Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015

Φορολογική μεταχείριση προνοιακών επιδομάτων που καταβάλλονται σε άτομα με αναπηρία.



Προκειμένου να βοηθήσουμε τους φίλους μας και τους συναδέλφους να δηλώνουν ορθά τα προνοιακά επιδόματα, επιθυμούμε να μοιραστούμε την παρακάτω απάντηση, που λάβαμε τότε, από το Υπουργείο Οικονομικών:

 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Αθήνα, 23 Ιουλίου 2013
Αρ. Πρωτ.: Δ12 Α 1117818 ΕΞ 2013
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ Α' Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10 : 101 84
Πληροφορίες : Κ. Παναγοττούλου Τηλέφωνο : 210 3375325, 326 FAX    : 210 3375001

 Προς κ. Μπαρδάκη Ανδρέα
Κοινοποίηση: Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία


ΘΕΜΑ: Φορολογική μεταχείριση προνοιακών επιδομάτων που καταβάλλονται σε άτομα με αναπηρία.
ΣΧΕΤ: Η από 18.06.2013 αίτηση σας.
Απαντώντας στη σχετική αίτησή σας, αναφορικά με το πιο πάνω θέμα σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν.3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α') επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα άνω των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ των φυσικών προσώπων, που προέκυψαν κατά τις διαχειριστικές χρήσεις 2010 έως και 2014 και δηλώνονται με τις δηλώσεις των αντίστοιχων οικονομικών ετών 2011-2015. Για την επιβολή της εισφοράς, λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο του φυσικού προσώπου ή σχολάζουσας κληρονομιάς. Το τεκμαρτό εισόδημα λαμβάνεται υπόψη πριν από τις μειώσεις του άρθρου 19 του ΚΦΕ.
Ειδικότερα, με τις διατάξεις του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του ιδίου ως άνω άρθρου και νόμου, όπως αντικαταστάθηκαν, από τότε που ίσχυσαν, με τις διατάξεις της παρ.5β του άρθρου 38 του ν.4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α727.10.2011) ορίζεται, ότι εξαιρούνται και δεν προσμετρώνται τα εισοδήματα, μεταξύ άλλων, των προσώπων που είναι ολικώς τυφλοί, καθώς και των προσώπων που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, τα εισοδήματα της παρ.1 του άρθρου 14 και της περ. γ της παρ.4 του άρθρου 45 του ΚΦΕ.
2. Με την Πολ.1149/20.06.2013 εγκύκλιο της υπηρεσίας μας διευκρινίστηκε ότι, από τον πίνακα 6 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2013, οι κωδικοί που λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό του εισοδήματος επί του οποίου θα υπολογίζεται η ειδική εισφορά, είναι αυτοί που αναφέρθηκαν με την Πολ. 1223/2011, ήτοι οι κωδικοί 659-660, 661- 662, 431-432, 433-434, 305-306.

3. Με την ίδια ως άνω εγκύκλιο διευκρινίστηκε, περαιτέρω., ότι όσα επιδόματα - βοηθήματα αποτελούν σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΦΕ εισόδημα, ακόμη κι αν απαλλάσσονται της φορολογίας, δηλώνονται, βάσει των διατάξεων της παρ. 6 του άρθρου 62 του ΚΦΕ, υποχρεωτικά στον κωδικό 659 - 660 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1), και συνεπώς υπόκεινται στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με τις υφιστάμενες διατάξεις του ΚΦΕ (άρθρο 6 παρ.5) αποτελούν εισόδημα απαλλασσόμενο της φορολογίας, μεταξύ άλλων, το εξωιδρυματικό επίδομα, το επίδομα πολυτέκνων, το ΕΚΑΣ, το επίδομα επικίνδυνης εργασίας.
Αντίθετα, όσα επιδόματα - βοηθήματα δεν φέρουν τα απαραίτητα γενικά εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, δίδονται ως κοινωνική παροχή για την αντιμετώπιση και κάλυψη συγκεκριμένων ειδικών αναγκών στις οποίες υποβάλλονται ευπαθείς ομάδες φορολογουμένων, δίδονται χωρίς αντάλλαγμα παροχής εργασίας, χωρίς να αποτελούν καρπό περιουσιακών στοιχείων, και συνεπώς δεν τίθεται θέμα επιβολής εισφοράς. Παραδείγματα επιδομάτων που σύμφωνα με τη θέση της Διοίκησης δεν αποτελούν εισόδημα, είναι το διατροφικό επίδομα, το επίδομα τυφλότητας, τα επιδόματα λουτροθεραπείας, εισπνευσοθεραπείας, αεροθεραπείας, ενεσοθεραπείας κλπ.
4.
Με την αριθ. πρωτ. 1050504/1074/Α0012/Πολ. 1172/26.05.2000 εγκύκλιο έγινε δεκτό ότι τα επιδόματα λουτροθεραπείας, εισπνευσοθεραπείας, αεροθεραπείας και ενεσοθεραπείας που καταβάλλουν οι ασφαλιστικοί οργανισμοί, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα ταμεία υγείας στους δικαιούχους ασφαλισμένους, δεν υπάγονται σε φόρο εισοδήματος και δεν εμφανίζονται στις βεβαιώσεις αποδοχών, καθόσον δεν φέρουν τα εννοιολογικά γνωρίσματα του εισοδήματος.
5. Με την αριθ. πρωτ. 1047517/1432/Α0012/08.12.2004 έγγραφο έγινε δεκτό ότι το προνοιακό επίδομα τυφλότητας αποτελεί προσωπική κοινωνική παροχή που δίδεται για την κάλυψη των ειδικών δαπανών στις οποίες υπόκεινται τα τυφλά άτομα, λόγω της αναπηρίας τους και ως εκ τούτου δεν αποτελεί εισόδημα γιατί δε φέρει τα απαραίτητα γενικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος.
6. Επίσης, με το αριθ. πρωτ. 10411930/699/Α0012/02.05.2008 έγγραφο διευκρινίστηκε ότι και το διατροφικό επίδομα που δίνεται στους νεφροπαθείς, καθώς στους μεταμοσχευμένους καρδιάς, ήπατος, πνευμόνων και μυελού των οστών, δεν αποτελεί εισόδημα, γιατί δε φέρει τα απαραίτητα γενικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, αφού δεν θεωρείται ούτε αντάλλαγμα παροχής εργασίας, ούτε καρπό περιουσιακών στοιχείων, αλλά κοινωνική παροχή για την αντιμετώπιση των ειδικών αναγκών της αναπηρίας των εν λόγω ατόμων.
7. Εξάλλου, κατά την έννοια και το πνεύμα των διατάξεων του ΚΦΕ, ως εισόδημα φορολογείται, έστω και αν δεν κατονομάζεται ρητά στο νόμο, εφόσον υφίσταται περιοδικότητα και διαρκώς εκμεταλλεύσιμη πηγή αυτού, το αντάλλαγμα της προσωπικής εργασίας ή οι καρποί περιουσιακών στοιχείων του φορολογουμένου και όχι κάθε άλλη προσαύξηση της περιουσίας του, εκτός εάν αυτή δυνάμει ειδικής διάταξης νόμου λογίζεται, για την υπαγωγή στο φόρο, ως εισόδημα (βλ. Ολομ. ΝΣΚ 387/2005, 573/1994, Ν.Σ.Κ. Τμ. Ε' 777/1999, Τμ. Β' 131/2007).
8. Με μια σειρά Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων εγκρίθηκε η εφαρμογή πρόγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης σε συγκεκριμένες ομάδες ατόμων με αναπηρία. Πιο συγκεκριμένα με τις αριθ. ΥΑ Γ4/Φ12/οικ. 1930 (ΦΕΚ 724 Β71982). ΥΑ Γ4α/Φ224/οικ.1434 (ΦΕΚ 441 Β71984 ΥΑ Γ4/Φ. 167/2073 (ΦΕΚ 640 Β71982), ΥΑ Γ4α/Φ225/161 (ΦΕΚ 108 Β71989), Δ36/423 (ΦΕΚ 306 Β71973) αποφάσεις, όπως ισχύουν μετά τις τροποποιήσεις τους, καταβάλλεται, μηνιαία οικονομική ενίσχυση σε άτομα με βαριά νοητική υστέρηση, με εγκεφαλική παράλυση, με συγγενή αιμολυτική αναιμία ή αιμορραγική διάθεση, με βαριά αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω (τα οποία δεν εμπίπτουν σε κάποιο από τα ειδικά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης της Πρόνοιας), και σε κωφάλαλα άτομα, αντίστοιχα, για την αντιμετώπιση των πρόσθετων δαπανών συντήρησης και περίθαλψής τους, καθώς και για την κάλυψη, εν γένει, των ειδικών αναγκών που προκύπτουν εξαιτίας της αναπηρίας τους.
Με τις ανωτέρω υπουργικές αποφάσεις προσδιορίζονται οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση της εκάστοτε πιο πάνω οικονομικής ενίσχυσης, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την αναγνώριση ενός πάσχοντα ως δικαιούχου αυτής. Ειδικότερα, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι απαιτείται η προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης, στην οποία εκτός των άλλων, δηλώνονται: α) ότι η παρεχόμενη οικονομική ενίσχυση θα χρησιμοποιηθεί για τις ατομικές ανάγκες του ανάπηρου ατόμου, β) ότι το συγκεκριμένο άτομο δε λαμβάνει, για την ίδια αιτία, κάποια οικονομική παροχή από οποιαδήποτε άλλη πηγή της ημεδαπής ή αλλοδαπής (δημόσιο, ασφαλιστικό οργανισμό κλπ) ίση ή μεγαλύτερη από την οικονομική ενίσχυση που ορίζεται με τις εν λόγω υπουργικές αποφάσεις (αν τους δίνεται μικρότερη καταβάλλεται η διαφορά) και γ) ότι αναλαμβάνει την υποχρέωση (είτε ο ίδιος ο ενισχυόμενος, είτε όποιος άλλος ορίζεται ως υπεύθυνος) να ειδοποιήσει άμεσα την αρμόδια υπηρεσία χορήγησης της πιο πάνω οικονομικής ενίσχυσης στην περίπτωση εισαγωγής και περίθαλψης του ανάπηρου ατόμου σε ίδρυμα ή νοσοκομείο, λήψης άλλης οικονομικής ενίσχυσης (δεν είναι δυνατή η λήψη δύο διαφορετικών βοηθημάτων για την ίδια αιτία) ή θανάτου (σημειώνεται ότι δικαιούχος των εν λόγω δικαιωμάτων είναι αποκλειστικά και μόνο το άτομο με την αναπηρία και ως εκ τούτου σε περίπτωση θανάτου αυτού η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης διακόπτεται, καθόσον πρόκειται για δικαίωμα, σε παροχή, αμεταβίβαστο).
Επιπλέον, με τις πιο πάνω υπουργικές αποφάσεις και λαμβάνοντας υπόψη ότι τα εν λόγω προνοιακά επιδόματα χορηγούνται σε άτομα που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα, προβλέπεται ότι σε περίπτωση απουσίας στο εξωτερικό για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης διακόπτεται.
9. Κατόπιν όλων όσων αναφέρθηκαν πιο πάνω, τα επιδόματα που καταβάλλονται στα ανωτέρω άτομα με ειδικές ανάγκες (άτομα με νοητική υστέρηση, με εγκεφαλική παράλυση, με μεσογειακή αναιμία - αιμορροφιλία, με βαριά αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω, καθώς και σε κωφάλαλα πρόσωπα), βάσει των ανωτέρω ΚΥΑ, δεν συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, το οποίο ορίζεται ως το περιοδικό αποτέλεσμα από την εκμετάλλευση μιας διαρκούς πηγής, η οποία συνίσταται είτε σε κεφάλαιο (ακίνητα, τίτλοι κλπ), είτε σε εργασία είτε και στα δύο (εμπορική επιχείρηση κλπ) (σχετ. Πολ 1081/2001, με την οποία κοινοποιήθηκε η αριθ. 626/2000 γνωμοδότηση του ΝΣΚ), αλλά αντίθετα συνιστούν κοινωνικές προνοιακές παροχές, μη ανταποδοτικού χαρακτήρα, οι οποίες αντικρίζουν τις πρόσθετες δαπάνες που τους δημιουργεί η πάθησή τους. Ως εκ τουτου, δεν τίθεται θέμα επιβολής εισφοράς αλληλεγγύης επί των ποσών των επιδομάτων που καταβάλλονται στους πιο πάνω δικαιούχους.
Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι τα ποσά των πιο πάνω επιδομάτων αναγράφονται στους κωδ. 781-782
του εντύπου Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (σχετ. το βιβλιαράκι οδηγιών συμπλήρωση του πιο πάνω εντύπου οικονομικού έτους 2013).


Προϊστάμενος Γραμματείας
Αγγελος Δ. Τζανετάκος
Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
Θ. Θεοχάρης


Υστερόγραφο:
ΠΟΛ.1094 17/04/2015 Υπουργείο Οικονομικών, ΓΓΔΕ:
«...Τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται ως οικονομική ενίσχυση - βοήθημα σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ηλικιωμένους, άτομα με ψυχωτικές παθήσεις, άστεγους, άπορους, άτομα με ειδικές ανάγκες κλπ), από το Δημόσιο, ή από άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς (π.χ. Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., οργανισμούς, ιδρύματα, κοινωφελείς περιουσίες του ν. 4182/2013, ιδιωτικές επιχειρήσεις κ.λπ.), δεν εμπίπτουν σε καμία κατηγορία εισοδήματος του άρθρου 7 και επομένως δεν φορολογούνται.»

 Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης
http://logistis-amea.blogspot.gr/ http://logistisamea.blogspot.gr/
© Ανδρέας Μπαρδάκης (Ελεύθερο προς αναπαραγωγή/αναδημοσίευση)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg 9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.

https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/


Twitter

Facebook




Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

Σύνταξη αναπηρίας με προϋπάρχουσα πάθηση, μετά τις αλλαγές που έφερε ο Ν.4331/2015


*** ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΘΕΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ "ΝΟΜΟΥ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ" (ν. 4387/2016) ***




*** ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΘΕΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ "ΝΟΜΟΥ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ" (ν. 4387/2016) ***

«Με την παρ. 1 του άρθρου 10 ν. 4331/2015, αντικαθίσταται η περίπτωση δ΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 27 του ν.1902/1990, και ορίζεται ότι «δ. ο ασφαλισμένος θεωρείται ανάπηρος ή μερικά ανάπηρος κατά την έννοια των προηγούμενων εδαφίων, έστω και εάν η πάθηση ή βλάβη ή εξασθένηση σωματική ή πνευματική είναι προγενέστερη της υπαγωγής του στην ασφάλιση, εφόσον όμως η μεταγενέστερη της ασφάλισης αναπηρία φθάνει τουλάχιστον το 40% της κατά περίπτωση αναπηρίας.», ενώ με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου καταργείται το άρθρο 9 του ν. 3863/2010 περί ουσιώδους επιδείνωσης της κατάστασης της υγείας.»

Γεια σας φίλοι μου,
θέλω να σας κάνω μια ερμηνεία του παραπάνω επειδή αφορά αυτούς που επιθυμούν να βγουν σε σύνταξη αναπηρίας, όταν όμως η αναπηρία τους έχει εμφανιστεί πριν την υπαγωγή τους στην ασφάλιση (π.χ. οι εκ γενετής ανάπηροι).
Με τον αρχικό νόμο 1992/1990, άρθρο 27, είχε διευκρινιστεί ότι σε περίπτωση προϋπάρχουσας αναπηρίας, πριν την υπαγωγή στην ασφάλιση, για να μπορούσε κάποιος να βγει σε σύνταξη αναπηρίας θα έπρεπε η αναπηρία του να έχει επιδεινωθεί κατά τουλάχιστον 50% ως προς τη βαθμίδα της αναπηρίας** που του προσδιοριζόταν.

Εξαίρεση αποτελούν οι παθήσεις που οφείλονται κατά κύριο λόγο σε ψυχιατρικά αίτια, για τις οποίες δεν εξετάζεται η προϋπάρχουσα αναπηρία (σχετική παρ. 5ε αρθρ. 27 ν. 1902/1990).*
*Για τον ΟΓΑ όμως όχι, επειδή ισχύει άλλος νόμος σ' αυτην την περίπτωση.

** Οι βαθμίδες είναι τρεις:
1. Μερική Αναπηρία = 50%
(επομένως η απαραίτητη επιδείνωση έπρεπε να έφτανε το 25%)
2. Κανονική Αναπηρία = 67%
(επομένως η απαραίτητη επιδείνωση έπρεπε να έφτανε το 33,5%)
3. Βαριά Αναπηρία = 80%
(επομένως η απαραιτητη επιδείνωση έπρεπε να έφτανε το 40%).

Αργότερα με τον Ν.3863/2010 μας καθόρισαν με πολύ αόριστο τρόπο ότι η επιδείνωση έπρεπε να ήταν ουσιώδης (;) (Τα συμπεράσματα και η ερμηνείες δικά σας...).

Σημαντική διευκρίνηση:
Η επιδείνωση θα πρέπει να έχει εμφανιστεί κατά τη διάρκεια της ασφάλισής του.


Tελικά, με τον νέο νόμο 4331/2015, άρθρο 10, γίνεται αντικατάσταση στον παλαιότερο νόμο του '90 κι έτσι διευκρινίζεται πλέον ξεκάθαρα και με σαφήνεια ότι το απαραίτητο ποσοστό επιδείνωσης πρέπει να είναι το 40%.

Αυτό σημαίνει ότι, από εδώ και στο εξής (2/7/2015):

Για αυτόν που έχει μερική αναπηρία, δηλαδή από 50% έως 66,9% το απαραίτητο ποσοστό επιδείνωσης πρέπει να είναι τουλάχιστον 20%


Για αυτόν που έχει κανονική αναπηρία, δηλαδή από 67% έως 79,9% το απαραίτητο ποσοστό επιδείνωσης πρέπει να είναι τουλάχιστον 27%.

Για αυτόν που έχει βαριά αναπηρία, δηλαδή από 80% έως 100% το απαραίτητο ποσοστό επιδείνωσης πρέπει να είναι τουλάχιστον 32%.



Το 20% είναι το σημαντικότερο που πρέπει να μας ενδιαφέρει επειδή είναι το ποσοστό που καθορίζει αν θα βγείτε σε σύνταξη αναπηρίας, τουλάχιστον για τα ασφαλιστικά ταμεία που συνταξιοδοτούν τη μερική αναπηρία.

Τέλος, θέλω να υπενθυμίσω ότι το ποσοστό επιδείνωσης είναι αυτό που καθορίζει και το ύψος της σύνταξης αναπηρίας, βλέπε το παλαιότερο άρθρο μου εδώ:
Σύνταξη αναπηρίας, αλλά με προϋπάρχουσα πάθηση


Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης
http://logistis-amea.blogspot.gr/ http://logistisamea.blogspot.gr/
© Ανδρέας Μπαρδάκης (Ελεύθερο προς αναπαραγωγή/αναδημοσίευση)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg 9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.

https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/


Twitter

http://logistis-amea.blogspot.com/

Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Ελάτε στην ομάδα μας ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ προκειμένου να συμμετέχετε στην ομαδική μας προσπάθεια.


Οι συνεργάτες και τα μέλη της ομάδας μας θα σας εξυπηρετήσουν.
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Στείλτε κι εσείς την επιστολή μας για ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ ΙΚΑ

Επικαιροποίηση 21/7/2015.
Τα άσχημα νέα είναι ότι ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων αμέσως μετά που φρόντισε να προωθήσει την επιστολή μας στον Διοικητή ΙΚΑ αποφάσισε να παραιτηθεί λέγοντας:
«Δεν είναι δυνατόν εγώ να δώσω σύνταξη 87 ευρώ στον ανάπηρο. Γιατί αυτό νομοθετήθηκε».


Επικαιροποίηση 11/7/2015

Τα καλά τα νέα είναι ότι εκείνη την επιστολή με τα λάθη του ΙΚΑ, για την οποία είχαμε μια απαράδεκτη απάντηση από την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αναπηρίας του ΙΚΑ, την είχαμε στείλει και στη Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Εργασίας.
Ετσι, η ΓΓΚΑ και συγκεκριμένα ο ίδιος νέος ο γραμματέας μας κοινοποίησε τη διαβίβαση της επιστολής στον επίσης νέο Διοικητή του ΙΚΑ, αναμένοντας ενημέρωση τόσο για τη Γ.Γ όσο και για μας.

Ευχόμαστε αυτή τη φορά να ασχοληθεί κάποιος υπεύθυνος για το θέμα διότι κρίνοντας από την αρχική επιστολή της προϊσταμένης αντιλαμβανόμαστε ότι η μεταξύ μας συννενόηση είναι αδύνατη.

Επικαιροποίηση 25/5/2015:

Είχαμε τα πρώτα αποτελέσματα!
Μας απάντησε η γενική γραμματέας του Διοικητή ΙΚΑ:

«Σε εκτέλεση της υπ΄αριθ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/Α1/2523/4-02-1999 Εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης, καθώς και του υπ΄αριθ. πρωτ. Γ41/13-03-2011 Γενικού Εγγράφου της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Απλούστευσης Διαδικασιών της Διοίκησης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σας επιβεβαιώνουμε τις λήψεις των ηλεκτρονικών σας μηνύματος 24/5/2015 (5.50μ.μ. & 11.17μμ) και σας ενημερώνουμε ότι προωθήθηκαν ηλεκτρονικά λόγω αρμοδιότητας στο Γρ. Υποδιοικητή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κ. Δ. Πατσούρη και στη Γενική Διεύθυνση Ασφαλιστικών Υπηρεσιών – Διεύθυνση Αναπηρίας και Ιατρικής της Εργασίας.
Για οποιαδήποτε πληροφορία, παρακαλούμε επικοινωνήστε στα τηλέφωνα 210-5215446-447 Γρ. κ. Υποδιοικητή & 210-5215361, 210-5224181 Γραφείο Διευθύντριας .»
ΙΚΑ Π51/586  30-5-2012 Σελίδα 23

Σε συνέχεια του άρθρου μας,

Τα λάθη στις οδηγίες του ΙΚΑ προς τα ΚΕ.Π.Α

ενημερώσαμε τη διεύθυνση Αναπηρίας και Ιατρικής της Εργασίας της Διοίκησης του ΙΚΑ, χωρίς όμως να έχουμε κάποια ανταπόκριση εκ μέρους της διεύθυνσης. Γι' αυτό λοιπόν αναγκαζόμαστε να περάσουμε σε πιο δραστικά μέτρα.

Έτσι, επειδή με το να προσπαθούμε να δώσουμε λύση, σε ατομικό επίπεδο, στα ζητήματα που μας θέτουν οι αναγνώστες μας καθημερινά, μέσα από τα μηνύματα που μας στέλνουν,
ίσως αποβαίνει μάταιο επειδή η λύση είναι προσωρινή ενώ το πρόβλημα είναι γενικό και τείνει να μονιμοποιηθεί.

Με πιο απλά λόγια,
φίλοι μου, θέλω να σας πω ότι το ζήτημα με τα προβλήματα που έχουν τα  ΑμεΑ στις συναλλαγές τους με τη δημόσια διοίκηση είναι ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ και μόνο με ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ προσπάθεια μπορεί να λυθεί.

Γι' αυτό προτείνω να κάνουμε μια δυναμική αρχή:

Φρόντισα κι έστειλα επιστολή στη Διοίκηση του ΙΚΑ, στον διοικητή ΙΚΑ, στους υποδιοικητές του, στο Υπουργείο Εργασίας, στη Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων, στη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας, στην ΕσΑμεΑ, στον Συνήγορο του Πολίτη, καθώς και στο πολιτικό γραφείο της κας Κούνεβα (τμήμα ΑμεΑ).

Σας προτρέπω να κατεβάσετε την επιστολή μου από εδώ:
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΔΡΕΑ ΜΠΑΡΔΑΚΗ
να τη συνάψετε στο email και να αντιγράψετε το παρακάτω μήνημα:


«Παρακαλώ να τεθεί υπόψην σας η επιστολή του κ. Μπαρδάκη Ανδρέα (σας την στέλνουμε με τα συνημμένα), την οποία σας απέστειλε στις 24/5/2015, προκειμένου να ενεργήσετε αποτελεσματικά υπέρ των δικαιωμάτων των ευπαθών ομάδων με αναπηρία, να διαβιβάσετε αυτό το έγγραφο στην αρμόδια υπηρεσία της Διοίκησης ώστε να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση των λαθών, καθώς επίσης να με ενημερώσετε για τις ενέργειές σας αυτές».

 

Μπορείτε να κάνετε ομαδική αποστολή email αν τα χωρίσετε με κόμματα, π.χ. admika@ika.gr,sub1ika@ika.gr,sub2ika@ika.gr
Με μια αποστολή το email θα φτάσει και στις τρεις διευθύνσεις mail.

Σας δίνω τα mail, εσείς κάντε μια απλή αντιγραφή-επικόλληση όλης της σειράς εκεί που γράφετε το email του παραλήπτη και να είστε σίγουροι ότι το mail σας θα πάει σε όλες τις διευθύνσεις:


admika@ika.gr,sub1ika@ika.gr,sub2ika@ika.gr,sub3ika@ika.gr,diefanap@ika.gr,graftyp@ika.gr,ypoyrgos@ggka.gr,gengrammateas@ggka.gr,itheodo@ggka.gr,organosi@ggka.gr,gdp@yeka.gr,amea@yeka.gr,secretary@esaea.gr,kkuneva.athens@gmail.com
 

Ένας άλλος τρόπος είναι η δωρεάν αποστολή Fax μέσω του διαδικτύου από εδώ:
http://www.myfax.com/free/

Μπορείτε να στείλετε έως δύο
Fax ανά 24ωρο.
Fax για Διοικητή ΙΚΑ: 210 - 5229180
Fax
για Συνήγορο του Πολίτη:
213 1306 800

Αν θέλετε στείλτε την και σε μέσο μαζικής ενημέρωσης.


Μοναδική ελπίδα να κάνουμε κάτι για τα δικαιώματά μας είναι η συλλογική προσπάθεια.

Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης


http://logistis-amea.blogspot.gr/   http://logistisamea.blogspot.gr/

   © Ανδρέας Μπαρδάκης
(Ελεύθερο προς αναπαραγωγή)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisRBuAWO9LqfyyFdcezWgsjn-SbZRfnaK0Vu_8UIXD8VKQJmp2W4kSYz4KyzJ6uk3ESjxlCkEnp0uG9o0dy31CazKRJE0UmcvOFPSl0_lNQVV5knZ5ZY2V_co8JMgGFEiUrG0b6nx9UP4o/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CF%82+%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82+small.jpg 9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.

https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/

Twitter

Facebook


Είστε ευπρόσδεκτοι στο φόρουμ "Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ"

http://amea.forumup.gr/


Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Επίδομα βαριάς αναπηρίας από Πρόνοια


Πιο πρόσφατη επικαιροποίηση: 30.08.2018

ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 4331/2015, Μέτρα για την ανακούφιση των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ), την απλοποίηση της λειτουργίας των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και συναφή ασφαλιστικά ζητήματα και άλλες διατάξεις

Αρθρο 13. Περιπτώσεις συνδρομής σε ΑμεΑ παροχών αναπηρίας και αμοιβών για την ένταξη στην απασχόληση

Τα Ατομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) τα οποία συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης, ενίσχυσης της απασχόλησης συμπεριλαμβανομένης της αυτοαπασχόλησης ή/και εργάζονται σε Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις του ν. 4019/2011 (Κοιν.Σ.Επ.) και λαμβάνουν επίδομα πρόνοιας ή επιδόματα επανένταξης ή οποιασδήποτε μορφής νοσήλιο ή παροχή, δεν χάνουν αυτές τις παροχές αλλά συνεχίζουν να τις εισπράττουν ταυτόχρονα και αθροιστικά με την αποζημίωση από τη συμμετοχή τους στα προγράμματα αυτά ή / και την αμοιβή τους από την απασχόληση στην Κοιν.Σ.Επ..

Αρκετές φορές μας ρωτούν άτομα με αναπηρία που έχουν μείνει άνεργα και φαίνεται ότι εξακολουθούν να έχουν ισχύ στην ασφαλιστική τους ικανότητα για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη από τον ΕΟΠΥΥ.

Τι ισχύει σε αυτήν την περίπτωση; Δικαιούνται προνοιακό επίδομα για την αναπηρία τους;

Λοιπόν, σύμφωνα με την ΚΥΑ 2070235/7915/0022 (ΦΕΚ Β' 700, 1989) και την Εγκύκλιο με αρ.πρωτ. Π3α/Φ.32/3226/13-9-2001 του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας, δικαιούχοι του επιδόματος βαριάς αναπηρίας είναι όσοι είναι άμεσα ασφαλισμένοι και δεν έχουν τις ασφαλιστικές προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση από τον ασφαλιστικό τους φορέα (σύνταξη γήρατος ή αναπηρίας).
Ως έλλειψη ασφαλιστικών προϋποθέσεων θεωρείται η έλλειψη αριθμού ενσήμων, χρόνων ασφάλισης, ορίου ηλικίας και όχι η έλλειψη των προϋποθέσεων αναπηρίας (ποσοστό αναπηρίας) όπως ορίζεται αυτό κάθε φορά από τον αρμόδιο ασφαλιστικό φορέα.


Τι σημαίνει αυτό:

Ότι το άμεσα ασφαλισμένο άτομο δεν έχει τον απαραίτητο αριθμό ενσήμων, σύμφωνα με την ηλικία του για σύνταξη αναπηρίας, είτε δεν έχει τα 1.500 ένσημα, είτε δεν έχει τα 4.500 ένσημα (μιλώντας για σύνταξη αναπηρίας ή τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης και την ηλικία για σύνταξη γήρατος).

Αυτές δηλαδή είναι οι ασφαλιστικές προϋποθέσεις για να συνταξιοδοτηθεί.

Συνοπτικά λοιπόν, δικαιούχοι της οικονομικής ενίσχυσης βαριάς αναπηρίας με 67% και άνω είναι οι:

1. Έμμεσα ασφαλισμένες σύζυγοι που δε λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση για την αναπηρία του ασφαλισμένου από οποιαδήποτε πηγή.
2. Έμμεσα ασφαλισμένα τέκνα (προστατευόμενα μέλη) που δεν παίρνουν οικονομική ενίσχυση για την αναπηρία τους μεγαλύτερη του ποσού του επιδόματος Βαριάς Αναπηρίας.
3. Τέκνα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου ή εκ μεταβιβάσεως ή προσαύξηση σύνταξης λόγω της αναπηρίας τους με ποσό μικρότερο ή ίσο του ισχύοντος επιδόματος από το πρόγραμμα Βαριάς Αναπηρίας.
4. Ανασφάλιστοι.
5. Ανασφάλιστοι υπερήλικες του ΟΓΑ. *
* Με τις προϋποθέσεις που πλέον ισχύουν με τον Ν.4387/2016, άρθρο 93.

6.
Άμεσα ασφαλισμένοι που δεν έχουν τις ασφαλιστικές προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση από το ταμείο τους (Ως έλλειψη ασφαλιστικών προϋποθέσεων για συνταξιοδότηση δε θεωρείται η οφειλή εισφορών του ασφαλισμένου προς το Ταμείο του).
Επομένως, τα άτομα με με οφειλές εισφορών προς το Ταμείο τους  δεν εντάσσονται  στο πρόγραμμα της οικονομικής ενίσχυσης βαριάς αναπηρίας.

Πηγή: Εγκύκλιος Π3αΦ.323226 13-09-2001


ΠΡΟΣΟΧΗ! Πιο πρόσφατη ενημέρωση, 30.08.2018:

Το υπουργείο Εργασίας εξέδωσε νεότερη εγκύκλιο
Δ12α/Φ. 32/Γ.Π.οικ. 46042/1305/ 2018 (πηγή) με την οποία ερμηνεύει το ακριβώς αντίθετο:
 

Με το παρόν διευκρινίζεται ότι ως έλλειψη ασφαλιστικών προϋποθέσεων θεωρείται εκτός της μη συμπλήρωσης του απαιτούμενου ορίου ηλικίας και του χρόνου ασφάλισης, και η τυχόν ύπαρξη οφειλής από ασφαλιστικές εισφορές του ασφαλισμένου προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης.

  Δηλαδή, η καινούργια εγκύκλιος ερμηνεύει τελείως διαφορετικά (!) και μας βεβαιώνει ότι εντάσσονται ως δικαιούχοι στο πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης ανασφάλιστων ή έμμεσα ασφαλισμένων ατόμων με βαριές αναπηρίες και τα άτομα που έχουν οφειλές στα ασφαλιστικά τους ταμεία!*

* ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΛΛΑΓΗ Σ' ΑΥΤΕΣ.

 Ενώ η προηγούμενη εγκύκλιος Π3αΦ.323226 13-09-2001  αρχικά ερμήνευε:
«Ως έλλειψη ασφαλιστικών προϋποθέσεων για συνταξιοδότηση δε θεωρείται η οφειλή εισφορών του ασφαλισμένου προς το Ταμείο του», το υπουργείο Εργασίας εκδίδει τώρα νεότερη εγκύκλιο Δ12α/Φ. 32/Γ.Π.οικ. 46042/1305/ 2018  με την οποία ερμηνεύει το ακριβώς αντίθετο!

«Με το παρόν διευκρινίζεται ότι ως έλλειψη ασφαλιστικών προϋποθέσεων θεωρείται εκτός της μη συμπλήρωσης του απαιτούμενου ορίου ηλικίας και του χρόνου ασφάλισης, και η τυχόν ύπαρξη οφειλής από ασφαλιστικές εισφορές του ασφαλισμένου προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης».

  Δηλαδή, η καινούγια εγκύκλιος ερμηνεύει τελείως διαφορετικά (!) και μας βεβαιώνει ότι εντάσσονται ως δικαιούχοι στο πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης ανασφάλιστων ή έμμεσα ασφαλισμένων ατόμων με βαριές αναπηρίες και τα άτομα που έχουν οφειλές στα ασφαλιστικά τους ταμεία!
 Πρόκειται για αλλαγή στην ερμηνεία των διατάξεων, χωρίς όμως αυτές να έχουν αλλάξει.

 Πιστεύουμε ότι στη νέα εγκύκλιο θα έπρεπε να υπήρχε μια εξήγηση περί διαφορετικής ερμηνείας κι οπωσδήποτε να γίνεται κάποια αναφορά για ακύρωση της προηγούμενης εγκυκλίου.


7. Όσοι δεν περιθάλπονται με δαπάνες του Δημοσίου ως εσωτερικού ασθενείς ή τρόφιμοι σε Δημόσια, Νοσηλευτικά ή Προνοιακά Ιδρύματα, αντίστοιχα, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του τριμήνου.

 Επειδή όμως η Πρόνοια δεν γνωρίζει πότε κάποιο απασχολούμενο άτομο θα συμπληρώσει τις ασφαλιστικές προϋποθέσεις, σε περίπτωση απασχόλησης θα διακόψει την παροχή του επιδόματος.

 Κάποιος που έμεινε άνεργος, ενώ εξακολουθεί να είναι έχει ασφαλιστική κάλυψη υγείας, δεν έχει πρόβλημα, με την προϋπόθεση πάντα ότι δεν έχει συμπληρώσει τις ασφαλιστικές προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση.

 Σ' αυτή την περίπτωση θα υποβάλλει στην Πρόνοια απορριπτική απόφαση από τον ασφαλιστικό φορέα ότι δεν πληρεί τις ασφαλιστικές προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση.
-----------------------------------------------------------------------------------------------


 Πολλές φορές επίσης μας στέλνουν ερωτήσεις του τύπου:
«Το προνοιακό μου επίδομα λήγει σε τέσσερεις μήνες. Πότε να πάω να περάσω από ΚΕ.Π.Α;»

Από 1.10.2015 η διαδικασία παράτασης των προνοιακών παροχών καθορίζεται ως εξής:

α) Η καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης στα Άτομα με Αναπηρία διακόπτεται αυτοδικαίως από την επομένη της ημερομηνίας λήξης της ισχύουσας γνωμάτευσης.

β) Η αρμόδια υπηρεσία χορήγησης των προνοιακών παροχών υποχρεούται τρεις (3) μήνες πριν από τη λήξη ισχύος της προηγούμενης γνωμάτευσης να ειδοποιεί εγγράφως τους δικαιούχους για επανυποβολή του αιτήματος χορήγησης των προνοιακών παροχών, κατά την ίδια ως άνω διαδικασία.

γ) Η έναρξη καταβολής της προνοιακής ενίσχυσης στην περίπτωση της παράτασης χορήγησης των προνοιακών παροχών εκκινεί από την επομένη της λήξης της προηγούμενης παροχής του επιδόματος μόνο στην περίπτωση που ο δικαιούχος υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την ημερομηνία λήξης της προηγούμενης γνωμάτευσης, άλλως η καταβολή της παροχής άρχεται από της αιτήσεώς του στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

 Οι αρμόδιες υπηρεσίες χορήγησης των προνοιακών παροχών δύνανται αυτεπάγγελτα ή κατ’ εντολή της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας να διενεργούν τακτικούς ή έκτακτους επανελέγχους διοικητικής ή και ιατρικής φύσεως των καταβαλλόμενων οικονομικών ενισχύσεων. Αν από τους ελέγχους διαπιστωθεί ότι καταβλήθηκαν ή καταβάλλονται αχρεωστήτως ποσά οικονομικών ενισχύσεων σε μη δικαιούχους, οι αρμόδιες υπηρεσίες προβαίνουν σε αναζήτηση αυτών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ή στο συμψηφισμό τους με τυχόν καταβαλλόμενα ποσά στο ίδιο πρόσωπο για άλλη προνοιακή παροχή.

Πηγή:
Αρ. Πρωτ.: Δ24α /Φ. /ΓΠ.οικ42890/804 Γνωστοποίηση διατάξεων του ν. 4331/2015 (ΦΕΚ 69 Α΄)




ΕΠΙΔΟΜΑ ΒΑΡΙΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ (ΜΟΝΟ ΤΕΚΝΑ - ΟΧΙ ΣΥΖΥΓΟΙ) ΘΑΝΑΤΟΥ.

Σημαντική διευκρίνηση για όσους ρωτούν:

Σύμφωνα με την ΚΥΑ Γ4α/Φ.225/161/89 (ΦΕΚ 108 Β'), όπως τροποποιήθηκε αργότερα με την Π4γ/Φ225/οικ.2866/95 (ΦΕΚ 629, τ.Β'):

«Τα ανασφάλιστα και έμμεσα ασφαλισμένα τέκνα, τα οποία λαμβάνουν από οποιαδήποτε πηγή σύνταξη, προσαύξηση ή άλλου είδους οικονομική παροχή για την αναπηρία τους ίση ή μικρότερη της προβλεπομένης από την απόφαση αυτή καταβάλλεται στον δικαιούχο ολόκληρο το χορηγούμενο με την απόφαση αυτή επίδομα.»

Αν συμβεί σε κάποιον να πάει στην Πρόνοια και να του απορρίψουν το αίτημά του για το προνοιακό επίδομα επειδή μπορεί αυθαίρετα να νομίζουν ότι είναι άμεσα ασφαλισμένος, τότε μπορεί να επικαλεστεί το παραπάνω σημείο της διάταξης ή την εγκύκλιο Υπουργείου Υγείας & Πρόνοιας με αρ. πρωτ. Π3α/Φ.32/3226.

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Η σύνταξη ή οποιαδήποτε οικονομική παροχή προς τα τέκνα θανόντος δικαιούχου πρέπει να δίνεται αποκλειστικά για την αναπηρία και όχι για άλλο λόγο, διαφορετικά τα άτομα αυτά δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα βαριάς αναπηρίας.

Επισήμανση:
  Επίσης, απ' όσο ενημερωθήκαμε, αν υπάρχει και ΕΚΑΣ μαζί με τη σύνταξη θανάτου, το ΕΚΑΣ δεν συνυπολογίζεται με τη σύνταξη για να διαπιστωθεί αν αυτή είναι ίση ή μικρότερη από το προνοιακό επίδομα κι αυτό γίνεται διότι το ΕΚΑΣ θεωρείται κοινωνικό βοήθημα για όσους λαμβάνουν πολύ χαμηλές συντάξεις και όχι λόγω της αναπηρίας τους. Επειδή όμως το ΕΚΑΣ είναι μια οικονομική παροχή η οποία καταβάλλεται έμμεσα, ως μέτρο ενίσχυσης των χαμηλοσυνταξιούχων, και όχι αποκλειστικά λόγω της αναπηρίας κι εφόσον δεν υπάρχει ακόμα μια οδηγία από τη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας για το ΕΚΑΣ, προτείνουμε στους αναγνώστες που ενδιαφέρονται να θέτουν έγγραφα ερωτήματα μέχρι να έχουμε κι εμείς μία απάντηση για το συγκεκριμένο θέμα.

Για πρώτη φορά αναρτημένη στο διαδίκτυο η Εγκύκλιος Π3α/Φ.32/3226 13-09-2001:
Εγκύκλιος Π3α/Φ.32/3226 13-09-2001


http://logistis-amea.blogspot.gr/ http://logistisamea.blogspot.gr/
© Ανδρέας Μπαρδάκης (Ελεύθερο προς αναπαραγωγή/αναδημοσίευση)


Twitter

http://logistis-amea.blogspot.com/

Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Ελάτε στην ομάδα μας ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ προκειμένου να συμμετέχετε στην ομαδική μας προσπάθεια.

Οι συνεργάτες και τα μέλη της ομάδας μας θα σας εξυπηρετήσουν.
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΠΟΣΟΣΤΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ & ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΩΝ & ΕΝΤΥΠΟ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΚΕ.Π.Α.

Μήπως κoυραστήκατε να ψάχνετε την πάθησή σας στον Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστών Αναπηρίας επειδή είναι σε μορφή .pdf και με γραμματοσειρά η οποία δεν είναι αναγνωρίσιμη όταν κάνετε λεκτική Αναζήτηση;

Kατεβάστε τότε τον ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΠΟΣΟΣΤΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ
ΣΕ ΜΟΡΦΗ WORD ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ!

Πατήστε εδώ:
DOWNLOAD




ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΩΝ

Kατεβάστε το αρχείο EXCEL, δώστε τα ποσοστά των πολλαπλών παθήσεων και θα υπολογιστεί αυτόματα το συνολικό ποσοστό.


Πατήστε εδώ:
DOWNLOAD


ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΩΝ
  
Έντυπο «Προσφυγή κατά Γνωμάτευσης ΚΕ.Π.Α.»
 
Πατήστε εδώ:
DOWNLOAD



© Ανδρέας Μπαρδάκης
(Ελεύθερο προς αναπαραγωγή/αναδημοσίευση)

Δημιουργός της διαδικτυακής ομάδας ακτιβισμού υπέρ των δικαιωμάτων των ΑμεΑ «Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ»

http://logistis-amea.blogspot.gr/ και  http://logistisamea.blogspot.gr/

Twitter

http://logistis-amea.blogspot.com/

Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Ελάτε στην ομάδα μας ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ προκειμένου να συμμετέχετε στην ομαδική μας προσπάθεια.


Οι συνεργάτες και τα μέλη της ομάδας μας θα σας εξυπηρετήσουν.
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/