αυτών και άτομα με αναπηρία) από το Δημόσιο ή από άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς δεν εμπίπτουν σε καμία κατηγορία εισοδήματος του άρθρου7 του Κ.Φ.Ε. και δεν φορολογούνται, αφορά μόνο τα εκτάκτως καταβαλλόμενα στα άτομα αυτά ποσά, τα οποία δεν αποτελούν εισόδημα.

Πηγή: Αριθ. πρωτ.: ΔΕΑΦ Α 1099109 ΕΞ 2017 Φορολογική αντιμετώπιση προνοιακών επιδομάτων που καταβάλλονται σε άτομα με αναπηρία

Η αλήθεια όμως είναι ότι:

Στο κείμενο της εγκυκλίου ΠΟΛ 1094/2015 δεν γίνεται πουθενά αναφορά σε εκτάκτως καταβαλλόμενα ποσά!

Επιπλέον, δεν υφίστανται οικονομικά βοηθήματα-ενισχύσεις που καταβάλλονται εκτάκτως σε άτομα με αναπηρία. Ας ονομάσουν ένα - αν το βρουν - και να φροντίσουν να είναι όντως οικονομικό βοήθημα-ενίσχυση, δηλαδή προνοιακού χαρακτήρα κι όχι επίδομα κοινωνικοασφαλιστικού* χαρακτήρα!

*Οι παροχές κοινωνικοασφαλιστικού χαρακτήρα προϋποθέτουν την ύπαρξη ασφαλιστικής σχέσης , δεδομένου ότι τα επίδοματα αυτά χορηγούνται σε πρόσωπα αμέσως ή εμμέσως ασφαλισμένα.

Παραθέτουμε επίσης τα αποσπάσματα από τη Γνωμοδότηση 158/2017, ΝΣΚ (Τμήμα ΣΤ’):
«Μία από τις ουσιώδεις διαφορές της κοινωνικής πρόνοιας από την κοινωνική ασφάλιση είναι και ο επικουρικός χαρακτήρας της προνοιακής προστασίας , που σημαίνει ότι η πρόνοια καλύπτει όσους δεν έχουν άλλη προστασία, όπως από την κοινωνική ασφάλιση (Πατρ. Παπαρρηγοπούλου – Πεχλιβανίδη «Δίκαιο Κοινωνικής Ασφάλισης» 2η έκδοση, σελ. 26 επ.)».

«Σύμφωνα δε με την απόφαση με αριθμό Α1088/2016 του ΣτΕ το εξωιδρυματικό επίδομα του άρθρου 42 του ν. 1140/1981 έχει κοινωνικοασφαλιστικό και όχι προνοιακό χαρακτήρα. Τούτο διότι η παροχή αυτή προϋποθέτει την ύπαρξη ασφαλιστικής σχέσης , δεδομένου ότι το επίδομα αυτό χορηγείται σε πρόσωπα αμέσως ή εμμέσως ασφαλισμένα.»

Ψεύδος 3ο (Το διπλό ψεύδος):

 Η ΑΑΔΕ επισήμανε ότι τα περιοδικώς καταβαλλόμενα σε αναπήρους προνοιακά επιδόματα θεωρούνται συναφή με το εξωιδρυματικό επίδομα ποσά, επειδή συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, σύμφωνα με την τριμερή θεωρία του εισοδήματος και συγκεκριμένα α) την περιοδικότητα, β) την ύπαρξη μόνιμης πηγής εισοδήματος και γ) την τακτική εκμετάλλευση της πηγής αυτής. 

«Τα περιοδικώς καταβαλλόμενα σε ΑμεΑ προνοιακά επιδόματα, θεωρούνται συναφή με το εξωιδρυματικό επίδομα ποσά, τα οποία συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος και συγκεκριμένα περιοδικότητα, ύπαρξη μόνιμης πηγής και τακτική εκμετάλλευση της πηγής αυτής. εκμετάλλευση της πηγής αυτής κι ότι η διάταξη του άρθρου 14 παρ. 2 περ. ε του Ν. 4172/2013 εξακολουθεί να συμπεριλαμβάνει τα προνοιακά επιδόματα στο εισόδημα». 

Πηγές:
https://www.synigoros.gr/resources/20190624-eggrafo-stp.pdf
https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/26665
https://www.synigoros.gr/?i=state-citizen-relations.el.pros_dimosio.579120

Η αλήθεια όμως είναι ότι:

Όσον αφορά τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος:


 Τα προνοιακά επιδόματα:
α) στερούνται Μόνιμης Πηγής Εισοδήματος (Πηγή Εισοδήματος αποτελεί η Εργασία και το Κεφάλαιο),

β) η Πηγή πρέπει να αποτελεί την προϋπόθεση της Περιοδικότητας, ενώ...

γ)... δεν υφίσταται ούτε και το στοιχείο της Τακτικής Εκμετάλλευσης της Πηγής δεδομένου ότι το εισόδημα δεν παράγεται αυτομάτως αλλά κατόπιν οικονομικής προσπάθειας (Ν. Τότση «Φορολογία Εισοδήματος», έκδοση 1984, σελ. 44-48, Σ.τ.Ε. 2217/1988, 855/1986).
ΝΣΚ 375/2009, τμήμα ΣΤ'.

Ενώ, όσον αφορά τη συνάφεια με το εξωιδρυματικό επίδομα:

α) Σύμφωνα με τη Γνωμοδότηση 158/2017, ΝΣΚ (Τμήμα ΣΤ’):

«Μία από τις ουσιώδεις διαφορές της κοινωνικής πρόνοιας από την κοινωνική ασφάλιση είναι και ο επικουρικός χαρακτήρας της προνοιακής προστασίας , που σημαίνει ότι η πρόνοια καλύπτει όσους δεν έχουν άλλη προστασία, όπως από την κοινωνική ασφάλιση (Πατρ. Παπαρρηγοπούλου – Πεχλιβανίδη «Δίκαιο Κοινωνικής Ασφάλισης» 2η έκδοση, σελ. 26 επ.)».

β) «Σύμφωνα δε με την απόφαση με αριθμό Α1088/2016 του ΣτΕ το εξωιδρυματικό επίδομα του άρθρου 42 του ν. 1140/1981 έχει κοινωνικοασφαλιστικό και όχι προνοιακό χαρακτήρα. Τούτο διότι η παροχή αυτή προϋποθέτει την ύπαρξη ασφαλιστικής σχέσης , δεδομένου ότι το επίδομα αυτό χορηγείται σε πρόσωπα αμέσως ή εμμέσως ασφαλισμένα.»

γ) Το εξωιδρυματικό επίδομα έχει σαφώς χαρακτηριστεί ως «επίδομα τύπου σύνταξης» με το υπ’ αρ.πρωτ.Φ7/1342/6-11-81 έγγραφο του Υπουργείου Κοιν. Υπηρεσιών. 

Επομένως, οι οικονομικές ενισχύσεις που καταβάλλονται σε ΑμεΑ (προνοιακά επιδόματα) δεν συγκεντρώνουν (δεν συνθέτουν) τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος ενώ δεν υφίσταται ούτε συνάφεια με το εξωιδρυματικό επίδομα.

Κατόπιν τούτων, ο Συνήγορος του Πολίτη θα πρέπει να ζητήσει από την ΑΑΔΕ να πράξει τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου τα ΑμεΑ στη φετινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2018 να δηλώσουν τα προνοιακά επιδόματα στον κωδικό που δεν τα προσμετράει ως εισοδήματα, δηλαδή στον ορθό κωδικό 781.

Χρόνος υπάρχει ακόμα (η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων έχει παραταθεί έως τις 29.07.2019).


Ανδρέας Μπαρδάκης

Ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ,
Δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας για τα ΑμεΑ «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ»
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/

http://logistis-amea.blogspot.com/

Τρίτη 25 Ιουνίου 2019

ΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΜΕΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΕΞΩΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.

Σύμφωνα με το Συμβούλιο της Επικρατειας το εξωιδρυματικό επίδομα του άρθρου 42 του ν. 1140/1981 έχει κοινωνικοασφαλιστικό και όχι προνοιακό χαρακτήρα.

Τούτο διότι η παροχή αυτή προϋποθέτει την ύπαρξη ασφαλιστικής σχέσης , δεδομένου ότι το επίδομα αυτό χορηγείται σε πρόσωπα αμέσως ή εμμέσως ασφαλισμένα.


Επομένως, η ΑΑΔΕ αυθαίρετα θεωρεί ότι τα προνοιακά επιδόματα για ΑμεΑ είναι συναφή με το εξωιδρυματικό επίδομα.

Αμέσως μετά την πρόσφατη ανακοίνωση του ΣτΠ (24.06.19) περάσαμε σε νέα αναφορά, δεδομένου ότι οι φορολογικές δηλώσεις έχουν πάρει παράταση έως 29.07.19.
Επομένως, υπάρχει ακόμα χρόνος...



25 Ιουνίου 2019

Θέμα αναφοράς: ΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΜΕΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΕΞΩΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.

Σχετική η προηγούμενη αναφορά με Αριθμό Υπόθεσης: 263318, η οποία όμως υπεβλήθη πριν την ανακοίνωση που έκανε ο Συνήγορος του Πολίτη, στις 24.06.2019.

Ο Συνήγορος του Πολίτη, επεσήμανε με την επιστολή, αρ. πρωτ. 216774/12669/2018, απευθυνόμενος προς τους αρμόδιους υπουργούς, ότι τα προνοιακά επιδόματα που καταβάλλονται σε ΑμεΑ δεν είναι εισοδήματα. Το ίδιο έκανε πρόσφατα με επιστολή που τους απηύθυνε στις 8.5.2019. Από τη χθεσινή (24.06.2019) ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα του: https://www.synigoros.gr/?i=state-citizen-relations.el.pros_dimosio.579120


Η θέση, όμως, της Φορολογικής Διοίκησης (Α.Α.Δ.Ε. και Δ.Ο.Υ.) είναι ότι:

«Τα περιοδικώς καταβαλλόμενα σε ΑμεΑ προνοιακά επιδόματα, θεωρούνται συναφή με το εξωιδρυματικό επίδομα ποσά, τα οποία συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος και συγκεκριμένα περιοδικότητα, ύπαρξη μόνιμης πηγής και τακτική εκμετάλλευση της πηγής αυτής κι ότι η διάταξη του άρθρου 14 παρ. 2 περ. ε του Ν. 4172/2013 εξακολουθεί να συμπεριλαμβάνει τα προνοιακά επιδόματα στο εισόδημα».
ΜΙΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ!


Επιπλέον, η Φορολογική Διοίκηση (ΑΑΔΕ) επεσήμανε ότι η υπ’αρ. 12α/Γ.Π.οικ. 68856/2202 Κοινή Απόφαση (ΦΕΚ 5855/Β/28.12.2018) των Υπουργών Εσωτερικών, Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών και οι προβλέψεις της (ότι τα προνοιακά επιδόματα για ΑμεΑ δεν είναι εισοδήματα) μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον, δεν ήταν καν σε γνώση της Φορολογικής Διοίκησης!

Ναι, αλλά εμείς τι φταίμε;
Επειδή η ΑΑΔΕ ή τα Υπουργεία δεν λειτούργησαν σωστά κι έγκαιρα, όπως είχαν υποχρέωση, σημαίνει ότι εμείς, τα άτομα με αναπηρίες, πρέπει και φέτος να επιβαρυνθούμε άδικα με Εισφορά Αλληλεγγύης, με απώλεια του δικαιώματος της μείωσης 100% του ΕΝΦΙΑ, καθώς και να χάσουμε βασικές κοινωνικές παροχές λόγω της αυθαίρετης προσμέτρησης των προνοιακών μας επιδομάτων στο φορολογητέο εισόδημα;

Όσον αφορά τη συνάφεια που επικαλείται η ΑΑΔΕ των προνοιακών επιδομάτων σε σχέση με το εξωιδρυματικό επίδομα, υπενθυμίζουμε στον ΣτΠ τις προηγούμενες Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ:

Παραθέτουμε τα αποσπάσματα από τη Γνωμοδότηση 158/2017, ΝΣΚ (Τμήμα ΣΤ’):

«Μία από τις ουσιώδεις διαφορές της κοινωνικής πρόνοιας από την κοινωνική ασφάλιση είναι και ο επικουρικός χαρακτήρας της προνοιακής προστασίας , που σημαίνει ότι η πρόνοια καλύπτει όσους δεν έχουν άλλη προστασία, όπως από την κοινωνική ασφάλιση (Πατρ. Παπαρρηγοπούλου – Πεχλιβανίδη «Δίκαιο Κοινωνικής Ασφάλισης» 2η έκδοση, σελ. 26 επ.)».


«Σύμφωνα δε με την απόφαση με αριθμό Α1088/2016 του ΣτΕ το εξωιδρυματικό επίδομα του άρθρου 42 του ν. 1140/1981 έχει κοινωνικοασφαλιστικό και όχι προνοιακό χαρακτήρα. Τούτο διότι η παροχή αυτή προϋποθέτει την ύπαρξη ασφαλιστικής σχέσης , δεδομένου ότι το επίδομα αυτό χορηγείται σε πρόσωπα αμέσως ή εμμέσως ασφαλισμένα.»


Επομένως, τα προνοιακά επιδόματα ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΙΣΘΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΕΞΩΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΡΗΤΑ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΑΝΕΚΑΘΕΝ.

Επιπλέον, είναι εντελώς παράλογο, στον συνυπολογισμό του εισοδήματος για το στεγαστικό επίδομα να μην συνυπολογίζονται φέτος τα προνοιακά επιδόματα που δηλώθηκαν στην περσινή φορολογική δήλωση (πρόσφατη παρέμβαση από τον ΣτΠ) ενώ όμως συνεχίζουν και φέτος να δηλώνονται στη φορολογική δήλωση στους κωδικούς που τα θεωρούν εισοδήματα!

Καταλήγοντας, υπενθυμίζεται στον ΣτΠ ότι ορίζεται με τον ν. 4488/2017 ο Συνήγορος του Πολίτη έχει οριστεί ως η συνταγματικά κατοχυρωμένη Ανεξάρτητη Αρχή που αποτελεί το Πλαίσιο για την Προαγωγή της εφαρμογής της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ΑμεΑ (για την οποία φέτος η Ελλάδα ελέγχεται για την εφαρμογή της). Για την εκπλήρωση της αποστολής του το Πλαίσιο Προαγωγής τελεί σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ), η οποία αποτελεί τριτοβάθμια οργάνωση των Ατόμων με Αναπηρίες και ανεξάρτητο μηχανισμό της κοινωνίας των πολιτών.

Εμείς, βεβαίως, θα ενημερώσουμε την ΕΣΑμεΑ για την παρούσα αναφορά, μόλις λάβει αριθμό υπόθεσης, αλλά καλό θα ήταν να την ενημερώσει και ο ΣτΠ, προκειμένου να είναι επάγρυπνη στα θέματα νομιμότητας που παραβιάζουν δικαιώματα των ΑμεΑ.

Ο ΣτΠ, θα πρέπει, επίσης, στην επίσημη ιστοσελίδα του, να ενθαρρύνει περισσότερο τα ΑμεΑ να υποβάλλουν αναφορές για τις περιπτώσεις εκείνες, όταν πέφτει στην αντίληψή τους ότι παραβιάζονται τα δικαιώματά τους από τις αρμόδιες κρατικές αρχές και τις δημόσιες υπηρεσίες, αφού: «είναι ορθό η έννοια του εύλογου ενδιαφέροντος να ερμηνεύεται πολύ διευρυμένα ενόψει της δημοκρατικής αρχής και του παρεπόμενου δικαιώματος κάθε ενεργού πολίτη να πληροφορείται ό,τι τον αφορά άμεσα ή έμμεσα κι εν τέλει να συμμετέχει στα κοινά».
(ΣτΠ 205051/46544/2015)

Θα πρέπει επίσης να ενημερωθούν καλύτερα τα ΑμεΑ για το άρθρο 65, Ν. 4488/2017, «Επικοινωνία ΑµεΑ µε διοικητικές αρχές, γλώσσες και µορφές επικοινωνίας», επειδή τα διοικητικά όργανα και οι αρχές όταν συναλλάσσονται με ΑμεΑ υποχρεούνται να παρέχουν πρόσφορα μέσα επικοινωνίας και πρόσβαση στην πληροφόρηση. Στην ως άνω υποχρέωση περιλαμβάνονται ενδεικτικά, η πρόσβαση στα δημόσια έγγραφα και η κοινοποίηση διοικητικών πράξεων σε ΑμεΑ σε προσβάσιμες μορφές. Από το συγκεκριμένο άρθρο του νόμου εξυπακούεται ότι και ο ΣτΠ θα πρέπει, όταν π.χ. κάνει σημαντική αναφορά σε κάποια εγκύκλιο, στις αναρτήσεις του, να επισυνάπτει και το σχετικό έγγραφο και να μην αρκείται μόνο στην αναφορά του αριθμού της. Πρόσφατο δε παράδειγμα είναι η πρόσφατα δημοσιευμένη ανακοίνωση του ΣτΠ για παρέμβασή του, στην οποία αναφέρει την εγκύκλιο ΔΙΑΔΠ/4291/17.2.97, χωρίς όμως να επισυνάπτει το σχετικό έγγραφο για να αναγνωστεί από το κοινό, ειδικά από τα ΑμεΑ. https://www.synigoros.gr/?i=equality.el.imdservices.570713


Αναμένοντας από τον ΣτΠ να τιμήσει και πάλι τον θεσμό που εκπροσωπεί, ζητάω την άμεση παρέμβασή του έτσι ώστε φέτος (δηλώσεις φορολογικού έτους 2018) να δηλωθούν τα προνοιακά επιδόματα στον κωδ. 781 της φορολογικής δήλωσης έτσι ώστε να μην θεωρηθούν εισοδήματα – αφού ανέκαθεν δεν ήταν.

Χρόνος υπάρχει ακόμα αφού οι δηλώσεις έχουν παραταθεί έως τις 29 Ιουλίου 2019.


Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης

Άμεσα ενδιαφερόμενος κι ενεργός πολίτης,
Ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ,
Δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας για τα ΑμεΑ «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ»
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/


Υ.Γ. Παρακαλώ πολύ η απάντηση σας να είναι οπωσδήποτε και στο email που δηλώνω κι όχι μόνο σε έντυπο δια του ταχυδρομείου.

Κοινοποίηση της παρούσας αναφοράς (αφού λάβει αριθμό υπόθεσης) σε:

- Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ)
- Συντονιστικός Μηχανισμός για την Αναπηρία του Υπουργού Επικρατείας
- Γενική Γραμματεία Διαφάνειας κι Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
- Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι




http://logistis-amea.blogspot.com/

ΝΕΑ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, ΓΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΠΑΡΟΧΕΣ ΓΙΑ ΑΜΕΑ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 Μετά τις αναφορές που είχαμε υποβάλει για παραβιάσεις από ΕΦΚΑ κι ΟΠΕΚΑ, εις βάρος των ΑμεΑ, με εγκυκλίους που δεν πέρασαν από το πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, μόλις διαπιστώσαμε ότι το Υπουργείο Εργασίας (Διεύθυνση Πολιτικών Ατόμων με Αναπηρία) μιμείται την ίδια ακριβώς αυθαιρεσία.

Προχωρήσαμε άμεσα σε αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη.
Η αναφορά έλαβε αριθμό Αριθμό Υπόθεσης: 263458



25 Ιουνίου 2019

Θέμα: ΝΕΑ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, ΓΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΠΑΡΟΧΕΣ ΓΙΑ ΑΜΕΑ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Αγαπητέ, Συνήγορε του Πολίτη,
σας ενημερώνουμε ότι ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Υπουργείου Εργασίας εξέδωσε Εγκύκλιο, στις 14.06.2019, προς τον ΟΠΕΚΑ, με την οποία εξηγεί ότι οι γνωματεύσεις αναπηρίας από ΑΣΥΕ, ΑΝΥΕ, κτλ. πλέον θα γίνονται αποδεκτές στον ΟΠΕΚΑ.

Την εγκύκλιο την είδαμε σε ανακοίνωση της ΕΣΑμεΑ, εδώ:
https://www.esamea.gr/legal-framework/circulars/4241-25-06-2019-egkyklios-opeka-apodoxi-gnomateyseon-asye-anye-klp

  Διαπιστώσαμε, όμως, κατόπιν έρευνας, ότι η εγκύκλιος δεν έχει λάβει ΑΔΑ, δεν έχει αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ούτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, ούτε στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ, ενώ έχει κοινοποιηθεί και στον Συνήγορο του Πολίτη!

 Σύμφωνα, όμως, με τον νόμο 3861/2010 περί προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, το άρθρο 21 του Συντάγματος, το άρθρο 21 της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ΑμεΑ (κυρωμένη με ν.4074/2012) και το άρθρο 65 του ν.4488/2017, η ανάρτηση των εγκυκλίων στο διαδίκτυο καθίσταται εκ των πραγμάτων αναγκαία για την υλοποίηση των επιταγών της Σύμβασης του ΟΗΕ και την υλοποίηση του δικαιώματος πρόσβασης των ΑμεΑ στην ενημέρωση.
(ΣτΠ, αρ. 256457/24368/2019, σε επιστολή του προς ΕΦΚΑ κι ΟΠΕΚΑ)

  Επιπλέον, κάθε παράλειψη ανάρτησης εγκυκλίων που αφορούν παροχές των ΑμεΑ, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τις γενικές αρχές της διαφάνειας και τη δημοσιότητα της διοικητικής δράσης (αρχή χρηστής διοίκησης), αλλά κατά τη γνώμη μας παραπέμπει και σε πρακτική μισαναπηρισμού (με την επιστημονική του έννοια) αφού στερεί από αυτά το δικαίωμά τους στην πληροφορία εφαρμόζοντάς τους σκοταδισμό...

  Καταλήγοντας, υπενθυμίζεται στον ΣτΠ ότι ορίζεται με τον ν. 4488/2017 ο Συνήγορος του Πολίτη έχει οριστεί ως η συνταγματικά κατοχυρωμένη Ανεξάρτητη Αρχή που αποτελεί το Πλαίσιο για την Προαγωγή της εφαρμογής της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ΑμεΑ (για την οποία φέτος η Ελλάδα ελέγχεται για την εφαρμογή της). Για την εκπλήρωση της αποστολής του το Πλαίσιο Προαγωγής τελεί σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ), η οποία αποτελεί τριτοβάθμια οργάνωση των Ατόμων με Αναπηρίες και ανεξάρτητο μηχανισμό της κοινωνίας των πολιτών.

  Εμείς, βεβαίως, θα ενημερώσουμε την ΕΣΑμεΑ για την παρούσα αναφορά, μόλις λάβει αριθμό υπόθεσης, αλλά καλό θα ήταν να την ενημερώσει και ο ΣτΠ, προκειμένου να είναι επάγρυπνη στα θέματα νομιμότητας που παραβιάζουν δικαιώματα των ΑμεΑ.

 Ο ΣτΠ, θα πρέπει, επίσης, στην επίσημη ιστοσελίδα του, να ενθαρρύνει περισσότερο τα ΑμεΑ να υποβάλλουν αναφορές για τις περιπτώσεις εκείνες, όταν πέφτει στην αντίληψή τους ότι παραβιάζονται τα δικαιώματά τους από τις αρμόδιες κρατικές αρχές και τις δημόσιες υπηρεσίες, αφού: «είναι ορθό η έννοια του εύλογου ενδιαφέροντος να ερμηνεύεται πολύ διευρυμένα ενόψει της δημοκρατικής αρχής και του παρεπόμενου δικαιώματος κάθε ενεργού πολίτη να πληροφορείται ό,τι τον αφορά άμεσα ή έμμεσα κι εν τέλει να συμμετέχει στα κοινά».
(ΣτΠ 205051/46544/2015)

  Θα πρέπει επίσης να ενημερωθούν καλύτερα τα ΑμεΑ για το άρθρο 65, Ν. 4488/2017, «Επικοινωνία ΑµεΑ µε διοικητικές αρχές, γλώσσες και µορφές επικοινωνίας», επειδή τα διοικητικά όργανα και οι αρχές όταν συναλλάσσονται με ΑμεΑ υποχρεούνται να παρέχουν πρόσφορα μέσα επικοινωνίας και πρόσβαση στην πληροφόρηση. Στην ως άνω υποχρέωση περιλαμβάνονται ενδεικτικά, η πρόσβαση στα δημόσια έγγραφα και η κοινοποίηση διοικητικών πράξεων σε ΑμεΑ σε προσβάσιμες μορφές. Από το συγκεκριμένο άρθρο του νόμου εξυπακούεται ότι και ο ΣτΠ θα πρέπει, όταν π.χ. κάνει σημαντική αναφορά σε κάποια εγκύκλιο, στις αναρτήσεις του, να επισυνάπτει και το σχετικό έγγραφο και να μην αρκείται μόνο στην αναφορά του αριθμού της. Πρόσφατο δε παράδειγμα είναι η πρόσφατα δημοσιευμένη ανακοίνωση του ΣτΠ για παρέμβασή του, στην οποία αναφέρει την εγκύκλιο ΔΙΑΔΠ/4291/17.2.97, χωρίς όμως να επισυνάπτει το σχετικό έγγραφο για να αναγνωστεί από το κοινό, ειδικά από τα ΑμεΑ.
https://www.synigoros.gr/?i=equality.el.imdservices.570713


  Αναμένοντας από τον ΣτΠ να τιμήσει και πάλι τον θεσμό που εκπροσωπεί, ζητάω την άμεση παρέμβασή του έτσι ώστε το Υπουργείο Εργασίας να διορθώσει την παράλειψή του να περάσει από το πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ την Εγκύκλιο με αρ. πρωτ. Δ12α/Φ.29/Γ.Π.οικ.27334/675 καθώς να με ενημερώσει για τυχόν ενέργειές του.

Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης


Άμεσα ενδιαφερόμενος κι ενεργός πολίτης,
Ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ,
Δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας για τα ΑμεΑ «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ»
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/


Υ.Γ. Παρακαλώ πολύ η απάντηση σας να είναι οπωσδήποτε και στο email που δηλώνω κι όχι μόνο σε έντυπο δια του ταχυδρομείου.

Το παρόν θα κοινοποιηθεί σε:

- Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ)
- Συντονιστικός Μηχανισμός για την Αναπηρία του Υπουργού Επικρατείας
- Γενική Γραμματεία Διαφάνειας κι Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
- Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι

Μια φοιτητική παράταξη κάπως διαφορετική από τις άλλες διδάσκει μαθήματα πολιτισμού...

  Αυτά τα παιδιά δεν φαίνεται να ενδιαφέρονται να υποστηρίξουν κομματικές παρατάξεις αφού δηλώνουν 'Ανεξάρτητοι' ενώ οι πρωτοβουλίες τους μας διδάσκουν πολιτισμένη συμπεριφορά μέσα στα ελληνικά πανεπιστήμια, ειδικά όταν αυτή εκλείπει στα περισσότερα, ίσως, αφού τα προβλήματα ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ για ΑμεΑ και το ΚΑΠΝΙΣΜΑ μέσα στα πανεπιστημιακά κτίρια κυριαρχούν ως φαινόμενα έλλειψης Παιδείας και Πολιτισμού.

Ανεξάρτητη Φοιτητική Πρωτοβουλία ΠΑΔΑ

 Πρόκειται για τη φοιτητική παράταξη Ανεξάρτητη Φοιτητική Πρωτοβουλία ΠΑΔΑ, την οποία εύκολα μπορεί κάποιος να βρει και να επικοινωνήσει μαζί της καθώς αρέσκεται στις δημοκρατικές αξίες του διαλόγου, της συμμετοχικότητας, της διαφάνειας και της επικοινωνίας.

 Ίσως δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι ενδιαφέρθηκαν άμεσα να υποστηρίξουν ζητήματα όπως είναι:

- Πανεπιστήμιο και ΑΜΕΑ “It's not our disabilities, it's our abilities that count”

- ΠΡΟΣΒΑΣΗ ; ΠΑΝΤΑ, ΠΑΝΤΟΥ! Ράμπες

- Διαμόρφωση χώρων και εγκαταστάσεων

- Κάπνισμα

 Χίλια μπράβο λοιπόν για την πρωτοβουλία τους! Μόνο με τέτοιες πρωτοβουλίες θα κάνουμε επιτέλους πολιτισμένα τα ελληνικά πανεπιστήμια ενώ έτσι θα ξεθαρρέψουν και οι φοιτητές που έχουν αναπηρίες για να διεκδικήσουν προσβασιμότητα καθώς και υγιεινό κι ασφαλές περιβάλλον στους χώρους φοίτησής τους.

 Παράλληλα, βέβαια, οι προτάσεις τους υποστηρίζουν κι εξυπηρετούν τα δικαιώματα όλων των φοιτητών καθώς και του εκπαιδευτικού, διοικητικού κι εργατικού προσωπικού που απασχολείται στην Πανεπιστημιούπολη 1 και Πανεπιστημιούπολη 2 του μεγαλύτερου πανεπιστημίου της Αττικής.

 Τέλος, ευχαριστούμε θερμά τα Φοιτητικά Νέα που δημοσίευσαν, και μας ενημέρωσαν για την πρωτοβουλία των φοιτητών, το άρθρο Ημερίδα ενημέρωσης με θέμα "Πανεπιστήμιο και ΑΜΕΑ" από φοιτητές στο ΠΑΔΑ.


Ανδρέας Μπαρδάκης

Ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ και για την προστασία από το Παθητικό Κάπνισμα,
Δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας για τα ΑμεΑ «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ»
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/
Δημιουργός της διαδικτυακής κοινότητας STOP ΣΤΟ ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ
https://www.facebook.com/groups/2248803318568242/



http://logistis-amea.blogspot.com/